Budweiser cere 47 de milioane de dolari de la FIFA după interzicerea consumului de bere la Cupa Mondială

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Budweiser ar urma să solicite o „reducere” de 47,4 milioane de dolari de la FIFA a sumei convenite în contractul de sponsorizare a Cupei Mondial din Qatar, după ce autoritățile qatareze au anunțat cu puțin timp înainte de începerea competiției că nu vor permite vânzarea de bere alcoolică pe stadioanele Cupei Mondiale.

FOTO Profimedia
FOTO Profimedia

Chiar înainte de începerea Cupei Mondiale din Qatar, o întorsătură dramatică din partea oficialilor FIFA și Qatar cu privire la politica de consum de alcool a turneului a făcut ca sponsorul major Budweiser să nu-și mai vândă berile pe toate stadioanele turneului.

O declarație emisă de FIFA la acea vreme preciza:

În urma discuțiilor dintre autoritățile țării gazdă și FIFA, a fost luată decizia de a concentra vânzarea de băuturi alcoolice la festivalul fanilor FIFA, în alte destinații ale fanilor și în locații licențiate, eliminând punctele de vânzare de bere din perimetrele stadioanelor din Qatar pentru Cupa Mondială 2022”.

Interdicția nu viza și Bud Zero, varianta fără alcool a berii Budweiser.

Autoritățile din țara gazdă și FIFA vor continua să se asigure că stadioanele și zonele învecinate oferă o experiență plăcută, respectuoasă și plăcută tuturor fanilor. Organizatorii turneului apreciază înțelegerea AB InBev și sprijinul continuu față de angajamentul nostru comun de a veni în întâmpinarea tuturor în timpul Cupei Mondiale FIFA Qatar 2022”, se mai arăta în comunicatul FIFA.

Acest lucru părea să lase firma Budweiser într-o situație dificilă când a venit vorba de surplusul de alcool pe care nu l-ar mai vinde la Cupa Mondială. Ulterior, gigantul berii a postat pe Twitter o imagine a unui depozit plin cu bere, alături de o legenda care dezvăluia o soluție nouă la situația sa: câștigătorul Cupei Mondiale ia totul.

Acum, după cum a raportat publicația de afaceri și cultură sportivă Front Office Sports, Budweiser încearcă să recupereze o parte din banii oferiți FIFA ca sponsorizare pentru Cupa Mondială din 2026, care va avea loc în Statele Unite, Canada și Mexic.

Potrivit rapoartelor, Budweiser, deținută de AB InBev, plătește aproximativ 75 de milioane de dolari pentru a sponsoriza Cupa Mondială din Qatar, iar această cifră va crește la 112 de milioane de dolari pentru turneul din 2026.

Potrivit Front Office Sports, Budweiser va solicita o reducere estimată la 47,4 milioane de dolari la sponsorizarea Cupei Mondiale din 2026, ca urmare a deciziei de a interzice alcoolul pe stadioanele din Qatar.

Budweiser este un sponsor al Cupei Mondiale încă de la turneul din 1986 din Mexic.

Sport



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite