Uvertura. 2009-2010-2011

9 iunie 2009. Colegiul Naţional "Barbu Ştirbei" din Călăraşi, liceu membru al Alianţei Colegiilor Centenare, devine prima şcoală publică din România autorizată să ofere Programul IB/DP.

7 aprilie 2010. “România liberă” prezintă opiniei publice precedentul istoric IB/DP realizat de echipa C.N.B.Ş. Călăraşi.

12 aprilie 2010. Guvernul României include subiectul IB/DP în Legea Educaţiei Naţionale (art. 20)

 

13 aprilie 2010. Dna Maria Stavrositu, deputat PDL/independent,susţine subiectul IB/DP printr-o declaraţie politică în Camera Deputaţilor

 

17 mai 2010. Camera Deputaţilor menţine subiectul IB în textul Legii Educaţiei Naţionale (art. 20 nemodificat)

 

Într-un apoteotic final grotesc, subiectul IB/DP este ucis politic, articolul 20 fiind eliminat din textul final al Legii Educaţiei Naţionale nr. 1 / 2011. Nu detaliez aici porcăria imensă căreia spargerea monopolului curricular prin deschiderea învăţămîntului public către alternativa educaţională IB/DP i-a căzut victimă. Fapt este că, în vara 2010, impostura politică a prevalat meschin, având câştig de cauză.

 29 iulie 2011. Pe blogul meu, dau un raport de stare la zi aferent subiectului IB/DP, printr-o scrisoare deschisă adresată ministrului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului de la acea vreme

1 august 2011. Pe blogul meu, prezint oportunităţile introducerii alternativei educationale IB în învăţământul public din România

 Actul I parlamentar. 2013-2014

Toamna 2013. Dna Cătălina Ştefănescu, deputat PSD, elaborează proiectul „Legii privind organizarea programelor de bacalaureat internaţional din România”. Textul legii (variantă de lucru), aici.

24 noiembrie 2013. Sub auspiciile prestigioase ale Ambasadei Marii Britanii la Bucureşti şi British Council, în cadrul evenimentului Education UK Exibition, are loc dezbaterea publică a proiectului legii sus-menţionate. Detalii, aici şi aici.

Şi gata.

Povestea IB/DP moare a doua oară, în stadiu de fetus legal, din lipsă de voinţă şi putinţă.

Atât "s-a" putut, în 2013…

12 februarie 2014. Pe blogul meu, dau raportul de stare la zi privind destinul kafkian al imposturii politice şi neputinţei instituţionale, ambele strigătoare la cer, în materia IB în şcolile publice din România. Not there yet!...

Actul al II-lea parlamentar. 2018

11 iunie 2018. Dna Mara Mareş, deputat PNL, transmite un comunicat de presă privind depunerea unei iniţiative legislative pentru introducerea Bacalaureatului Internaţional în sistemul public de învăţământ din România. Textul oficial al comunicatului de presă apare pe pagina Camerei Deputaţilor.

 

Iniţiativa legislativă face obiectul unei inteligente campanii de presă, pentru a-i spori vizibilitatea:

  • 11 iunie 2018. salutfagaras.ro (“Mara Mareş vrea Bacalaureat internaţional în sistemul public de învăţământ”)
  • 11 iunie 2018. wall-street.ro („Deputatul PNL Mara Mareş propune introducerea Bacalaureatului Internaţional în sistemul public de învăţământ”)
  • 25 noiembrie 2020. adevarul.ro (Mara Mareş solicită introducerea Bacalaureatului Internaţional: Cred sincer că este timpul să facem şi noi acest pas către viitor)
  • 10 iunie 2018. ziare.com (Iniţiativă legislativă pentru introducerea Bacalaureatului Internaţional în sistemul public de învăţământ)
  • 10 iunie 2018. stiripesurse.ro (Proiect revoluţionar al PNL. Mara Mareş: Depun o iniţiativă legislativă pentru introducerea Bacalaureatului Internaţional în sistemul public de învăţământ)
  • 11 iunie 2018. portalinvatamant.ro (Vor avea elevii "paşaport" pentru străinatate? Bacalaureatul Internaţional s-ar putea introduce în sistemul public de învăţământ)

Şi gata.

Povestea IB/DP moare şi de data asta, jertfă ritualică pe altarul imaginii publice a parlamentului iniţiator. Dă-o-n mă-sa de şcoală pe bune şi de schimbare de paradigmă şi de Educaţie scoasă din comunism - fleacuri!...

Atât s-a putut, şi în 2018…

Pentru conformitate, textul iniţiativei legislative citate, aici.

PLx-IB-în-România 11122018 by Staş Marian on Scribd

 

2020-2024. A treia oară parlamentară. O fi cu noroc de data asta?

Număr, azi, specifici-măsurabili-exasperanţi-revoltători, mai bine de zece ani de impotenţă politică şi de politici publice privind introducerea alternativei educaţionale IB în şcolile noastre publice.

Vrem-nu vrem ne place-nu ne place, aici suntem acum. Ăştia sunt politicienii pe care i-am votat / îi votăm, şi atât au făcut, până acum.

Mai dăm un leu, mai tragem o dată.

A treia oară parlamentară.

O fi cu noroc, de data asta?

Om trăi şi om vedea.

Ce-am făcut, din ianuarie începând: am luat la rând senatorii şi deputaţii pe care îi cunosc direct, fie interesaţi de Educaţie, fie chiar membri ai Comisiilor de specialitate din cele două Camere ale Parlamentului României, şi le-am cerut sprijinul pentru promovarea urgentă pe agenda parlamentară a proiectului legii IB, în vedera adoptării şi, imediat, promulgării sale cu celeritate. Eu am propus, drept calendar, perioada martie-aprilie-mai 2021.

Am primit, drept răspuns, semnale din categoria “cu mare drag voi susţine această iniţiativă legislativă”.

Aşa încât, cu un incurabil optimism (relativ) bine-temperat, n-a(ve)m decât a paria, acum, pe buna-credinţă şi determinarea autentice ale acestei generaţii de parlamentari, pentru ca ei să-şi împlinească menirea aşa cum se cuvine.

Mai dăm un leu, mai tragem o dată.

A treia oară parlamentară.

O fi cu noroc, de data asta?

Om trăi şi om vedea.

 

Gând bun tuturor.

Ţinem aproape.