Proiectul de lege cu privire la publicitate, votat în primă lectură

Proiectul de lege cu privire la publicitate, votat în primă lectură

FOTo IPN

Parlamentul a votat în primă lectură un proiect de lege care urmează să substituie actuala Legea cu privire la publicitate. Documentul vine să instituie un regim juridic al mesajelor de interes public, cele definite în actuala legislaţie ca „publicitate socială” şi care sunt reglementate contradictoriu, transmite IPN.

Ştiri pe aceeaşi temă

Potrivit proiectului, mesajele de interes public pot avea ca obiect valorile şi principiile constituţionale, drepturile şi libertăţile fundamentale ale omului, modul de viaţă sănătos.

Mesajele de interes public pot avea ca obiect şi condiţiile de acces şi de utilizare a serviciilor publice oferite gratuit de autorităţile publice, protecţia mediului, informarea cetăţenilor în perioada electorală cu privire la alegeri, protecţia socială a populaţiei etc. Mesajele de interes public vor putea fi difuzate atât gratuit, cât şi contra plată.

De asemenea, se prevede instituirea şi implementarea regimului juridic al publicităţii politice în perioada extraelectorală, care nu există în prezent. Este stabilit cine nu poate fi furnizor de publicitate politică, precum şi faptul că achitarea pentru serviciile de difuzare a publicităţii politice poate fi efectuată doar prin transfer bancar.

Proiectul interzice publicitatea înşelătoare, publicitatea amorală, publicitatea discriminatorie, publicitatea sexistă, cea care poate provoca panică, instiga la violenţă sau la acţiuni periculoase, cea care încurajează, în mod direct sau indirect, comportamentul contrar legii, publicitatea prin care se denigrează produse, servicii sau profesii.

Proiectul a fost elaborat în cadrul Grupului de lucru pentru îmbunătăţirea legislaţiei mass-media şi este promovat în Parlament de către un grup de deputaţi.

 

citeste totul despre: