Ce este vârsta metabolică, cum este determinată şi ce înseamnă cu adevărat

Ce este vârsta metabolică, cum este determinată şi ce înseamnă cu adevărat

FOTO: icde2010.org

Stresul de zi cu zi şi viciile pe care le avem ne pot scădea vertiginos vârsta organismului. Dacă adăugăm nopţile nedormite şi mesele haotice, avem în faţă un scenariu sumbru asupra a ceea ce se numeşte vârsta metabolică.

Vârsta ta metabolică este modul în care rata metabolică bazală (BMR) sau cât de multe calorii arde corpul tău în repaus, în comparaţie cu media BMR pentru persoanele de vârsta ta cronologică din populaţia generală.
 
Ce spune vârsta metabolică despre sănătatea ta?
 
Dr. Natasha Trentacosta, specialist în medicină sportivă şi chirurg ortoped la Cedars-Sinai Kerlan-Jobe Institute din Los Angeles a declarat pentru Healthline că „vârsta metabolică” este un termen pe care industria de fitness îl foloseşte în ultimii ani.
 
BMR este doar o măsurare a stării generale de sănătate a unei persoane. „Nu puteţi utiliza BMR ca o singură măsură a stării de sănătate sau a nivelului de fitness, dar poate oferi o perspectivă asupra stării de sănătate a unei persoane”, a spus Trentacosta.
 
În prezent, nu există numeroase studii revizuite cu privire la vârsta metabolică.
 
Prin ce diferă vârsta metabolică de vârsta cronologică?
 
Vârsta ta cronologică ştim cu toţii ce este. Vârsta metabolică este o formă de cuantificare a sănătăţii tale, un calcul bazat pe rata metabolismului bazal. Ea este cea care arată dacă în organismul tău există vreo problemă. Dacă vârsta ta metabolică este mai mică decât cea normală, înseamnă că ai un corp sănătos şi puternic. La polul opus, dacă este prea mare, înseamnă că este momentul să ai mai multă grijă de sănătatea ta.
 
Pentru a estima BMR, trebuie să luaţi în considerare sexul, înălţimea (în centimetri), greutatea (în kilograme) şi vârsta. Puteţi utiliza calculatorul ecuaţiei Harris-Benedict sau puteţi utiliza formula corespunzătoare de mai jos:
 
Femei: 655 + (9,6 x greutatea în kg) + (1,8 x înălţimea în cm) – (4,7 x vârsta în ani)
 
Bărbaţi: 66 + (13,7 x greutatea în kg) + (5 x înălţimea în cm) – (6,8 x vârsta în ani)
 
BMR poate fi folosit pentru a vă ajuta să câştigaţi, să pierdeţi sau să vă menţineţi greutatea. Ştiind câte calorii arzi, poţi şti câte trebuie să consumi pentru a-ţi atinge ţelul. Practic, vei obţine numărul de calorii pe care trebuie să le consumi zilnic pentru ca organismul tău să funcţioneze corect.
 
Un studiu din 2010 a indicat faptul că antrenamentul de anduranţă poate îmbunătăţi compoziţia de masă corporală slabă şi menţine reducerea masei grase, crescând BMR.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările