Centenar Chevrolet
0Marca americană a împlinit 100 de ani. Reporterul „Adevărul“ a sărbătorit acest centenar la volanul unui Camaro. Louis Chevrolet şi William C. Durant au cofondat compania Chevrolet în luna noiembrie a anului 1911. Primul, născut în Elveţia, în localitatea Chaux de Fonds (cunoscută mai ales pentru ceasurile de lux produse aici), a fost un pilot şi un inginer respectabil.
Ajuns în America, Louis Chevrolet a devenit membru al echipei de curse Buick a lui William C. Durant. În 1910, inginerul elveţian a prezentat planurile pentru primul prototip de maşină care purta numele lui. Odată cu această maşină începe asocierea cu William Durant şi visul acestuia din urmă de a conduce încă o dată General Motors.
În 1912 apare prima maşină de serie a celor doi, Seria C „Classic Six", un model luxos şi performant care costa 2.150 de dolari. Un an mai târziu, Louis Chevrolet îi lasă lui Billy Durant dreptul de a produce maşini care îi poartă numele. Louis se mută la Indianapolis, pentru a proiecta şi conduce maşini de lux.
Billy Durant s-a orientat asupra segmentului economic, a produs faimoasa maşină Chevrolet 490 care costa doar 490 de dolari. Cu ajutorul acesteia, în 1916, Durant a redevenit şeful General Motors. Louis Chevrolet trece prin mai multe etape şi ajunge de la proiectarea de motoare de avion la un simplu post de muncitor în acea fabrică ce îi purta numele.
În anii '20, GM are prima tentativă de intrare pe piaţa din Europa, producând maşinile Chevrolet la uzina din Copenhaga, Danemarca. La sfârşitul acestei decade, Chevrolet era deja un brand global.Printre cele mai importante modele produse de Chevrolet se numără Bel Air, Cameo Carrier, Corvair, Chevelle, El Camino şi Impala.
În anul 1953 apare şi primul Corvette, automobilul cu prima caroserie de fibră de sticlă din lume. Succesul acestei maşini a dus la crearea unui întreg subbrand de supermaşini sport. Chevrolet îşi continuă istoria pe continentul american creând unul după altul tot mai multe vehicule interesante. Proiectanţii acestei mărci aduc pe piaţă primul SUV, denumit Suburban.
Reîntoarcerea în Europa
Marca Chevrolet a fost relansată în Europa în 2005, având o gamă ce cuprindea segmentele mini, subcompact şi compact. Acum brandul se poate mândri cu creşteri ale cotei de piaţă şi cu o gamă de vehicule care acoperă toate segmentele şi majoritatea subsegmentelor. Pentru prima dată, în 2007, GM îşi face cunoscută intenţia serioasă de a intra pe piaţa vehiculelor eco prin intermediul conceptului Chevrolet Volt.
Acest model este în prezent produs în serie şi vândut în America. Cei de la Chevrolet s-au folosit de acest centenar pentru a prezenta trei noi premiere pentru piaţa europeană: reeditarea celebrului supercar Camaro, plug-in hibridul Volt şi motorizarea diesel 1.3 l pentru Aveo. Aceste trei modele au fost prezentate presei în cadrul unor drive-teste de 150 de kilometri fiecare în Elveţia.