Ţara unde elevii claselor primare primesc vouchere pentru teme. Experienţa unei mame românce

Ţara unde elevii
claselor primare primesc vouchere pentru teme. Experienţa
unei mame românce

Carmen Constantin (foto dreapta) s-a stabilit cu soţul şi cei doi copii acum patru ani în Austria FOTO: arhiva personală

Copiii din şcolile primare din Austria primesc, atunci când consideră învăţătoarea, câte un „voucher” pentru teme, pe care şi-l pot lipi pe caiet în loc de tema din ziua respectivă, însă nu mai mult de şase pe an. Părinţii nu au voie să intervină, iar elevii pot folosi când doresc respectivele vouchere.

Carmen Constantin, o jurnalistă din Piteşti stabilită de patru ani cu familia în oraşul austriac Linz, are doi copii, iar unul dintre aceştia a trecut prin această experienţă inedită a tichetelor pentru teme.

„Unul dintre stimulentele cu care învăţătorii îi motivează pe copii este un voucher, un bileţel practic, cu care cei mici pot scăpa de teme. Metoda se practică la clasele primare, iar învăţătorul apreciază de unul singur când primeşte copilul acest cadou. De ziua lui de naştere, negreşit. Mai apoi, dacă timp de două săptămâni nu a adunat niciun minus la comportament, dacă a lucrat conştiincios în timpul orelor sau a rezolvat suplimentar mai multe exerciţii grele la rând. Pe scurt, meritele copilului sunt recompensate cu acest voucher, care va fi lipit pe caiet, în locul unei teme. Învăţătorii precizează încă de la şedinţa cu părinţii că numai copilul decide când îl foloseşte, tocmai pentru a se bucura pe deplin de premiul lui. Noi, părinţii, mai avem tendinţa să intervenim, mai ales când credem că tema e prea uşoară sau, din contră, mai grea, şi ar fi bine să fie lucrată. Copiii au însă suportul învăţătoarei şi nu cedează la sugestiile părinţilor”, a explicat Carmen Constantin pentru „Adevărul”.

 

Şedinţele cu părinţii în şcolile din Austria

 

În şcolile primare din Austria se dau cel mult şase astfel de vouchere pentru teme. Interesant este şi modul de abordare şi organizare a şedinţelor cu părinţii în şcolile din Austria. Există o singură şedinţă cu părinţii pe parcursul unui an şcolar, chiar în septembrie, când se anunţă priorităţile clasei şi alte chestiuni ce ţin de partea organizatorică. Pe parcursul anului şcolar, se mai stabileşte câte o întâlnire la finalul fiecărui semestru, o întâlnire individuală pe care învăţătorul o ţine cu fiecare părinte şi copilul său.

Un detaliu foarte important legat de şedinţele cu părinţii este faptul că părintele este mai mult un spectator. Învăţătoarea nu se exprimă niciodată în termeni de „este bun“ sau „nu este bun“ copilul la ceva, ci îi precizează părintelui dacă acestuia îi place sau nu îi place o anumită materie. „Câteodată îi place să facă altceva decât ce facem noi“, este un alt exemplu de felul în care pun problema cadrele didactice din Austria. „Nu pleci de la şedinţă nervos pe copilul tău, dar înţelegi că pe alocuri e nevoie să mai stai de vorbă cu el“, adaugă Carmen Constantin.

Vă recomandăm să mai citiţi:

Cum se face şcoală în Austria în vremea pandemiei: „Şcolile printează materialele de lucru pentru toţi copiii. Un părinte cu mască ia materialele noi şi le lasă pe cele lucrate”

Româncă stabilită în Austria, despre reducerea alocaţiilor copiilor cetăţenilor europeni: „Alocaţia ar trebui să susţină copiii care se dezvoltă în statul respectiv“

 

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările