Probleme cu somnul? Ce alimente te pot ajuta

Probleme cu somnul? Ce alimente te pot ajuta

Migdalele conţin calciu şi triptofan,două substanţe care asigură un somn odihnitor

Tulburările de somn pot avea legătură şi cu ceea ce mâncăm. În vreme ce unele alimente, precum şi obiceiul de a lua cina la ore târzii, ne pot împiedica să punem geană pe geană, alte produse ne ajută să ne regăsim somnul.

Ştiri pe aceeaşi temă

Uneori, cele care dau insomnii sunt chiar mesele copioase servite seara târziu.  Digestia implică o uşoară creştere a temperaturii corpului şi cu cât vei mânca mai mult cu atât îţi vei suprasolicita organismul, lucru ce perturbă somnul. După ce ai luat masa, aşteaptă cel puţin 2-3 ore înainte de a merge în pat.

La masa de seară este indicat să consumăm mai puţine proteine, pentru că duc la eliberarea de dopamină, compus care ne înviorează. În schimb, trebuie privilegiate glucidele, substanţe nutritive care joacă un rol important în sinteza anumitor neurotransmiţători din creier.

Nu este vorba însă de orice fel de glucide, ci de cele cu indice glicemic scăzut, care se absorb şi se metabolizează mai lent: cereale integrale, paste preparate al dente, pâine integrală, leguminoase (fasole, mazăre, linte). Evită glucidele cu indice glicemic ridicat (dulciuri concentrate, biscuiţi, zahăr, prăjituri, ciocolată).

Mai ales la cină, nu este bine să consumi produse prea sărate, pentru că duc la creşterea tensiunii arteriale, implicit poate surveni o stare de agitaţie care nu ne va lăsa să dormim.

Află ce alimente te ajută să ai un somn liniştit pe clicksanatate.ro

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările