Cum pot provoca depresie reţelele sociale. Îndemnul specialiştilor despre timpul pe care ar trebui să-l petrecem zilnic pe Facebook

Cum pot provoca depresie reţelele sociale. Îndemnul specialiştilor despre timpul pe care ar trebui să-l petrecem zilnic pe Facebook

FOTO: makeawebsitehub.com

Mulţi dintre cei care au manifestat depresie clinică moderată au scăpat de ea, potrivit cercetărilor, după câteva săptămâni în care au redus drastic consumul de social-media.

Cei care petrec mult timp pe site-urile de socializare, precum Facebook, ajung la depresie, potrivit specialiştilor, citaţi de marketwatch.com.
 
Un nou studiu a analizat mai multe generaţii de tineri care folosesc în mod activ Facebook, Twitter, Instagram sau Snapchat, predispuşi la o tulburare depresivă majoră, au obţinut un nivel mai ridicat pe scala “Social Media Addiction”.
 
Aceşti tineri se comparau tot timpul cu alţii mai buni decât ei şi s-au arătat deranjaţi de faptul că erau etichetaţi în imagini. Cei cu tulburări depresive majore au postat mai puţine imagini cu ei şi au raportat mai puţini urmăritori. Rezultatele sunt publicate în cea mai recentă ediţie a revistei revizuite „Journal of Applied Biobehavioural Research”.
 
„În timp ce acest studiu evidenţiază comportamentele de social media care sunt asociate cu depresia majoră, este important să recunoaştem că utilizarea social media poate oferi multe beneficii pozitive, inclusiv favorizarea sprijinului social”, a explicat coautorul Krista Howard, profesor de psihologie la Universitatea de stat din Texas.
 
Cheia este ca indivizii să conştientizeze modul în care folosesc în prezent media socială şi să determine ce schimbări ar putea fi făcute în utilizarea acestora, pentru a reduce comportamentele asociate cu suferinţa psihologică.
 
Un studiu separat realizat de psihologii de la Universitatea din Pennsylvania a arătat, pentru prima dată, o legătură cauzală între timpul petrecut pe social media şi depresia şi singurătatea.
 
S-a ajuns la concluzia că cei care şi-au redus drastic timpul petrecut pe site-uri precum Facebook, Instagram sau Snapchat au observat adesea o îmbunătăţire accentuată a stării de spirit şi a modului în care s-au simţit.
 
„Ceea ce am descoperit pe parcursul a trei săptămâni a fost că ratele depresiei şi singurătăţii au scăzut semnificativ pentru persoanele care şi-au limitat utilizarea social media”, a precizat Melissa Hunt, profesoară de psihologie la Universitatea din Pennsylvania, cea care a condus studiul. 
 
Hunt şi echipa ei au studiat 143 de studenţi la Universitatea din Pennsylvania pe parcursul câtorva săptămâni. Le-au testat starea de spirit şi sentimentul de bunăstare şi stabilitate. Jumătate dintre participanţi au continuat să folosească site-urile de socializare în mod normal.  
 
Cealaltă jumătate a fost restricţionată la zece minute pe zi pentru fiecare dintre cele trei site-uri studiate - Facebook, Instagram şi Snapchat - cele mai populare site-uri pentru grupul de vârstă. Rezultat: cei care au redus utilizarea social-media au observat căderi semnificative din punct de vedere clinic ale nivelului de depresie. În grupul de „control” nu s-a văzut nicio îmbunătăţire.
 
Site-urile de socializare au devenit o parte integrantă a lumii moderne încât mulţi tineri, mai ales, pur şi simplu nu le pot scoate din viaţa lor cu totul, spune Hunt. Acesta este motivul pentru care studiul s-a concentrat doar pe reducerea timpului afectat acestor medii. 
 
Studiul a concluzionat că restricţionarea utilizării la zece minute pe zi i-a ajutat pe cei cu depresie, iar cercetătorii au stabilit că nu este necesară renunţarea cu totul la reţelele sociale pentru a te simţi mai bine.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: