PSD îi cere lui Nicușor Dan sa lămurească legăturile apropiaților săi cu interese de afaceri rusești

0
Publicat:
Ultima actualizare:

PSD îi cere lui Nicușor Dan să explice conexiunile pe care apropiați ai lui le-ar avea cu interese de afaceri rusești și să lămurească ce surse de finanțare are pentru campania publicitară.

PSD îi cere explicații lui Nicușor Dan. Foto: Inquam
PSD îi cere explicații lui Nicușor Dan. Foto: Inquam

Social-democrații cer adoptarea unei poziții publice de către Nicușor Dan cu privire la războiul din Ucraina.

"Este o datorie de claritate morală a oricărui candidat și este o datorie morală a candidatului la primărie Nicușor Dan față de bucureșteni, față de valorile statului de drept, de valorile democratice și libertate", transmite PSD.

Solicitarea vine ca urmare a unei investigații de presa care ar arată ca un apropiat al lui Nicușor Dan ar avea legături cu afaceriști ruși.

"Solicităm de asemenea Primarului General, să-și explice poziția pe tema conexiunilor pe care oameni apropiați de Nicușor Dan le au cu interese de afaceri rusești și cerem pe această cale, din nou, în mod public, Primarului General să lămurească asupra surselor de finanțare ale campaniei uriașe de publicitate. 

Primarul general, Nicușor Dan are obligația morală și legală să elucideze sprijinul financiar sau de orice natură pe care îl primește de la consilierul său Matei Păun – un susținător declarat al intereselor politice ale Rusiei.

În condițiile în care campania electorală se desfășoară pe fondul eforturilor de dezinformare și fake-news, mai ales în mediul online, în spatele cărora se află interese rusești, solicităm de asemenea candidatului la Primăria Capitalei, Nicușor Dan să pună la dispoziția publicului, în mod transparent, informațiile legate de staff-ul său de campanie și conexiunile pe care oameni din staff-ul de campanie le au cu persoane sau companii din Rusia", spune PSD într-un comunicat de presa. 

Licitația Kasperksy

PSD amintește de licitația pentru pachete antivirus Kasperksy, din 2022, demarată de Primăria Capitalei, deși firma rusească Kasperksy Lab fusese introdusă de americani pe lista celor care amenință securitatea națională. "Mass-media internațională avertizase încă din 2017 asupra riscului utilizării Kaspersky în sistemele informaționale și asupra legăturilor firmei cu interesele și acțiunile de spionaj ale guvernului rus", precizează sursa citată. 

La acel moment, Primăria voia să achiziționeze antivirus Kaspersky Endpoint Security For Business-Select pentru 1200 de echipamente, cu mentenanță inclusă 12 luni. Totodată, 1500 de adrese de e-mail folosite de funcționarii din primărie ar fi urmat să fie protejate de Kaspersky Security for Mail Server, susțineau jurnaliștii de la buletindebucuresti.ro.

Social-democrații cer şi transparență în privința campaniei de publicitate a lui Nicușor Dan.

"Amintim că în alegerile din 2016, susținători importanți ai USR și chiar soțul lui Clotilde Armand, Sergiu Moroianu, atenționau asupra lipsei informațiilor transparente legate de datele financiare ale lui Matei Păun și asupra implicațiilor și costurilor serviciilor pe care acesta le oferea încă de la acel moment, candidatului la primăria Capitalei, Nicușor Dan.

Atragem atenția că, prin responsabilitatea politică, nu doar administrativă pe care o are ca Primar General, Nicușor Dan este obligat să facă clarificări față de bucureștenii care au susținut și susțin prin eforturile lor, punându-și casele la dispoziție sau prin donații și voluntariat refugiații ucraineni din calea războiului de agresiune rusesc", spun social-democrații.

Omul lui Nicușor Dan, suspectat de legături cu rușii 

O investigație a jurnaliștilor Newsweek arată că panourile publicitare care îl înfățișează pe Nicușor Dan aparțin unei companii cu vechi legături rusești, controlată de un apropiat el edilului, Matei Păun.

"Conform informațiilor din piața de profil, Getica are circa 2000 pe panouri în toată țara, din care 5-600 sunt în București. Prețul standard pentru o chirie pentru un panou este de circa 300 de euro pe lună. Ceea ce duce valoarea totală a campaniei lui Nicușor Dan de până acum la cel puțin 150.000-180.000 de euro", spun ziariștii Newsweek.

Firma ar fi fost achiziționată de la banca rusească de stat VTB, însă Păun neagă că i-ar aparține.

Nu am nicio legătură cu acționariatul/managementul companiei Getica OOH SRL. Am negociat (n.r. în numele candidatului Nicușor Dan) contractul de outdoor (n.r. cu compania Getica OOH SRL), în condiții comerciale normale și la prețul pieței”, susține Matei Păun, într-o declarație pentru Newsweek România, fără a preciza în ce calitate a negociat contractul, însa sursele publicației spun ca ar fi manager de campanie al lui Nicușor Dan. Nici reprezentanții Getica nu au dat detalii despre contractul cu Nicușor Dan.

Politică



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite