Şi, totuşi, cât de important este micul dejun. Alimentele-esenţiale care ajută la stimularea metabolismului

Şi, totuşi, cât de important este micul dejun. Alimentele-esenţiale care ajută la stimularea metabolismului

Micul dejun în fiecare dimineaţă trebuie să conţină alimente sănătoase Foto: RTV

Medicii ne avertizeze că, pentru un organism sănătos, fiecare trebuie să înţeleagă faptul că micul dejun este prima şi cea mai importantă masă a zilei. Alimentaţia trebuie să includă neapărat fructe, produse lactate şi cereale.

Ştiri pe aceeaşi temă

Specialiştii au precizat că micul dejun servit în fiecare dimineaţă are rolul de a oferi energie pentru întreaga zi. Este indicat să conţină cereale integrale, alimente bogate în calciu, proteine, dar şi fructe bogate în vitamine şi minerale.

„Este binde de ştiut că micul dejun contribuie la stimularea metabolismului şi stimulează încurajarea arderii de calorii şi ajută la prevenirea senzaţiei de foame. Ba mai mult, îmbunătăţeşte memoria şi nivelul de concetrare în fiecare zi. Trebuie să conţină o porţie integrală de cereale care furnizează organismului carbohidraţii necesari, alimente şi fructe bogate în vitamine şi minerale, dar şi o porţie mică de proteine, ouă sau carne“, a spus medicul Ioan Surdu.
 
10 idei pentru un mic dejun sănătos:
 
-Un ou fiert cu două felii de pâine prăjită şi un pahar de suc din fructe proaspete este micul dejun ideal.
 
-Două felii de pâine negară cu unt şi brânză, dar şi un ceai îndulcit cu miere se pot servi fără probleme la micul dejun.
 
-În fiecare dimineaţă la micul dejun puteţi consuma musli cu fulgi de ovăz, dar şi un pahar de suc din fructe proaspete.
 
- Untul de migdale pe pâine prăjită poate fi consumat cu succes în fiecare dimineaţă alături de un bol de fructe proaspete.
 
-La micul dejun puteţi consuma şi clătite care să conţină proteine.
 
-Puteţi consuma la micul dejun trei felii de pâine prăjită cu humus şi o salată de pătrunjel, dar şi o cafea fără zahăr.
 
-Tot dimineaţa mai puteţi consuma urdă amestecată cu puţin unt, un ardei gras, un castravete, o roşie şi o cafea sau un ceai fără zahăr.
 
-Ouăle fierte sunt printre cele mai bune proteine, aşa că puteţi să consumaţi la micul dejun fără probleme. 
 
-Iaurtul grecesc în care să trebuie să puneţi un pumn de nuci sau seminţe rude poate fi consumat fără probleme la micul dejun. 
 
-Cerealele integrale pot fi combinate cu succes la micul dejun cu fructe uscate.        
 
Persoanele care servesc în fiecare dimineaţă micul dejun sunt mai puţin predispuse la obezitate. „Este bine de ştiut că trebuie să învăţăm şi ce tip de alimente trebuie să consumăm atunci când servim micul dejun. Dacă după fiecare masă ne simţim obosiţi sau fără lipsă de atenţie sau concentrare atunci un singur lucru este cert: micul dejun nu satisface cerinţele în totalitate ale organismului. Trebuie să vă asiguraţi că aveţi în frigider alimentele necesare unui mic dejuns sănătos. Cei care servesc micul dejun regulat au o energie mult mai bună şi prezintă un risc mult mai redus de diabet şi boli cardiace“, a orecizat nutriţionistul Alin Tomescu.
         
Mai citeşte şi
 
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările