O companie românească, premiată pentru o campanie care îi încurajează pe oameni să meargă la medic

O companie
românească, premiată pentru o campanie care îi încurajează pe oameni să meargă
la medic

3 din 4 români îşi pun singuri un diagnostic, iar 7 din 10 români nu ajung la medic pentru controale de rutină*. Acestea au fost câteva dintre statisticile care au stat la baza campaniei de educare demarate de Reţeaua de sănătate REGINA MARIA, alături de McCann PR şi McCann Worldgroup. Campania, intitulată „Internet vs. Rezidenţiat“, a câştigat argintul la categoria PR din cadrul Festivalului Internaţional de Creaţie Cannes Lions 2019.

Ştiri pe aceeaşi temă

În luna noiembrie a anului 2018, cu ocazia susţinerii examenului de Rezidenţiat de către studenţii la medicină, publicaţia „Vice“ România şi-a propus să răspundă la toate întrebările din cadrul examenului cu ajutorul accesului nelimitat la internet, reproducând chiar condiţiile de testare: într-o sală de clasă, sub stricta supraveghere a unei camere de filmat. Singurele condiţii: jurnalistul „Vice“ trebuia să răspundă la 200 de întrebări în patru ore. După încheierea celor patru ore, testul a fost corectat, conform grilei de corectură publicate pe site-ul oficial al examenului, de conf. dr. Dan Ioan Ulmeanu, medic primar chirurgie generală, medic primar chirurgie toracică şi doctor în ştiinţe medicale. Care a fost rezultatul? Ei bine, jurnalistul Mihai Popescu de la „Vice“ a picat examenul de Rezidenţiat, având numai 36 de răspunsuri corecte din 200, cu tot ajutorul din partea Doctorului Google.

Experimentul a constituit prima parte a campaniei interactive „Internet vs. Rezidenţiat“, desfăşurată în noiembrie-decembrie 2018 şi demarată de Reţeaua de sănătate REGINA MARIA. Concluzia: pregătirea şi experienţa unui medic nu pot, sub nicio formă, să fie egalate de un search pe net. Aşa a început partea de educaţie a campaniei Reţelei de sănătate Regina Maria, care a avut la bază: „Întreabă un medic“, o platformă online în care o echipă medicală răspunde în 48 de ore la orice întrebare medicală, acesta fiind primul pas până la o consultaţie reală, faţă în faţă.

A doua etapă a campaniei s-a desfăşurat anul acesta, în luna aprilie, cu ocazia Zilei Mondiale a Sănătăţii, când REGINA MARIA a dus mai departe aceeaşi idee, cu mesaje noi, cu conţinut inspiratde realitate, dar la scară mai largă: oricine putea să încerce să dea examenul de rezidenţiat, pe site-ul www.reginamaria.ro/internet-vs-rezidentiat. „Temerarii“ au fost recompensaţi cu discounturi la servicii medicale.

Premiu la Cannes

Ideea inedită a Reţelei de sănătate REGINA MARIA vine în contextul în care trei din patru români îşi pun singuri un diagnostic, cu ajutorul internetului, ba chiar îşi administrează şi tratamente conform Dr. Google, fără să consulte un medic specialist. În urma campaniei, numărul de programări la medic a crescut cu 43%.

Pentru creativitate, compania specializată în servicii medicale, împreună cu McCann PR şi McCann Worldgroup, a fost premiată cu argint la competiţia Cannes Lions 2019, reper global pentru industria de marketing şi comunicare şi standard de referinţă pentru eficienţa campaniilor creative de marketing .  Categoria PR a înregistrat 1.857 de înscrieri, din 67 de ţări, dintre care 242 au ajuns pe lista scurtă anunţată cu o seară înainte de acordarea premiilor Cannes.

 

* date conform unui studiu Asociaţia Pro Consumator România, 2017, şi a unui studiu Health Prevention, GfK, 2018

 

Material realizat impreuna cu Regina Maria.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: