Sondaj. Iohannis, liderul cu cea mai mare notorietate. Șoșoacă prinde podiumul. Cum se clasează șefii marilor partide
0Ultimul sondaj INSCOP arată că președintele Klaus Iohannis este politicianul cu cea mai mare notorietate, fiind urmat de Gabriela Firea, fosta ministră a Muncii, și Diana Șoșoacă, senatoare implicată în numeroase scandaluri și controverse.
Klaus Iohannis este politicianul cu cea mai mare notorietate dintre numele testate, 99.2% dintre respondenţi declarând că au auzit de el, potrivit ultimului sondaj INSCOP, la comanda News.ro. Şeful statului este urmat de Gabriela Firea, fosta ministră a Muncii și fosta șefă a Primăriei Capitalei (2016-2020) cu o notorietate de 94%,.
Un nume suprinză este Diana Şoşoacă, senatoare de care au auzit 93.5% din cei chestionați. Imediat după aceasta este Mircea Geoană, cu 93.3%, şi Marcel Ciolacu, cu 92.5%. Cei doi și prezidențiabilii care se conturează cu cele mai mari șanse la anul pentru fotoliul de șef al statului.
Sub 90% notorietate
87.7% dintre cei intervievaţi spun că au auzit de președintele PNL liberal Nicolae Ciucă (ex-premier), 84.9% de liderul AUR George Simion şi 80.7% de fosta şefă a DNA Laura Codruţa Kovesi.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, beneficiază de o notorietate de 72.9%, în timp ce Ministrul Afacerilor Interne Cătălin Predoiu de 55.7%. Mai puţin de jumătate dintre respondenţi (41.1%) au declarat că au auzit de Elena Lasconi, datele fiind culese înainte de scandalul generat la votul său de la referendumul pentru familie.
„Notorietatea liderilor politici este primul indicator relevant pentru evaluarea capacităţii unui lider politic de a candida în alegeri. Clasarea preşedintelui Klaus Iohannis pe primul loc, cu 99% dintre respondenţi care declară că au auzit de preşedintele României nu este o surpriză. Nici plasarea pe locul doi a Gabrielei Firea, fostul primar general şi o personalitate activă în spaţiul public în ultimii douăzeci şi cinci de ani nu surprinde. Pe de altă parte, faptul că 93.5% dintre respondeţi declară că au auzit de Diana Şoşoacă arată capacitatea de viralizare a mesajelor ultra-radicale. O notorietate ridicată nu înseamnă însă automat şi un nivel de încredere mare. Pe de altă parte, o norietate medie sau mică, dincolo de dezavantajul implicit, oferă şi oportunitatea construirii favorabilităţii pe termen lung”, a afirmat Remus Ștefureac, director INSCOP, potrivit sursei citate.
Metodologie
Datele au fost culese în perioada 23 octombrie - 2 noiembrie, prin metoda CATI (interviuri telefonice), prin intermediul chestionarului. Volumul eşantionului simplu, stratificat, este de 1.100 de persoane, reprezentativ pe categoriile sociodemografice semnificative (sex, vârstă, ocupaţie) pentru populaţia neinstituţionalizată a României, cu vârsta de 18 ani şi peste. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 3 %, la un grad de încredere de 95%.