În 2018, Pro TV a avut o audienţă medie la nivel naţional de 698.750 de telespectatori pe minut (toată ziua), conform raportului furnizat de compania Kantar Media către CNA, pe baza căruia se stabileşte lista must-carry. (Nu mai explic ce este must-carry, căutaţi pe Google!) Pro TV a ocupat poziţia confortabilă de lider al pieţei TV, deşi ratingul său a pierdut 31.204 de persoane faţă de 2017, a avut de unde să piardă! Pe locurile doi şi trei în topul audienţei naţionale s-au plasat Antena 1 (470.132) şi Kanal D (383.875). 
 
România TV a fost a patra televiziune la nivel naţional, având o audienţă medie de 242.511 de telespectatori pe minut (toată ziua). În fapt, România TV a fost prima televiziune de ştiri a ţării. Pe locul cinci s-a aflat Antena 3, cu o medie de 201.554 de telespectatori pe minut. Cele doua canale care au dominat nişa de ştiri TV, România TV şi Antena 3, au pierdut 13.156, respectiv 15.394 de persoane faţă de anul precedent. Dar poziţii acestora n-au fost ameninţate de Realitatea TV (cu un rating mediu de 68.084 telespectatori pe minut), B1TV (54.838) şi Digi24 (49.697).
 
Cele cinci televiziuni din fruntea topului naţional – Pro TV, Antena 1, Kanal D, România TV şi Antena 3 – au avut împreună o cotă de piaţă de 47,6%. Altfel spus, aproape jumătate dintre românii care s-au uitat anul trecut la televizor au urmărit una dintre aceste televiziuni. Pe restul de piaţă (52,4%) s-au „bătut” 80 de staţii TV. Aşadar, audienţa naţională este controlată în România de trei televiziuni de divertisment şi două canale de ştiri, „ştirile de casă“ ale PSD.
 
Pe locul şase s-a aşezat Naţional TV (108.835), iar pe şapte, TVR 1, cu o medie 107.481 telespectatori pe minut. Deşi TVR 1 are cea mai bună acoperire naţională, ratingul său este mai mic de 2,2 ori faţă de cel de la România TV şi de 6,5 ori mai mic decât al Pro TV. Anul trecut, audienţa canalului de stat TVR 1 a crescut cu 12.000 de persoane faţă de 2017, majorare generată, în parte, şi de difuzarea meciurilor de la CM de fotbal din Rusia. 
„Fotografia“ televiziunilor noastre va rămâne nemişcată şi în acest an electoral.
TVR 2, al doilea canal al Televiziunii Române, se află pe locul 12 în top, cu o medie de 62.308 de persoane pe minut, fiind devansată de Prima TV, Antena Stars, Pro 2 (fosta Acasă TV) şi Realitatea TV. Cota de piaţă a celor două canale de stat (TVR 1 şi TVR 2) a fost de 4%. Foarte puţin pentru o televiziune finanţată de la bugetul de stat!
 
Să mai notăm că Trinitas TV, televiziunea deţinută de Patriarhia Română, a avut o audienţă medie de 21.148 de telespectatori pe minut. Trinitas TV s-a plasat pe locul 30 în topul naţional, înaintea unor televiziuni precum DigiSport 2, Film Cafe, TNT, History, Kiss TV, Eurosport 1 şi Comedy Central.
 
„Fotografia“ televiziunilor noastre va rămâne nemişcată şi în acest an electoral. O fotografie cu aceleaşi vedete, politicieni, starlete şi moderatori – toţi nişte „actori“ care joacă cu spatele la telespectatori, dar cu faţa la cei care îi plătesc, într-o piesă obosită şi neterminată.