Maria Şarapova, sirena siberiană
0Amestec de frumuseţe, eleganţă şi atitudine, Şarapova este o sursă de inspiraţie pentru milioane de persoane din întreaga lume, de la copiii care visează să ajungă într-o bună zi campioni ca ea până la adolescenţii şi femeile care îi imită stilul vestimentar şi atitudinea.
În cel mai recent interviu al ei, acordat revistei „Women’s Health“, rusoaica şi-a uimit fanii, declarând că îşi doreşte un bărbat plin de bani şi cu simţul umorului. Nu ştim încă dacă aceste calităţi le-au avut sau nu foştii ei iubiţi, tenismenul Andy Roddick sau Adam Levine, solistul trupei Maroon 5, însă actualul prieten, Charlie Ebersol, fiul unuia dintre şefii de la NBC Sports şi a actriţei Susan Saint James, pare să corespundă.
„Sunt foarte uşor de impresionat. N-am nevoie de nu ştiu ce petrecere sofisticată pentru a fi fericită, ci doar de adevăraţii prieteni, mâncare bună şi glume pe măsură. Sunt fericită. Sunt satisfăcută. Sunt mulţumită“, spune Maria, care deocamdată nu ia bărbaţii în serios,. Nu se vede jucând tenis şi peste 10 ani, ci implicată într-o afacere, cel mai probabil având propria linie de îmbrăcăminte sportivă, dar mai ales să-şi fi construit deja o familie.
Iar bărbatul cu care ar vrea să-şi „facă casă“ trebuie să fie neapărat măcar pe aceeaşi lungime cu ea. Până atunci, Maria trebuie să-şi rezolve problemele de sănătate care o tot scot din circuit. Ea a ratat participarea la turneul de Grand Slam Australian Open, care va începe mâine. Învingătoare la ediţia de anul trecut, rusoaica nu este refăcută după operaţia de la umăr suferită în octombrie.
Ultimul turneu la care a participat fosta lideră a clasamentului WTA a fost cel de la Montreal, în august anul trecut. Şarapova a lipsit de la Jocurile Olimpice de la Beijing, iar la începutul acestui an a declarat forfait şi pentru turneul demonstrativ de la Hong Kong.
Rusoaică în vorbă şi simţiri
Povestea Mariei Şarapova, cea mai populară sportivă din 2008 şi una dintre cele mai frumoase şi bogate din lume, începe undeva în friguroasa Siberie, unde părinţii săi au ajuns în urma exploziei de la Cernobîl. Până să facă istorie în tenisul mondial, câştigând la doar 17 ani pe iarba de la Wimbledon, ea a trebuit să treacă prin multe încercări.

La opt ani, împreună cu tatăl ei, Yuri, a plecat în Statele Unite, cu doar 700 de dolari în buzunar şi fără a şti o boabă de engleză, pentru a-şi îndeplini un mare vis: să joace tenis profesionist şi să devină cea mai bună. Şi a reuşit la capătul celălalt al lumii.
S-a făcut remarcată nu doar prin jocul său impecabil la o vârstă fragedă, ci şi prin aspectul său elegant, sexy, îngrijit. „N-aş putea lua totul de la capăt. Au fost momente grele prin care nu aş vrea să mai trec, dar, cu toate acestea, mi-au desenat personalitatea de care astăzi sunt mândră“.
Chiar dacă s-a mutat în Statele Unite încă de când avea opt ani, Maria nu a uitat de unde a plecat. Rusia este pentru ea ţara-mamă, obiceiurile din copilărie se regăsesc şi în casa pe care o are în Florida, iar limba, mâncarea şi tradiţiile sunt aproape în totalitate ruseşti.
„Când sunt în casă sau cu părinţii mei, toţi vorbim ruseşte. Şi asta vine ca o normalitate. În plus, mănânc bucate ruseşti mai tot timpul, varenikis fiind una dintre cele care îmi plac cel mai mult“, mai spune Maria. Când nu călătoreşte, îi place să lenevească în casa cu cinci dormitoare din Florida pe care o împarte cu câinii Pomeranian, Dolce şi părinţii ei. „Şi acest mod de a sta cu părinţii este tot european. De unde vin eu, stai cu părinţii până mai târziu. Îmi place să mă bucur de compania lor.”
Vacanţele o găsesc însă şi pe malul Pacificului, în California, unde are o casă în Manhattan Beach. „Îmi place vederea pe care o am spre ocean şi aici îmi petrec timpul tot prin casă, unde urmăresc serialul «Anatomia lui Grey». Câteodată, mama crede că modul de a-mi petrece timpul liber este complet nebunesc“, explică amuzată ex-sovietica, care şi-a decorat dormitorul cu pietre aduse din Costa Rica, cu lumânărele, picturi ce ilustrează oceanul la răsărit şi la apus şi cu un perete în alb şi negru cu fotografia ei de pe coperta „Vogue“.
A revoluţionat moda pe terenul de tenis
Se ştie că unul dintre principalele hobby-uri ale jucătoarei de tenis este moda. Rusoaica de 23 de ani, cu ochi de smarald, cosiţe

blonde şi picioare interminabile, şi-a impus linia vestimentară, elegantă, feminină atât pe teren, cât şi în afara lui. Purtând creaţiile celor mai în vogă designeri, scurte, decoltate, colorate, accesorizate cu cristale Swarovski, Şarapova a atras atenţia, mai ales a bărbaţilor, încă de la începuturile sale în tenis.
Fie că alege o ţinută mai masculină, aşa cum a purtat anul trecut la Wimbledon, formată din tricou şi pantaloni scurţi, sau o rochie neagră, cu linii croite perfect pe ea pentru a-i scoate în evidenţă formele, aşa cum a afişat în 2006, la US Open, hainele sale de joc au stat mai mereu pe prima pagină a tabloidelor.
Colecţionează genţi purtând marca Chanel, bijuterii de la Frank Gehry, iar jumătate din garderoba ei e plină cu haine realizate de Stella McCartney. Fizicul său i-a atras inevitabil şi pe „vânătorii“ de modele, jucătoarea de tenis fiind văzută adesea pe coperţile marilor reviste internaţionale.
Chiar dacă cârcotaşii spun că Maria o ia pe urmele compatrioatei sale Anna Kurnikova, care a renunţat la sport dedicându-se carierei de model, fostul numărul 1 mondial în tenis îi contrazice, argumentând că apariţiile glamour sunt făcute doar din pasiune şi cu siguranţă nu vor deveni o obişnuinţă.
Se implică în acţiuni caritabile
Sirena siberiană, cum a fost numită de ziarele din Rusia, şi-a făcut propria fundaţie prin care vrea să ajute copiii defavorizaţi din întreaga lume. Şarapova le-a întins o mână copiilor aflaţi în situaţii dificile, vânzându-şi hainele la o licitaţie caritabilă sau rachetele cu autograful ei.
Totodată, rusoaica s-a implicat anul trecut în campania „Pink“ împotriva cancerului la sân, eveniment lansat de Canon USA, şi a participat la diverse meciuri demonstrative, având aceleaşi scopuri. Iar pentru a strânge cât mai mulţi bani, este dispusă să-şi pună imaginea pe tricouri pentru a le vinde şi chiar să se liciteze pe ea însăşi, ieşind la cină cu un fan.