Jean Paler s-a trezit cu bani lipsă pe card: „Sunt într-o situație disperată. Nu mai am cuvinte”
0Jean Paler reclamă dispariția unor sume de bani dintr-un cont personal. Actorul spune că i-a fost debitat cardul fără să aibă habar de vreuna dintre operațiunile suspecte din istoricul tranzacțiilor sale.

Actorul a făcut apel la prietenii săi de pe rețeaua socială pentru a înțelege cum i-au dispărut banii.
„Dragi prieteni, sunt într-o situație disperată, dacă este cineva care mă poate îndruma sau lămuri cu ce s-a întâmplat, v-aș fi recunoscător. Pur și simplu îmi verificam aplicația mobilă la banca BRD Groupe Societe Generale , unde am un cont deschis și mi-au apărut acum aceste tranzacții făcute. Să îmi fi fost oare spart contul?”, a scris Jean Paler pe Facebook.
Actorul mărturisește că nu a efectuat nicio tranzacție online în ultimele zile.
„Nu mi-am pus datele cardului pe nicio platforma și nu le-am oferit nimănui.Este inadmisibil așa ceva!!! Nu mai pot avea liniște până nu aflu ce s-a întâmplat... Am căutat pe internet și văd că este vorba despre un cazino. Nu mai am cuvinte...”, a mai spus actorul.
Poliţia avertizează că există mai multe metode ingenioase cu care infractorii vă pot goli cardurile în câteva secunde.
Skimmingul, una dintre ele, constă în instalarea de dispozitive la bancomate sau POS-uri, prin care sunt copiate datele de pe benzile magnetice ale cărţilor de credit care, ulterior, pot fi folosite pentru inscripţionarea unor noi cărţi de credit, cu care se fac extrageri de numerar.
Un alt mod de operare pentru obţinerea datelor în vederea clonării cardului este „bucla libaneză" - un dispozitiv care se montează la gura bancomatului şi care blochează cardul înăuntru, avertizizează oamenii legii. Imediat apare un „binevoitor" care îşi oferă ajutorul, află PIN-ul chiar de la client şi, după plecarea acestuia, scoate cardul din bancomat.
Ca să nu deveniți victimă a infracţiunilor de tip skimming, țineți cont de câteva recomandări:
1. Nu lăsaţi la vedere chitanţe, facturi sau alte documente care conţin informaţii despre cardul dumneavoastră bancar!
2.Anunţaţi imediat banca dacă vă schimbaţi datele personale (adresa, număr de telefon, etc.).
3. Dacă vi se blochează cardul în bancomat, nu cereţi şi nu permiteţi ajutorul nimănui şi mai ales nu spuneţi nimănui PIN-ul!
4. Nu permiteţi nimănui să stea aproape de dumneavoastră atunci când introduceţi PIN-ul!
5. Acoperiţi tastatura cu mâna în momentul formării codului PIN şi verificaţi autenticitatea fantei în care se introduce cardul bancar.
6. Posesorii de carduri trebuie să verifice dacă pe tastatura originală a bancomatului nu a fost aplicată o tastatură falsă, care permite reţinerea codului PIN introdus.
7. Înainte de a efectua orice operaţiune de extragere de numerar, este bine ca utilizatorii să tragă uşor de tastatura bancomatului. În cazul în care aceasta este falsă, se desprinde.
8. Un alt indiciu asupra falsităţii tastaturii este aspectul tastei cu nr. 5. Dacă este originală, tasta 5 prezintă o uşoară denivelare, în timp ce pe tastatura falsă este perfect netedă.