Vitamina D poate stopa răcela şi gripa. Care este doza maximă permisă. Semnele excesului

Vitamina D poate stopa răcela şi gripa. Care este
doza maximă permisă. Semnele excesului

Suplimentele de vitamina D ar trebui luate în fiecare lună de iarnă

Vitamina D poate stopa răcela şi gripa. Care este doza maximă permisă. Semnele excesului Vitamina soarelui aşa cum mai este cunoscută este vitală pentru oase puternice şi pentru buna funcţionare a sistemului imunitar. Deficienţa de vitamina D apare mai ales în lunile de iarnă când soarele este scump la vedere.

Ştiri pe aceeaşi temă

Vitamina D este produsă în organism atunci când razele ultraviolete acţionează asupra uleiurilor din piele pentru a o produce şi absorbi apoi în corp.

Iarna însă, cele mai multe persoane suferă de deficienţă de vitamina D, deficienţă pe care caută să o acopere fie cu alimente care au vitamina – ulei din ficat de peşte, sardine, hering, somon, ton, lapte şi produse lactate - fie cu suplimente. Atunci când este luată sub formă de supliment, vitamina D este absorbită împreună cu grăsimile prin pereţii intestinali.

Vitamina D este cunoscută pentru faptul că sistemul imunitar, ajută la tratarea diabetului zaharat, reglează starea de spirit prin menţinerea aceluiaşi nivel de serotonină, reduce substanţial riscul de cancer de colon, de sân, de prostată şi ovarian, luată împreună cu vitamina C şi A poate fi de ajutor în prevenirea răcelii şi gripei.

Doar în Marea Britanie, suplimentele de vitamina D fereşte de răceală şi gripă circa 3 milioane de persoane, cercetătorii cerând ca mâncarea să fie fortificată cu această vitamin.

Analiza a fost publicată în British Medical Journal, însă autorităţile britanice afirmă că studiul nu este concludent, astfel că au rămas la părerea potrivit căreia persoanele care au nevoie de vitamina D pentru oase puternice şi întărirea muşchiului inimii să ia suplimente, potrivit bbc.com.

Studiul a inclus 11.321 de persoane şi a fost desfăşurat de o echipă de cercetători de la Queen Mary University din Londra. Ei au ajuns la concluzia că sistemul imunitar foloseşte vitamina D ca pe o armă antimicrobiană care ţinteşte virusurile şi bacteriile.

Persoanele care iau zilnic doze de vitamina D – între 400 şi 1.000 de UI. – reduc riscul de a face boli respiratorii. Însă prea multă vitamina D zilnic – 20.000 de UI – are efecte toxice la adulţi, iar peste 1.800 de U.I. produc hipervitaminoză la copii.

Semnele excesului sunt sete neobişnuită, ochi inflamaţi, mâncărimi ale pielii, vărsături, diaree, urinare frecventă, depozite anormale de calciu pe pereţii vaselor, pe ficat, plămâni, rinichi sau stomac.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările