Vergil Chiţac: „Vă doriţi un oraş ale cărui străzi, trotuare şi spaţii verzi lasă impresia unui târg auto permanent?“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Trafic la intrarea în Portul Constanţa FOTO Primăria Constanţa
Trafic la intrarea în Portul Constanţa FOTO Primăria Constanţa

Primarul Constanţei, Vergil Chiţac, spune că în oraşul Constanţa sunt 150.000 de autoturisme şi doar 30.000 de locuri de parcare. Prin urmare, constănţenii trebuie să aleagă ce-şi doresc.

Vergil Chiţac îi întreabă pe constănţeni ce-şi doresc: „Dragi constănţeni, vă rog să-mi spuneţi părerea voastră. Vă doriţi un oraş în care spaţiul public să fie folosit pentru plimbare, relaxare şi recreere? Sau un oraş ale cărui străzi, trotuare şi spaţii verzi lasă impresia unui târg auto permanent?

Suntem în situaţia în care avem 150 de mii de maşini şi 30 mii de locuri de parcare. Ca sa echilibrăm balanţa e nevoie să construim parcări noi, dar şi să reducem numărul de maşini. Dacă numărul de maşini va continua să crească, nu vom reuşi vreodată să corectăm acest dezechilibru. Vă rog să vă gândiţi cât teren, câţi bani şi cât timp am consuma dacă am alege să acoperim toată nevoia de locuri de parcare. Şi până la urma care ar fi rezultatul? Un oraş plin de parcări, plin de maşini? Asta ne dorim?“.

Edilul adaugă faptul că „Scopul mult disputatului regulament nu este de a-i taxa pe oameni, ci de a descuraja traficul şi mai ales staţionarea maşinilor în zona centrală a oraşului. Constănţenii au alternativa unui transport public îmbunătăţit, a bicicletelor puse la dispoziţie gratuit, a soluţiilor de mobilitate urbană oferite de operatorii privaţi (taximetre, ride-sharing, rent-to-ride). 

Gestionarea eficientă a spaţiilor de parcare existente va da posibilitatea tuturor să beneficieze de ele şi va genera venituri din care putem amenaja parcări noi. Tarifele propuse exact asta sunt, o propunere. În regulament este stipulat că ele se aprobă de către consiliul local. Consilierii pe care i-aţi ales au dreptul şi responsabilitatea să stabilească un tarif optim atât pentru buzunarul dumneavoastră cât şi pentru nevoile bugetare de a finanţa construcţia de noi parcări. 

Revin însă la ce v-am întrebat la început. Ce punem pe primul loc, omul sau maşina?“

La presiunea opiniei publice, primarul Constanţei, Vergil Chiţac, a anunţat în şedinţa Consiliului Local din 26 februarie că amână votul pentru regulamentul parcărilor din Constanţa.

„Am elaborat un regulament al parcărilor care a suscitat atâtea discuţii în ultima perioadă. Acest regulament înlătură toate dispoziţiile nelegale pe care instanţa le-a constatat şi pentru care a anulat vechiul regulament şi totodată corespunde întru totul scopului nostru, al tuturor, acela de a avea un oraş curat, un oraş în care cetăţenii să poată respira un aer curat, cât mai puţin poluat. 

Am luat cunoştinţă de faptul că anexele regulamentului, inclusiv cele referitoare la tarife, nu au fost niciodată încărcate pe pagina electronică a Primăriei Constanţa, deşi au circulat în spaţiul public. Este o defecţiune a administraţiei pe care mi-o asum. Una de formă, nu de fond, pentru că, pe fond, sunt de acord cu acest regulament. Vă rog să aprobaţi să amânăm discutarea regulamentului şi a anexelor într-o şedinţă ulterioară. 

Eu am încredere că cetăţenii vor înţelege scopul acestui demers, vor colabora constructiv pentru a creşte semnificativ calitatea vieţii în oraşul nostru. Modernizarea infrastructurii stradale şi dezvoltarea transportului public sunt procese care necesită răbdare, implicare şi contribuţie din partea fiecărui cetăţean. Eu cred că fiecare dintre noi trebuie să ne aducem contribuţia printr-o atitudine binevoitoare, o acceptare a schimbării pentru că singurul lucru veşnic este schimbarea şi lucrul acesta trebuie să se vadă în binele comunităţii”, a precizat edilul.

Tot în cadrul şedinţei de vineri, primarul municipiului Constanţa a vorbit despre execuţia bugetului la finele trimestrului IV al anului trecut: „E important să conştientizăm cu toţii că, anul trecut, noi am îndreptat spre prestaţii sociale însemnând transport, salubritate, termoficare, tichete Respect, burse, asistenţi personali, creşe, cămin de bătrâni, Spitalul Municipal circa 258 de milioane de lei, adică 40 % din veniturile proprii. Este un lucru care trebuie să ne dea de gândit deoarece driblează dezvoltarea. Sigur că unele cheltuieli sunt absolut justificate. Spitalul Municipal trebuia finanţat în contextul pandemiei. De asemenea, toată zona aceea de la Direcţia Generală de Asistenţă Socială. Însă când ne uităm pe termoficare, salubritate şi transport găsim cea mai mare parte a subvenţiei acesteia şi asta este situaţia în care suntem în momentul de faţă. Economia oraşului nu produce bunuri cu valoare adăugată mare iar Constanţa, după cum ştiţi, a căzut multe locuri în ultimii 20 de ani la indicatorul PIB pe cap de locuitor.”

Vă mai recomandăm:

Misterul Farului Genovez de la Constanţa, descris de poeţi ca un „Crist care umblă pe ape“. Povestea de dragoste care a reînviat bătrânul far

Începutul şi sfârşitul unei minuni arhitectonice. Cum au distrus germanii „Cuibul Reginei“, clădirea construită în portul Constanţa „între cer şi apă“

Terminus, primul hotel al Constanţei. Povestea construcţiei care rivaliza cu cele mai frumoase edificii din Europa

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite