O armată de oameni „taie frunză“ la vaporaşe nefolosite. Marinarii verifică pontoanele şi păzesc vapoarele. Căpitan de vas: „Anul ăsta am avut noroc“

O armată de oameni „taie frunză“ la vaporaşe nefolosite. Marinarii verifică pontoanele şi păzesc vapoarele. Căpitan de vas: „Anul ăsta am avut noroc“

Societatea de transport public din Timişoara a angajat pentru vaporaşele ţinute la mal

Primăria Timişoara a cumpărat, cu peste şapte milioane de lei, şapte vaporaşe pentru transport în comun şi plimbări de agreement pe Bega. Din cauza birocraţiei (e nevoie de înfiinţare a unei administraţii a căii navigabile), vaporaşele ajunse la Timişoara în vara lui 2016 sunt ţinute la mal. În tot acest timp, peste 20 de persoane sunt angajate să navigheze pe Bega.

Ştiri pe aceeaşi temă

Prin proiectul european de amenajare a malurilor Begăi, Primăria Timişoara s-a angajat să cumpere din fonduri proprii şapte vaporaşe pentru plimbări de agrement şi transport în comun. Vaporaşele au ajuns la Timişoara în primăvara lui 2016 şi au fost inaugurate cu fast, chiar de ziua primarului Nicolae Robu.

După o vară în care au funcţionat „în probe”, vaporaşele au fost trase la mal, pentru ca ambarcaţiunile să poată fi folosite pentru curse de transport public sau agrement fiind nevoie de înfiinţarea unei administraţii a canalaului Bega, operaţiune pentru care Timişoara depinde de Bucureşti, unde situaţia este momentan blocată.

De gestionarea ambarcaţiunilor cumpărate de Primăria Timişoara se ocupă societatea de transport public din Timişoara, RATT. Potrivit unui răspuns comunicat de societate, la solicitarea „Adevărul”, din mai 2016, când vaporaşele au început să ajungă la Timişoara, şi până acum, au fost angajate pentru navigaţia pe Bega 25 de persoane. Acestea ocupă posturile de timonier fluvial, căpitan fluvianl şi marinar fluvial.

Surse din cadrul societăţii au declarat că în cadrul serviciului care se ocupă de vaporaşe mai este angajat şi un mecanic, dar şi un şef de serviciu, un referent şi un contabil. Cu ce se ocupă cele 25 de persoane angajate să navigheze pe Bega a explicat pentru „Adevărul” unul dintre căpitanii angajaţi de RATT.

„Am avut de exemplu întreţinerea lor. Scoatem bateriile, că ele (n.r. vapoarele) sunt andocate, verificăm pontoanele. Anul ăsta am avut noroc, că nu a fost gheaţă. Anul trecut s-a spart gheaţa pe tot traseul, la pontoane mă refer. În plus, se asigură paza la ele. Navele sunt andocate în incinta RATT din zona Dâmboviţa. La vapoare sunt trei schimburi şi la pontoane în urma vandalizărilor se asigură paza de la ora 08.00 la ora 22.00. Mă refer la pontoanele plutitoare. Avem atribuţii doar pentru ce ţine de navigaţie şi de secţia de transport naval. Nu avem alte atribuţiuni”, a declarat căpitanul, care a negat informaţiile potrivit cărora ar fi angajate pentru vaporaşe persoane care primesc salariu stând acasă.

Primarul Nicolae Robu a declarat că o să îi ceară directorului RATT să lămurească public situaţia, dar „dacă sunt plătiţi 25 de oameni să se ocupe de vaporaşe, e foarte grav”.

citeste totul despre: