1. #art26LEN. Relevanţă publică

Respect deplin şi felicitări colegiale organizatorilor primelor două evenimente semnificativ relevante educaţional, care, prin coincidenţă, au avut loc (aproape) simultan cu cel de-al treilea semnalat aici, relevant pentru subiectul #art26LEN. Ratingurile vizualizărilor arată după cum urmează.

17 februarie. Depolitizarea funcţiei de director şcolar. Dezbatere moderată de senatorul Ştefan Pălărie, cu participarea conducerii Alianţei Colegiilor Centenare

Rating Facebook: 3300 vizualizări, azi

18 februarie. Examenul de absolvire a pandemiei: Skill-urile de bază garantate de sistem, pe care tinerii trebuie să le aibă la intrarea în economia viitorului iminent. Dezbatere organizată de CursdeGuvernare.ro, partener media Edupedu.ro. Invitaţi: Sorin CÎMPEANU, Ministrul Educaţiei; Mircea MICLEA, psiholog, prof. univ. dr. Universitatea „Babeş-Bolyai”; Mihnea COSTOIU, rector, Universitatea Politehnica Bucureşti; Mihaela NABĂR, director executiv, Fundaţia World Vision România; Ionuţ STANIMIR, director marketing şi comunicare, BCR; Elisabeta MORARU, country manager, Google România; Ştefan APĂTEANU, CEO Edu Apps; Andreea PAUL, conf. univ. dr. REI – ASE Bucureşti, preşedinte INACO; Elena LOTREAN, fondator Şcoala finlandeză Sibiu, Consul Onorific al Finlandei.

Rating Youtube: 389 vizualizări, azi

Rating Edupedu.ro: 3539 vizualzări, azi

17 februarie. Şcoli-pilot pentru arhitecturi curriculare de secol XXI. Dezatere organizată de Asociaţia Ţine de Noi, cu participarea secretarilor de stat din Ministerul Educaţiei Sorin Ion şi Radu Szekely, şi a prof. dr. Pavel Cerbuşcă, director, Liceul Teoretic Republican “Aristotel” Chişinău

Rating Facebook: 6000 vizualizări, azi

Trageţi voi concluzia.

 

2. Sorin Ion: CEREŢI!

Domnul secretar de stat Sorin Ion spune, cu subiect şi predicat (min. 19:50):

„Pentru că vorbim despre principalii “vinovaţi”, cu ghilimele de rigoare, ajung la ce a spus domnul Staş mai devreme: la Ministerul Educaţiei, până în acest moment am avut o singură discuţie pe tema înfiinţării unei şcoli-pilot – şi asta o discuţie nonformală, la modul prietenesc, probabil că doamna director este aici, n-am s-o pomenesc. Ca intenţie, din punctul meu de vedere personal, şi risc să spun din punctul de vedere al ministerului, din moment ce avem un document oficial, numit ordin de ministru, emis de Ministerul Educaţiei, n-avem a ne opune.

CEREŢI, şi vi se va da.

Sau nu. Vom vedea. Dar, deocamdată, SĂ SE CEARĂ.

Pentru că astfel de discuţii sint interesante, sunt productive, însă doar dacă au FINALITATE.”

 

3. Radu Szekely: CEREŢI!

Domnul secretar de stat Radu Szekely spune, cu subiect şi predicat (min. 1:36:00):

„Nu cred că se poate face o reformă şi o transformare reală fără a pilota şi a vedea cum funcţionează şi cum se poate adapta. [...]

În ceea ce priveşte modalitatea de a ... unde să cerem, cred că cel mai spimplu e ce-a spus Marian: printr-o CERERE trimisă direct la cabinetul MINISTRULUI, pentru că dumnul ministru are pe urmă cui să le direcţioneze pentru rezolvare, în funcţie de cum se vor stabili şi se vor delega atribuţiile către secretarii de stat sau către direcţiile generale respective.

Şi faptul că nu există un template, un model după care să facem cererea... Creed că e un lucru bun, pentru că asta înseamnă că putem scrie asta: vrem să facem, până atunci, vă rugăm să ne daţi un răspuns. Sugestia mea este să daţi, eventual şi un termen: aşteptăm un răspuns până la data de, ca să fie totuşi o relaţie contractuală între cei care cer şi cei care dau. ... Nu e o problemă majoră faptul că nu avem un template [...]. Nu. Faceţi o cerere simplă: vrem să organizăm asta; vrem să pilotăm asta şi pornim de acolo.”

 

4. Echipe-resursă. To-Do

Şcoala Gimnazială “Prof. Ion VIŞOIU” Chitila, Ilfov; director: prof. Ştefania Duminică

Şcoala Gimnazială “Ioan BĂDESCU” Popeşti-Leordeni, Ilfov; director: prof. Angela Coman

Colegiul Naţional “Gh. LAZĂR” Bucureşti ; director: prof. Ionela Neagoe

Colegiul Naţional “Dinicu GOLESCU” Câmpulung, Argeş ; coordonator: prof. Maria Dorcioman

Liceul Teoretic “Constantin ANGELESCU” Ianca, Brăila; director: prof. Ştefănuţ Dragomir

Şcoala Gimnazială Curcani, Călăraşi; director: prof. Viforel Dorobanţu

Little London International Academy; coordonatori: prof. Iuliana Costea & prof. Marcel Bartic

 

Toate echipele numite mai sus au în lucru, în diverse faze de progres, oferte curriculare proprii, aşa cum specifică explicit şi art. 13 din metodologia-cadru aprobată prin OMEC nr. 4811 din 30 iulie 2020:

“Articolul 13

  1. În cazul aplicării unor inovaţii cu grad mare de complexitate la nivelul curriculumului naţional (de exemplu, planuri-cadru de învăţământ noi, programe şcolare noi etc.) este necesară o planificare a implementării intervenţiei educaţionale pilotate pentru un întreg ciclu de învăţământ.
  2. Propunerea de pilotare a intervenţiei educaţionale/proiectului de cercetare educaţională va include o analiză a impactului demersului propus asupra profilului de formare al absolventului programului, precum şi o analiză a elementelor comune pentru unităţile-pilot şi unităţile din învăţământul de masă, astfel încât să se asigure şanse egale tuturor elevilor la examene/evaluări naţionale şi să se asigure condiţiile minime care ar putea permite transferul de la o unitate-pilot către o unitate de învăţământ de masă pe parcursul derulării proiectului sau la finalul acestuia.”

Adaug aici excelenta ofertă curriculară produsă de Coaliţia pentru Educaţie (talk to Fabiola Hosu), ca să vedeţi că procesul schimbării adaptive ce generează transformarea Şcolii ca sistem, adică schimbarea paradigmei Educaţiei, a început.

Ştefania, Angela, Ionela, Maria, Ştefănuţ, Viforel, Iuliana, Marcel, acum cuplaţi formal proiectele voastre la mecanismul decizional instituţional al Ministerului Educaţiei, aşa cum scrie în OMEC, solicitând explicit, în scris, cu număr de înregistrare, statut de şcoli-pilot! Termen: 1 martie 2021.

Mesajul meu către toate celelalte şcoli interesate să devină şcoli-pilot este simplu, prescriptiv:

  1. Luaţi legătura direct cu echipele-resursă pe care le-am numit mai sus
  2. Faceţi schimb de bune practici cu şcolile care deja lucrează la proiectele lor curriculare
  3. Testaţi dorinţa şi capacitatea reale ale echipelor voastre (profesori, părinţi, elevi) de a pilota arhitecturi curriculare de secol XXI, aşa cum voi credeţi de cuviinţă
  4. Dacă decideţi că da, CEREŢI STATUT DE ŞCOLI-PILOT, prin solicitare scrisă, cu număr de înregistrare, transmisă la cabinetul ministrului Educaţiei, conform art. 6, alin. (2), punctul a) din metodologia-cadru aprobată prin OMEC nr. 4811 din 30 iulie 2020
  5. Pregătiţi oferta voastră curriculară, conform aceluiaşi art. 6, alin. (2), punctele b), c), d) şi e)

Detalii suplimentare de proces, la zi, aici.

Şi aici.

Şi aici.

Şi aici.

Gând bun şi spor maxim tuturor.

Ţinem aproape.