Efectul „Singur Acasă“: record în audienţe pentru Pro TV care a dominat cu a 12-a difuzare a filmului
0Filmul „Singur Acasă 2: Pierdut în New York/ Home Alone 2: Lost in New York“ a realizat încă un record în audienţe, la a 12-a difuzare pe Pro TV, o treime dintre românii care se uitau la televizor în seara de sâmbătă stând cu ochii pe aventurile lui Kevin McCallister.
„Singur Acasă 2“ a adus cifre record pentru Pro TV, la a 12-a difuzare. Filmul clasic a avut, sâmbătă seara, cea mai mare cotă de piaţă dintre toate difuzările seriei de până acum, arată paginademedia.ro, care evidenţiază cifrele de audienţă. Astfel, o treime din românii care se uitau la televizor erau pe filmul de la Pro TV. Pe segmentul comercial, cota de piaţă a fost şi mai mare: 40%. În comparaţie, „Singur Acasă 2“a avut cifre de audienţă de peste două ori mai mari decât finala „Vocea României“, ajungând şi la trei milioane de telespectatori.
„Singur Acasă“ nu dezminte în audienţe
La nivel naţional, „Singur Acasă 2“ a fost urmărit de 2,7 milioane de români în medie pe minut, la mare distanţă de locul doi, ocupat de Antena 1, care a avut 1,2 milioane de telespectatori. Anul trecut, filmul înregistra 2,3 milioane de telespectatori. Vârful naţional a fost de 3,1 milioane de privitori, la ora 21:35 (17,8 rating şi 34,6 cotă de piaţă). Cota de piaţă: 31%, cea mai mare din toate dizuările seriei, ceea ce înseamnă că o treime dintre românii care aveau televizoarele deschise se uitau la Pro TV, notează sursa citată.
La oraş, peste 1,3 milioane de telespectatori s-au uitat la „Singur Acasă 2“. Antena 1, pe locul doi, a avut 764.000 de telespectatori. În comparaţie, cifrele înregistrate de film pe acest segment au reprezentat audienţa totală pentru finala „Vocea României“ de vineri seara. Record de cotă de piaţă şi pe acest target: 28% share.
La nivel comercial, filmul a avut cea mai mare cotă de piaţă pe segmentul publicului cu vârste între 18 şi 49 de ani, adică aproape 40%. Şi pe acest segment de public „Singur Acasă 2“ a înregistrat recordul dintre toate difuzările seriei din ultimii 12 ani. În cifre, 730.000 de telespectatori a fost media pe minut, de peste două ori mai mult decât locul al doilea, ocupat de Antena 1. Vârful comercial a fost de 893.000 de telespectatori la 21:35 (19,7 rating şi 47% cotă de piaţă).
Cifrele primei părţi „Singur Acasă“, difuzată de Pro TV 10 decembrie, pot fi consultate aici.
De ce se uită românii la „Singur Acasă“
„Singur acasă“ a avut o audienţă constantă în ultimii ani, atingând vârfuri de peste trei milioane de telespectatori, potrivit cifrelor publicate de-a lungul timpului de Paginademedia.ro. Anul trecut, prima parte a seriei a ţinut în faţa micilor ecrane, la nivel naţional, aproape 2,6 milioane de români pe minut, ceea ce înseamnă că peste un sfert dintre cei care se uitau la televizor erau pe Pro TV.
Vă invităm să citiţi o analiză Adevărul (publicată în 2015) în care sunt expuse motivele pentru care „Singur acasă“ continuă să atragă an de an românii. „E conceput în aşa fel încât să dea dependenţă, asemenea cartofilor prăjiţi, care, chiar dacă nu sunt sănătoşi, sunt tare gustoşi. A devenit un must pentru Crăciun“, declara la momentul respectiv criticul de film Irina Margareta Nistor.