Schimbul de ulei la motor, un subiect controversat pentru producătorii auto

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Americanii schimbă uleiul la maşini mai rar decât europenii. Măsura vine ca urmare a deciziei constructorilor auto de peste Ocean de a mări perioada de folosire a unui schimb de ulei de la

Americanii schimbă uleiul la maşini mai rar decât europenii. Măsura vine ca urmare a deciziei constructorilor auto de peste Ocean de a mări perioada de folosire a unui schimb de ulei de la 5.000 la cel puţin 7.500 de km. Conform cnnmoney.com, producătorii auto promovează această practică, chiar şi în cazul primului schimb de ulei. În acest interval de timp, care ţine în medie aproximativ 3.500-4.000 km, motorul are coeficienţi de frecare mai mari, fapt ce se traduce printr-o temperatură superioară la un regim normal de folosire. Unul dintre specialiştii institutului American Petroleum a declarat că uleiurile de motor folosite în prezent sunt superioare calitativ celor produse cu 10-15 ani în urmă.

Tehnologia folosită astăzi la fabricarea uleiurilor înglobează o serie de antioxidanţi în componenţa acestora, care măresc capacitatea de lubrifiere în timp şi la temperaturi mai mari. O calitate la fel de importantă constă în aditivi care dizolvă eventualele depozite de "zgură". Ford este ultimul constructor american care a decis să-şi convingă clienţii să efectueze schimbul de ulei la cel puţin 7.000 de km. Dacă vehiculele nu sunt exploatate la temperaturi extreme, uleiul poate fi folosit şi 10.000 de km. Toate maşinile produse în 2007 sunt supuse acestui tip de tratament. Cei de la General Motors sunt chiar mai siguri pe calitatea noilor uleiuri de motor.

Peter Lord, unul dintre directorii executivi ai companiei, a declarat că uleiul poate oferi acelaşi serviciu până la 15.000 de km sau chiar mai mult, dacă motorul nu este suprasolicitat. Toyota, al doilea mare constructor mondial, are o viziune diferită. Japonezii îi sfătuiesc pe posesorii de maşini să schimbe uleiul mai des decât indicaseră iniţial, reducând durata de utilizare a unui schimb de la 10.000 la aproximativ 7.000 de km. "Traficul aglomerat, deplasarea prin demaraje scurte între semafoare fac ca temperatura motorului să rămână crescută, deteriorând mai repede calităţile uleiului", spun cei de la Toyota.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite