Decalogul proprietarilor de mașini. 10 lucruri pe care șoferii le ignoră când vine vorba despre întreținerea autoturismului

0
Publicat:

Automobilul poate fi una dintre cele mai costisitoare și importante investiții pe care le facem vreodată, însă mulți dintre noi nu acordăm vehiculelor achiziționate atenția necesară în ceea ce privește întreținerea.

Mașina va fi mai sănătoase dacă veți urma aceste sfaturi
Mașina va fi mai sănătoase dacă veți urma aceste sfaturi FOTO arhiva Adevărul

Bogi Lateiner, un tehnician auto din Phoenix și proprietarul Girl Gang Garage, spune că a discutat cu experți în reparații auto despre lucruri pe care proprietarii nu le fac în legătură cu întreținerea autoturismelor pe care le dețin.

Astfel, a reieșit un decalog al întreținerii mașinii.

1. Nu voi neglija întreținerea mașinii

Lateiner a declarat pentru HuffPost că aceasta cea mai comună problemă este întreținerea mașinii. "Oamenii cred că nu este mare lucru și că se pot ocupa de asta mai târziu", a spus tehnicianul. "În realitate, întreținerea preventivă va fi întotdeauna mai puțin costisitoare decât reparația."

Lateiner a spus că nu ar ignora niciodată schimburile regulate de ulei, de exemplu. "Uleiul este sângele mașinii tale", a explicat ea. "Rolul său este să-ți țină motorul rece și lubrifiat."

"Când uleiul motor începe să se îngroașe sau să se degradeze, când aditivii din [ulei] încetează să facă ceea ce trebuie să facă... motorul poate ceda prematur și se poate deteriora, fie în mod minor, fie în mod masiv și catastrofal", a spus ea.

Lateiner recomandă schimbarea uleiului de aproximativ de două ori mai des decât intervalele de 25.000 de kilometri recomandate în mod tipic de producătorii de mașini.

2. Nu mă voi baza exclusiv pe notificările pentru întreținerea mașinii

Robin Reneau, proprietar și tehnician principal la Georgia Auto Solutions din Conyers, Georgia, a spus că nu se va baza niciodată pe sticker-ul de avertizare pentru a determina când ar trebui să intervină schimbul de ulei.

"Nu întotdeauna vei conduce același număr de kilometri în intervalul recomandat pentru schimbarea uleiului, ceea ce poate duce la schimburi premature sau întârziate", a declarat Reneau pentru HuffPost.

"Factori precum călătoriile frecvente pe distanțe scurte, remorcarea sau conducerea în temperaturi extreme pot accelera degradarea uleiului, necesitând schimbări mai frecvente decât cele indicate", a spus Reneau. "În timp, uzura motorului poate afecta performanța uleiului în mod diferit, necesitând schimbări mai rapide decât se anticipa."

În schimb, Reneau recomandă verificarea nivelului și a stării uleiului mașinii pentru a urmări consumul de ulei și pentru a determina când ar trebui să fie schimbat.

3. Nu voi utiliza piese auto care nu sunt originale

Piesele originale sunt proiectate special de producătorul de mașini pentru vehiculul dumneavoastră, în timp ce piesele aftermarket sunt produse de alte companii și sunt, în general, mai ieftine.

Grace Claudio, un tehnician auto maestru din New York pentru BMW Manhattan, a declarat că ar trebui să evitați utilizarea pieselor aftermarket, deoarece în cele din urmă vă vor costa mai mult pe termen lung.

"Am avut situații în care lucrurile s-au dezmembrat, și m-am confruntat cu o situație mai rea decât era deja," a spus Claudio. "Și apoi reparația este mai scumpă."

4. Nu voi utiliza lichide de răcire sau carburanți diferiți de ce recomandă producătorul meu

Mașinile sunt programate să funcționeze cu anumite tipuri de lichide, iar Lateiner spune că proprietarii de mașini ar trebui întotdeauna să se conformeze celor pe care producătorul le recomandă. "Și asta se aplică pentru lichidul de răcire, uleiul, tipul de carburant pe care îl folosiți", a spus ea.

Întreținerea mașinii va duce la intervenții mai rare ale mecanicului
Întreținerea mașinii va duce la intervenții mai rare ale mecanicului FOTO arhiva Adevărul

Când un proprietar de mașină utilizează carburanți diferiți de cei pentru care a fost conceput vehiculul, vor fi probleme mai mari. Lateiner a spus că a văzut mașini europene cu simptome ciudate care au dispărut odată ce s-a folosit uleiul potrivit.

5. Nu voi cumpăra niciun produs pentru oprirea scurgerilor de lichid

Lateiner a avertizat împotriva utilizării produselor care promit să oprească scurgerile de ulei de motor, antigel, lichid de direcție asistată și pneuri dezumflate.

"Este un pansament. Este o soluție temporară cel mult, și foarte, foarte des, se termină prin a provoca mai mult rău decât bine," a spus Lateiner. "Cele pentru pneuri îți vor distruge jantele și persoana care îți schimbă pneurile te va urî."

6. Nu îmi voi schimba exteriorul mașinii fără a lua în considerare climatul locului în care locuiesc

Unii oameni acoperă mașinile cu folie specială, ca modalitate de a le schimba aspectul fără a folosi vopsea. Dar Cheyenne Ruether, un tehnician auto maestru din Las Vegas, a spus că preferă vopsirea în locul folierii unei mașini, în special în locurile însorite, precum Nevada.

"Pentru că razele UV de aici sunt atât de extreme... adesea cauzează crăparea sau delaminarea" relativ repede, a spus Ruether. "Și sunt foarte greu de îndepărtat."

7. Nu voi pune un covoraș de cauciuc care nu se potrivește pe partea șoferului

Claudio a spus că vede mulți clienți care pun un covor de cauciuc peste cel regulamentar, pe partea șoferului, pentru a-și ține curată mașina. Problema este că, prea des, aceste covorașe de cauciuc nu se potrivesc și pun în pericol siguranța celor din mașină.

"Covorașul de pe partea șoferului poate rămâne blocat pe accelerație și apoi nu mai puteți opri mașina, sau se va bloca în spatele pedalei de frână și atunci este greu să frânați", a remarcat ea.

În schimb, recomandă scoaterea covorului de carpetă și alegerea unui covoraș care se potrivește corect în jurul pedalei de accelerație și de frână.

8. Nu voi ignora semnalele de avertizare ale mașinii

"Mașinile de astăzi, în special, sunt proiectate să corecteze multe lucruri singure," a spus Lateiner. Când mașinile nu mai pot ajusta singure problemele, codurile interne vor aprinde lumini de avertizare pentru a alerta șoferul.

"Asta e singura modalitate pe care mașina o are de a ne spune că ceva nu este în regulă, înainte să devină atât de grav încât să rămâi pe marginea drumului," a spus Lateiner. "Ascultați mașina, pentru că încearcă să vă vorbească."

Dacă vedeți o lumină de avertizare, ar trebui să căutați ce înseamnă în manualul de utilizare, a explicat Lateiner, deoarece unele semnale ar putea indica probleme pe care le puteți rezolva singuri.

În funcție de problemă, puteți întreba și la atelierul auto local ce recomandă să faceți în continuare.

9. Nu voi înlocui anvelopele cu unele folosite

Claudio spune că unii clienți fac greșeala de a înlocui anvelopele uzate cu anvelope folosite.

Ea a văzut vânzători de anvelope folosite oferind clienților cauciucuri care nu au dimensiunea corectă, sau una cu un balon în peretele lateral.

Sfatului mecanicului: nu folosiți anvelope uzate
Sfatului mecanicului: nu folosiți anvelope uzate FOTO Shutterstock

"De multe ori pun o anvelopă care este destul de rea", a spus Claudio. Trebuie să fiți atenți la anvelopele care par că se crăpă, sau care au șanțuri uzate pe părțile interioare și exterioare.

Chiar dacă anvelopa folosită pare normală, vârsta sa ar putea constitui un pericol. Producătorii de anvelope precum Michelin recomandă înlocuirea anvelopelor în cel mult 10 ani de la data fabricării lor. Mulți producători de mașini recomandă, de asemenea, înlocuirea unei anvelope la cel puțin fiecare șase ani, indiferent de condiție.

10. Nu voi minți un mecanic auto despre problema pe care o am

Este treaba tehnicienilor auto și a mecanicilor să diagnosticheze ce nu este în regulă cu vehiculul, așa că nu le faceți munca mai grea prin minciuni.

"Ne întâlnim mereu cu asta... 'Nu știu ce s-a întâmplat. Dintr-o dată a început să facă acest zgomot ciudat,'" a spus Lateiner.

"Cu cât ne puteți oferi mai multe informații precise, cu atât putem ajunge mai repede la problema reală, ca să nu ne trimiteți după cai verzi pe pereți" a continuat ea.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite