Prima Dacie 1300 electrică, de vânzare. Ce autonomie are mașina tunată de un pasionat

0
Publicat:

Un pasionat de mașini vechi din Ploiești a reușit să restaureze împreună cu două echipe de specialiști o Dacia 1300 și să o transforme în mașină electrică.

Mașina a fost fabricată în 1981 și restaurată în 2023 FOTO OLX
Mașina a fost fabricată în 1981 și restaurată în 2023 FOTO OLX

Proprietarul s-a decis să vândă mașina restaurată în 2023, postând în acest sens un anunț pe site-ul OLX și precizând și prețul pentru care vinde mașina: 20.000 de euro, negociabil.

„Este prima Dacie 1300 electrică modernă. Fabricată în 1981, unic proprietar, mașina a fost restaurată anul trecut de echipa de la Coasta de Est din București și convertită electric cu ajutorul a patru specialiști de la AXD Tuning din Pitești. Autonomia este de 100-150 kilometri, iar viteza maxima este de 110 km/h. Încărcarea completă de la 0% la 100% se face în aproximativ șase ore la o priză normală 220V 16A sau la stațiile publice, cablul pentru ambele fiind inclus”, precizează proprietarul mașinii.

De anul trecut de când a fost restaurată, inedita Dacia 1300 electrică a parcurs în total 550 de kilometri pe drumurile din sudul României.

Produsă începând cu octombrie 1969 la uzina Dacia de la Mioveni, Dacia 1300 avea să se dovedească un autoturism foarte apreciat, fiind fabricat împreună cu toate derivatele sale până în 2004.

Dacia 1300 a intrat în fabricație în 1969, în aceeași perioadă în care, la uzina de la Mioveni, se producea Dacia 1100. Evenimentul major al anului 1969 în industria auto din țara noastră a fost lansarea comercială a primelor modele R12 produse la noi în țară sub numele Dacia 1300.

Modelul s-a dovedit un succes comercial atât în România, cât și în mai multe țări din Europa de Est, unde a fost exportat începând cu 1971.

În total, Dacia 1300 și toate derivatele sale, inclusiv Dacia 1310, au fost produse în total în peste 1,9 milioane de unități la uzina de la Mioveni în perioada 1969-2004.

Dacia 1300 a ieșit definitiv din producție în iulie 2004.

Datorită numărului mare de mașini produse și vândute, Dacia 1300 a devenit un simbol auto la fel de puternic în România precum a fost mașina Trabant pentru Germania de Est decenii în șir.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite