Prima companie din România care a redus programul de lucru la patru zile pe săptămână. Avantajele şi dezavantajele acestei măsuri

Prima companie din România care a redus programul de lucru la patru zile pe săptămână. Avantajele şi dezavantajele acestei măsuri

Prima companie care a decis să scurteze programul de muncă al angajaţilor

Premieră la o companie de marketing digital din România, care a luat decizia de a reduce săptămâna de lucru la patru zile în loc de cinci. Măsura a fost luată în august şi este valabilă până la sfârşitul acestui an.

Ştiri pe aceeaşi temă

Concret, angajatorii au decis să ia o astfel de decizie tocmai pentru a spori eficienţa angajaţilor dar şi pentru ca aceştia să se concentreze mai bine şi să fie mai performanţi. Prin urmare, angajaţii sunt liberi sâmbătă, duminică şi luni.

„O zi în plus de odihnă va duce la mini-vacanţe mai lungi, la city break-uri în care grijile pentru odihna de după zbor vor dispărea, la condiţii de călătorie mai sigure şi, implicit, la timpi mai reduşi petrecuţi pe drum”, notează compania.

Angajaţii sunt mai concentraţi şi mai eficienţi

Una dintre angajate susţine că după un weekend prelungit, revine la birou mai concentrată dar şi determinată să se organizeze mult mai eficient, având în vedere că timpul pe care îl are la dispoziţie este unul limitat - de patru zile lucrătoare în loc de cinci.

„Cred că, pe parcursul unei săptămâni, avem timpi morţi şi e normal ca acest fenomen să apară. În momentul în care putem să eliminăm aceşti timpi morţi şi să-i transformăm într-un beneficiu, consider că ziua de luni poate fi transformată într-o zi liberă, care să ofere o energie şi, mai ales, un nivel de productivitate mai bune pentru restul săptămânii”, a explicat Ionuţ Munteanu, managerul companiei WebDigital.

„Schimbarea m-a motivat să mă concentrez pe task-uri, să le rezolv şi să-mi organizez timpul mai bine. Rămâne de văzut cum vor merge lucrurile în continuare – e ca la campanii: cu cât aduni mai multe date, cu atât concluziile vor fi mai relevante”, a explicat una dintre angajatele companiei.

6 ore de lucru pe zi în Suedia

Potrivit acestuia, sunt şi alte companii din străinătate care au apelat la măsuri similare, beneficiile fiind clare pentru angajaţi.

Şi alte companii din străinătate au introdus săptămâna de 4 zile lucrătoare, Serps Invaders din Edinburgh, o agenţie de digital marketing, luând această decizie încă din 2013. De la implementarea acestei măsuri, agenţia a raportat angajaţi mai odihniţi, s-a extins prin deschiderea unui nou birou în Barcelona, a câştigat clienţi importanţi precum Gillette, Chanel şi SEAT şi a reuşit să atragă mai multe talente din domeniul marketing-ului digital.

Cel mai mediatizat exemplu în România este Suedia, ţara în care s-a implementat ziua lucrătoare de 6 ore. Antreprenorii suedezi se declară mulţumiţi de măsura impusă de stat. Brath, o companie cu 20 de angajaţi, a raportat încasări mai mari cu aproape 100%.

Angajaţii români, campioni europeni la prezenţa la birou

De altfel, România este ţara europeană cu cel mai mare număr de angajaţi nevoiţi să fie prezenţi la birou pentru a-şi îndeplini sarcinile de lucru (81%), la polul opus aflându-se Norvegia, unde 51% dintre angajaţii din companiile mici şi mijlocii (IMM) trebuie să fie efectiv la muncă, potrivit unui studiu realizat de firma de cer­cetare Ipsos Mori pen­tru Microsoft.

În acelaşi timp, datele Eu­rostat arată că rata productivităţii în România era de 5,6 euro/oră în 2013, adică de şase ori sub media europeană şi de aproape 12 ori mai mică decât rata productivităţii în Norvegia (59 euro/oră).

În prezent, în România lucrează circa 4,5 milioane de salariaţi (adică mai puţin de jumătate din forţa de muncă aptă de muncă din economie) iar mai bine de 2,5 milioane dintre aceştia lucrează într-o întreprindere mică sau mijlocie. Pentru creşterea productivităţii în România o soluţie ar putea fi reprezentată de integrarea tehnologiilor mobile în IMM-uri. Rezultatele celor două studii sugerează o corelaţie pozitivă între gradul de receptivitate la integrarea tehnologiilor mobile în mediul de lucru şi productivitatea angajaţilor din economie.

Rezultatele studiului mai arată că o treime dintre res­pondenţii români sunt nevoiţi să răspundă la mesajele primite de la clienţi în mai puţin de o oră, iar 44% dintre ei au acelaşi termen pentru a răspunde la mesajele primite de la colegi.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: