VIDEO Cel mai mare pod de tip hobanat din România. Noul pod rutier de la Agigea va face legătura între A2 şi A4 cu Portul Constanţa

Cel mai mare pod de tip hobanat din Romania va face legătura la Agigea între A2 şi A4 cu Portul Constanţa

Realizarea acestui pod va face conexiunea directă dinspre Autostrada Soarelui A2 şi Autostrada A4 Ovidiu - Agigea, spre zona de sud a Portului Constanţa, precum şi o variantă de acces spre Eforie Nord, evitându-se traversarea localităţii Agigea şi implicit a podului actual peste Canalul Dunăre-Marea Neagră.

Realizarea podului rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre-Marea Neagră a intrat într-o nouă etapă de execuţie, de montaj a tablierului metalic. Podul rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre-Marea Neagră, proiectat de SC Search Corporation Ltd Bucureşti, are o structură de tip hobanat şi va fi cel mai mare pod de acest gen din România.

Podul rutier va avea o lungime totală de 360 metri, o deschidere centrală de 200 metri, iar lăţimea podului va fi de 17,4 metri, permiţând circulaţia pe 4 benzi. Înălţimea liberă sub tablierul podului în axul Canalului Dunăre-Marea Neagră va fi de 18,4 metri.

Pilonii de pe maluri care vor susţine tablierul podului prin fascicule de hobane, vor avea o înălţime de 66 metri deasupra nivelului mării.

Realizarea acestui pod va face conexiunea directă dinspre Autostrada Soarelui A2 şi Autostrada A4 Ovidiu-Agigea, spre zona de sud a Portului Constanţa, precum şi o variantă de acces spre Eforie Nord. 

Se va evita astfel traversarea localităţii Agigea şi implicit a podului actual peste Canalul Dunăre-Marea Neagră. Traficul spre sudul litoralului va fi în consecinţă decongestionat, separându-se traficul greu de celelalte autovehicule.

Duminică, 28 iulie, pe malul dinspre Agigea al Canalului Dunăre-Marea Neagră a început montajul primului tronson de tablier metalic. Acesta are o lungime de 58 metri şi o greutate totală de aproape 600 tone şi a fost transportat pe apă la locul de montaj cu macaraua plutitoare Neptun, care are o capacitate de ridicare de 1.800 tone.

Cu aceeaşi macara s-a realizat şi montajul tablierului pe grinda pilonului de pe mal la o înălţime de 17 metri deasupra Mării Negre.

Tehnologia de montaj dinspre apă este o premieră în România, fiind elaborată de societăţile Apolodor Comimpex SRL Bucureşti şi TGT Constanţa, în colaborare cu consultantul de specialitate SC Luca Way Bucureşti.

Săptămâna viitoare aceeaşi tehnologie se va repeta pentru montajul tablierului similar pe malul de nord a Canalului Dunăre-Marea Neagră, în zona Porţii 9 a Portului Constanţa.

Proiectul „Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre Marea Neagră şi lucrări aferente infrastructurii rutiere şi de acces în Portul Constanţa“ este finanţat prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 – 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene şi de la bugetul statului.

Contractul de asistenţă tehnică a fost încheiat cu SC POYRY România SRL - actual SC Luca Way SRL, iar contractul de execuţie a podului rutier cu  SC Apolodor Comimpex SRL Bucureşti.

Vă mai recomandăm

Grevă spontană sub podul de la Agigea. Drumul către Poarta 9 a portului Constanţa, blocat de TIR-işti

Podul de la Agigea, deschis traficului. O singură restricţie rămâne în vigoare

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările