Audi cu inteligenţă superioară
0
Audi a prezentat primele informaţii despre noua generaţie a modelului A6. Noua berlină de clasă mare se prezintă la exterior ca un A4 mărit ori ca un mini-A8.
Succesorul „celui mai de succes sedan premium" - aşa cum îl alintă constructorul - beneficiază printre altele de o caroserie ce înglobează multe componente din aluminiu, material ce a fost folosit în proporţie de 20% la realizarea noului model: aripile faţă, capota motorului, portbagaj şi portiere. Mergând împotriva trendului general de supradimensionare a noilor modele apărute, această generaţie de A6 este o idee mai scurtă din perspectiva lungimii totale şi cu o linie mai joasă a plafonului. Cu toate acestea, este mai lat decât predecesorul său şi, datorită platformei MLP (Modular Longitudinal Platform), profită de un ampatament mărit şi de o consolă faţă mai scurtă.
Propulsie hibridă
Una dintre cele mai interesante noutăţi tehnice şi totodată o premieră în acest segment este dată de apariţia unui tren de rulare hibrid. Sistemul include motorul 2.0 TFSI de 211 CP şi un modul electric de 45 CP poziţionat în spatele propulsorului şi care ocupă spaţiu convertorului de cuplu al reproiectatei transmisii Tiptronic cu opt trepte - tracţiunea este realizată pe puntea faţă. În cazul motorului electric sunt utilizate baterii litiu-ion amplasate undeva sub portbagaj. Audi A6 Hibrid, pe care-l vom vedea abia în 2012, accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,3 secunde, fiind capabil să ruleze exclusiv în modul electric cu o viteză maximă de 100 km/h, iar la 60 km/h poate merge doar pe baterii pe o distanţă de 3 km. Consumul mediu anunţat este de 6,2 litri/100 km.
Gama de motorizări este completată de două unităţi cu benzină, un V6 FSI de 2.8 litri şi 204 CP, respectiv un TFSI de 3.0 litri şi 300 CP. Puterea diesel provine de la un 2.0 TDI care dezvoltă 177 CP şi de la un de 3.0 TDI disponibil în două trepte de putere: de 204 CP, respectiv 245 CP.Şi, nu în ultimul rând, trebuie amintit sistemul de tracţiune integrală quattro ce dispune de o funcţie de corectare a cuplului (torque-vectoring), ce sesizează momentul în care roţile din interiorul virajului urmează să piardă aderenţa, acestea fiind uşor frânate. În plus, versiunile superioare dispun de un diferenţial sport pentru puntea spate.