Proiectul pilot „Educaţie financiară pentru liceeni“ debutează la Colegiul Naţional Mihai Viteazul din Capitală

Proiectul pilot „Educaţie financiară pentru liceeni“ debutează la Colegiul Naţional Mihai Viteazul din Capitală

Proiectul „Educaţie Financiară pentru liceu” se va derula până la sfârşitul acestui an şcolar în licee din Bucureşti, Botoşani, Alba Iulia, Craiova şi Drobeta Turnu Severin. Elevii din cadrul liceelor înscrise în proiect vor aprofunda cunoştinţele de educaţie financiară cu ajutorul manualului gratuit pus la dispoziţie de către Asociaţia pentru Promovarea Performanţei în Educaţie (APPE).

Topul celor mai bune licee din Capitală

Topul celor mai bune licee din Capitală

Topul celor mai bune 10 licee din Bucureşti este un clasament realizat după examenul de Bacalaureat 2018 şi este calculat pe bază criteriilor de performanţă de către Centrul Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CMBRAE).

Subiectele la Matematică şi Istorie de la simulare i-au luat prin surprindere şi pe dascăli. „Sunt profesoară de Istorie de 20 de ani şi nu mi-a venit să cred”

Subiectele la Matematică şi Istorie de la simulare i-au luat prin surprindere şi pe dascăli. „Sunt profesoară de Istorie de 20 de ani şi nu mi-a venit să cred”

Elevii din clasele terminale de liceu care au susţinut proba profilului la simularea pentru examenul de bacalaureat au primit subiecte cu chichiţe, stufoase şi laborioase. „Elevii au avut foarte mult de citit, le-a luat o jumătate de oră doar să citească, apoi la fel de mult să identifice ce li se cerea. Foarte stufos şi mult de buchisit”, spun dascălii.

UPDATE Simulare BAC. Subiectele la proba obligatorie. „La Matematică, multe chichiţe”. La Istorie, la clasa a XI-a, subiecte grele

UPDATE Simulare BAC. Subiectele la proba obligatorie. „La Matematică, multe chichiţe”. La Istorie, la clasa a XI-a, subiecte grele

Miercuri, elevii de clasa a XI-a şi a XII-a au susţinut simularea pentru proba obligatorie a profilului, Matematică sau Istorie în funcţie de profilul studiat. În acelaşi timp, Consiliul Naţional al Elevilor continuă protestul dăm #foaiagoală, pe care l-a început la simularea probelor de la Evaluarea naţională. La Matematică subiectele au fost dificile cu multe chichiţe. La Istorie, grele şi irelevante.

Vasile Ernu în dialog cu Sebastian Ţoc, sociolog, cercetător ştiinţific la ICCV. Recent a apărut o carte foarte utilă şi importantă. Este de fapt un studiu semnat de cercetătorul Sebastian Ţoc – „Clasă şi educaţie. Inegalitate şi reproducere socială în învăţământul românesc”, Editura Pro Universitaria 2018

luna trecuta · comentarii (4)

Mi-am pus întrebarea "dacă şi cum se întâmplă “vrăjirea” copiilor pentru ceea ce este frumos în matematică în învăţământul primar, sau chiar în preşcolar?" Fără matematică (un anume tip de a fi în relaţie cu matematica) este greu ca un copil să-şi construiască identitate personală şi profesională.

acum 5 ore · comentarii (1)

Oare câţi dintre părinţii din România ştiu ce înseamnă qubit, bio-programare, CRISPR-Cas9, inteligenţă artificială, computer cuantic, minarea asteroizilor, machine learning? Oare câţi părinţi conştientizează cum va arăta lumea peste 10-15 ani, când copiii lor vor intra în câmpul muncii?

acum 8 zile · comentarii (19)

Învăţământul din ţara noastră este profund inechitabil, iar cazul recent al şcolilor de la Braşov nu a facut altceva decât să ne arate cât de nedrept este croit „sistemul“. Ministrul Andronescu a anunţat o nouă lege a Educaţiei. Nu cred că este nevoie de ea, dar dacă este în lucru, ar trebui să aibă ca prioritate eliminarea inechităţilor.

acum 18 zile · comentarii (3)

Cu ceva timp în urmă, vă povesteam despre cum una dintre cele mai iubite competiţii de limba engleză, care se adresează tinerilor cu vârste între 8-18 ani, urma să se desfăşoare în România, prin European Examinations Centre.

acum 19 zile · comentarii (0)

Până într-a IX-a am învăţat într-o şcoală de comună, undeva în nordul Moldovei. Ştiu ce înseamnă frig în clase sau fum de la focul în sobe. Am văzut şi laboratorul de chimie degradându-se, pentru că şcoala nu mai primea fonduri pentru instrumentar sau substanţe. Îmi amintesc şi de aparatele şi de accesoriile din sala de sport a şcolii care se distrugeau de la un an la altul, pentru că nu erau înlocuite.

luna trecuta · comentarii (13)

Modul de organizare indică o anume viziune asupra funcţionării şcolii. Ceea ce observăm noi, în continuare, este o şcoală organizată în jurul planificării vieţii cadrelor didactice şi structurilor administrative din sistem. În prezent este nevoie să oprim cursurile pentru organizarea de examene şi avem nevoie de timpi pentru organizare, planificare, raportări, concedii şi reparaţii, demersuri mai degrabă de suport pentru educaţia propriu-zisă.

acum 2 luni · comentarii (1)

Vorbeam zilele trecute cu o prietenă care are copilul la liceu. Ştiind afinitatea mea către educaţia pentru înaltă tehnologie, m-a întrebat ce să îi recomand, ce să facă cu copilul ei astfel încât să aibă o şansă în plus în viaţă. Ce materii să urmărească, ce să citească, ce să studieze, ce oameni să întâlnească, în ce anturaje noi inspiraţionale să intre? Cum să aibă motivaţia corectă?

acum 2 luni · comentarii (2)

Atunci când vrei să înveţi o limbă străină nu există prescurtări. Altfel spus, “no shortcuts”! Nu s-a inventat programul magic prin care să îţi poată fi imprimat în memorie vocabularul unei limbi străine şi nici nu te vei trezi vorbind fluent dacă asculţi poveşti, în timpul somnului.

acum 2 luni · comentarii (3)

Am o senzaţie de greaţă în stomac şi nu-mi găsesc puterea de-a mă ridica din pat. Laura mă sună iar. E colega mea de bancă şi are ochi albaştri. Vrea să ştie dacă nici astăzi nu voi ajunge la şcoală, ca în alte zile. Nu-i răspund. Îmi dau telefonul pe silenţios ca să nu-l mai aud, să mă ascund... de ea şi de restul lumii. Mai am aproape o lună şi jumătate până la BAC.

acum 2 luni · comentarii (11)

Traduse pentru guvernarea din educaţie, regulile ar spune: tratează-l pe elevul cel mai vulnerabil aşa cum crezi că se cuvine să fii tu tratat de către „şeful tău“. Prin „şef“ înţeleg pe cineva care te poate „obliga“ să suporţi consecinţele, să îţi asumi riscurile. Toţi avem şefi. Există oameni care nu au şefi, însă nu ajung să intervină. Şi există decidenţi care pierd contactul cu realitatea.

acum 3 luni · comentarii (0)

Citatul exact din ultimul interviu al dnei Andronescu acordat ziarului Adevărul: „cred că am puterea şi determinarea de la Dumnezeu pentru a aduce ceva în plus în învăţământ şi de a creşte calitatea“. Dna Andronescu nu se consideră responsabilă de starea în care se află acum şcoala românească, deşi pe lângă funcţiile de ministru a fost şi şefa Comisiei de Învăţământ la Senat, responsabila PSD pe educaţie.

acum 3 luni · comentarii (52)
Postari Recente