Cum te hrăneşti corect în post. Sfatul nutriţionistului

Cum te hrăneşti corect în post. Sfatul nutriţionistului

Din punct de vedere culinar, postul reprezintă abţinerea de la alimentele de origine animală, ceea ce înseamnă că organismul trece brusc la o dietă sărăcă în calorii. Este bine să eviţi capcanele pe care mulţi le fac în această perioadă.

Ştiri pe aceeaşi temă

În post se limitează aportul de proteine animale, care sunt responsabile, printre altele, de creştere şi de menţinerea sănătoasă a sistemului imunitar. De aceea, postul nu este indicat bolnavilor sau celor aflaţi în convalescenţă, copiilor, gravidelor şi femeilor care alăptează.
 
E nevoie de o alimentaţie diversificată
 
Organismul este perturbat de trecerea de la consumul zilnic sau aproape zilnic de proteine animale la hrana de origine vegetală. De aceea, este important să se asigure o dietă cât mai diversificată. Meniul zilnic trebuie să conţină proteine vegetale, grăsimi, carbohidraţi şi fibre. Mulţi sunt tentaţi să abuzeze de cartofi şi de pastele făinoase pentru a combate senzaţia de foame, ceea ce reprezintă o greşeală, întrucât se ajunge uşor la îngrăşare. O alimentaţie echilibrată, care să susţină organismul, presupune alternarea meselor de carbohidraţi cu cele bogate în legume proaspete, preparate la aburi, fierte sau din conserve. Fructele, de asemenea, trebuie să aibă un loc fruntaş în alimentaţia zilnică.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările