Dacia Jogger – primele impresii după ce ne-am întâlnit cu noul model ce va fi produs la Mioveni FOTO

Dacia Jogger – primele impresii după ce ne-am
întâlnit cu noul model ce va fi produs la Mioveni FOTO

Dacia Jogger va fi produsă la Mioveni şi devine primul model al constructorului român din segmentul compact. Un break cu 7 locuri şi gardă la sol de 20 cm care se poziţionează între Dacia Sandero şi Dacia Duster.

Ştiri pe aceeaşi temă

Oricât de mult ne pricepem noi la toate, înainte de a conjuga nişte verbe, să pornim la drum de la nişte date concrete. Dacia Sandero a devenit cel mai bine vândut model la nivel european. Da, asta înseamnă că modelul Sandero se vinde mai bine decât... VW Golf 8... spre exemplu.

GALERIE FOTO

Acestea fiind spuse, putem considera această performanţă ca pe o validare a politicii de modele Dacia. Cu alte cuvinte... oamenii aceştia de la Dacia se pare că se pricep... în ciuda unui pomelnic nesfârşit de sfaturi pe care-l primesc zilnic de la atâţia specialişti prezenţi pe reţelele de socializare.

Dacia, ca parte a Group Renault, va rămâne o marcă cu modele accesibile, dar aşa cum au demonstrat recent lansatele Logan şi Sandero... accesibil nu mai este sinonim cu low cost. Adică enorm de multe compromisuri pentru a menţine acel preţ extrem de redus.

Unul din primele succese Dacia a fost Logan MCV, şi în timp s-a acumulat un fel de nostalgie în piaţă. Chiar dacă a doua generaţie MCV a plusat cu versiunea Stepway, faptul că nu a fost oferit şi în versiune cu 7 locuri parcă a şters nemeritat din atuurile sale.

Dacia Jogger îşi propune să vindece acea nostalgie şi să ofere şi ceva în plus.

Aşa cum Sandero Stepway nu mai este, în gama Dacia, doar un nivel de echipare, cam aşa stau lucrurile şi cu Jogger. Vorbim despre un model de sine stătător, nu o versiune de caroserie Logan.

La bază, în mod evident avem platforma modulară CMF-B. Este platforma folosită de Dacia pentru a ataca segmentele B şi C. Dacă partea faţă a platformei este similară celei de la Sandero, spatele este nou, vorbim despre o platformă cu un ampatament de 2.897 mm şi un model cu o lungime totală de 4.547 mm. Şi uite că Dacia îşi face debutul în segmentul compact cu Jogger şi nu cu Dacia Bigster, aşa cum se anunţase iniţial. Pentru a nu contrazice declaraţiile oficialilor Renault la prezentarea conceptului Bigster, putem spune că Dacia Jogger se află la graniţa dintre B şi C.

Nu doar din punct de vedere al platformei, dar şi vizual, partea frontală este identică cu cea de la Sandero Stepway, cu tot ce implică asta, lumini de rulare pe timp de zi şi faruri cu lumini de întâlnire cu LED.

Linia lui Sandero Stepway se evaporă la nivelul stâlpului B, loc unde linia plafonului câştigă un plus de 40 mm. Nu doar un exerciţiu estetic, ci unul cât se poate de practic menit a oferi un interior care să fie generos cu spaţiul la nivelul capului atât pentru pasagerii de pe bancheta din mijloc cât şi cu pasagerii 6 şi 7. Tot la nivelul stâlpului B se poate observa o evazare a caroseriei, de la bază, stâlpul B se îngroaşă discret spre plafon pentru a permite migrarea spre o linie laterală mai dreaptă, una care să elibereze mai mult spaţiu la nivelul umerilor pentru pasagerii spate. Da, în mod cert vor fi specialişti în design care vor critica acest artificiu estetic, dar este o soluţie care a permis păstrarea costurilor de dezvoltare reduse. Deranjant vizual? Nu!

Spatele maşinii câştigă în înălţime şi te poate duce cu ideea spre un SUV. Vreau să mai punctez faptul că portierele spate sunt generos dimensionate, probabil dimensiunea acestora a fost primul detaliu pe care l-am remarcat atunci când am văzut maşina pentru prima dată. Portiere care îţi permit un acces extrem de lejer şi pe locurile spate. Aici, evident, o bilă albă şi pentru plierea uşoară şi spaţiul generos eliberat de rabatarea 1/3-2/3 a banchetei spate. Stopuri desenate pe vertical, detaliu care amplifică puţin senzaţia de înălţime a maşinii şi un hayon care nu mai găzduieşte sigla Dacia, ci doar inscripţionare pentru că marca se pregăteşte să adopte noua identitate vizuală, lucru pe care-l veţi putea constata din primăvara anului viitor.

Un ultim detaliu de la exterior... Dacia Jogger oferă o gardă la sol de 200 mm, ceea ce îi va oferi grade decente de libertate pentru evadări lejere în natură.

La interior, bancheta mediană este prevăzută cu sistem Isofix, iar pe locurile din portbagaj spaţiu este din belşug. Cele 7 locuri nu sunt 5 plus două de copii, sunt 7 locuri veritabile de adulţi. La apropae 1.90 înălţime şi 91 kg, am avut loc suficient pentru a nu fi crispat de ideea unei călătorii lungi. Nu vreau să vă conving de acest detaliu, vă veţi convinge la prima întâlnire cu acest model. Poate singurul detaliu perfectibil este reprezentat de soluţia de fixare a capului centurii de siguranţă stânga/dreapta pentru locurile de pe bancheta mediană. Când încerci să fixezi bancheta spate în poziţie, aceasta agaţă în drumul ei, uneori, centurile.

Surpriza uriaşă este reprezentată de spaţiul uriaş de la interior, nu aş fi creditat maşina cu 7 locuri veritabile. Un plus pentru barele transversale de pe plafon, dispun de acelaşi sistem ca la Sandero Stepway, le poate fi schimbată orientarea extrem de simplu şi susţin până la 80 kg.

De la debut, Dacia Jogger va avea şi o serie limitată numită Extreme care va avea un aer ceva mai rebel, cu parfum off-road. Seria va fi disponibilă în cinci culori – Pearl Black, Slate Grey, Moonstone Grey, Glacier White şi culoarea de lansare – Terracotta Brown.

În versiunea cu 7 locuri, Jogger oferă un portbagaj de 160 litri. În cazul în care veţi opta pentru o versiune cu 5 locuri, veţi primi o un portbagaj de 708 litri.

Motorizări

Dacia Jogger va oferi ca motorizare de bază propulsorul ECO-G 100. Cu un rezervor de benzină de 50 litri şi unul de GPL de 40 litri, Jogger oferă o autonomie respectabilă.

Noul model reprezintă debutul în gama Dacia a noii motorizări TCe 110. Este vorba despre motorul de 1 litru cu trei cilindri care dezvoltă 110 CP şi 200 Nm la 2.900 rpm.

Cea mai puternică motorizare va debuta în 2023 şi va oferi 140 CP. Este vorba despre primul model Dacia Hybrid. Dacia Jogger va fi echipată cu sistemul hybrid E-Tech care a debutat pe noua generaţie Clio şi Captur. Un propulsor aspirat de 1.6 litri asociat cu două motoare electrice şi o baterie de 1.2 kWh. O versiune care promite rularea în modul electric în proporţie de 80% din ceea ce înseamnă traseu urban şi va consuma cu aproximativ 40% mai puţin carburant.

Cât va costa Dacia Jogger?

Evident, nu există preţuri la această oră, dar oficialii Dacia de la Paris ne-au spus că versiunea de bază Dacia Jogger va porni de la aproximativ 15.000 euro. În showroom-uri, din februarie anul viitor, precomenzile deschise din noiembrie, anul acesta.

 

Imagini din aceeasi galerie
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările