Admitere liceu 2018: cum se calculează media de admitere şi cu ce note se intră la liceele de top din Capitală

Admitere liceu 2018: cum se calculează media de admitere şi cu ce note se intră la liceele de top din Capitală

104.972 de elevi au obţinut la Evaluarea Naţională (EN) medii peste 5, iar 319 au obţinut media 10. Mulţi dintre aceştia se vor îndrepta spre colegiile de top ale Capitalei. Fişele de înscriere la liceu se completează din 29 iunie. Elevii trebuie să ştie că media de admitere la liceu în 2018 se calculează adunând 80% din media EN plus 20% din media claselor V-VIII.

UPDATE Capacitate 2018. S-au afişat rezultatele Evaluării Naţionale. Numai în Bucureşti 53 de copii au luat media 10

UPDATE Capacitate 2018. S-au afişat rezultatele Evaluării Naţionale. Numai în Bucureşti 53 de copii au luat media 10

Absolvenţii de clasa a VIII-a care au susţinut Evaluarea Naţională pot verifica, marţi, rezultatele evaluării. Acestea au fost făcute publice deja pe site-ul evaluare.edu.ro şi la sediile unităţilor şcolare, a transmis Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN). La sesiunea din acest an au participiat 142.847 de candidaţi. Din aceştia 53 de copii din Capitală au luat media 10.

Sindicatele din învăţământ cer Parlamentului să urgenteze votarea legii prin care cadrul didactic capătă statut de autoritate publică

Sindicatele din învăţământ cer Parlamentului să urgenteze votarea legii prin care cadrul didactic capătă statut de autoritate publică

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI) cere intervenţia autorităţilor după ce o învăţătoare din judeţul Călăraşi a fost bătută de mama unor elevi în şcoală, în faţa copiilor. Sindicaliştii spun că nu este un caz singular şi cer Ministerului Educaţiei să declanşeze o anchetă la şcoala respectivă, iar Parlamentului să urgenteze votarea proiectului de lege prin care cadrul didactic să capete statutul de autoritate publică.

Avertisment venit de la Banca Mondială: Peste 80% din şcolile din mediul rural nu fac performanţă

Avertisment venit de la Banca Mondială: Peste 80% din şcolile din mediul rural nu fac performanţă

Aproximativ 83 la sută dintre şcolile din mediul rural nu fac performanţă şi tot de la sat sunt şi cei mai mulţi elevi care abandonează şcoala, peste 25 de procente, potrivit Raportului de Dezvoltare Globală pentru anul 2018, realizat de Banca Mondială. Principala cauză o reprezintă subfinanţarea educaţiei, sub nivelul recomandat de organizaţiile internaţionale.

Iohannis: „Analfabetismul funcţional se reflectă foarte vizibil şi în înaltele sfere ale politicii româneşti“. Şeful statului a ironizat-o pe Viorica Dăncilă

Iohannis: 
„Analfabetismul funcţional se reflectă foarte vizibil şi în înaltele 
sfere ale politicii româneşti“. Şeful statului a ironizat-o pe Viorica Dăncilă

Preşedintele Klaus Iohannis a declarat, miercuri, la o dezbatere pe tema educaţiei, că analfabetismul funcţional, a cărui rată este de 42% în România, "se reflectă foarte vizibil şi în înaltele sfere ale politicii româneşti". În discursul său, şeful statului a ironizat-o pe Viorica Dăncilă: „Continuăm să ne îndepărtăm de obiectivul Europa 2020 sau 20-20, cum se spune mai nou, în domeniul părăsirii timpurii a şcolii“.

Pe vremuri, bunicile aveau rolul de a transmite religia copiilor. Chiar dacă foştii copii, actualii adulţi, nu mai cred (aşa mult) în religie, probabil când se vor apropia de momentul morţii, vor începe să-şi readucă aminte de învăţăturile din copilărie şi vor deveni mai religioşi, ca o protecţie naturală la stresul anticipării trecerii în nefiinţă. Acest lucru nu se va mai întâmpla aşa des în cazul copiilor de azi.

acum 23 zile · comentarii (73)

A apărut broşura de admitere pentru anul şcolar 2018-2019 în municipiul Bucureşti. Este foarte greu de realizat evaluări de ordin general pentru că lipsesc datele sumative. De exemplu, nu se prezintă numărul elevilor înscrişi în clasa a VIII-a, numărul total de locuri la liceu, la şcoala profesională, la învăţământul dual. Este necesară o muncă de Sisif pentru procesarea datelor.

acum 25 zile · comentarii (0)

Au fost publicate rezultatele la Evaluarea Naţională (EN), prilej pentru un prim bilanţ al situaţiei din învăţământ. Ca de obicei, Ministerul Educaţiei îşi fură singur căciula, se preface că nu ştie câţi elevi au fost înscrişi în clasa a VIII-a şi nu se întreabă de ce sunt aşa de mulţi cei care nu au venit la examenul de Evaluare Naţională. Răspunsul e simplu. Ştiau că nu-l promovează.

Anul acesta trebuia să celebrăm Centenarul cu un an şcolar 2018/2019 într-un sistem de educaţie rupt total de amintirile comuniste, responsabil de fiecare tânăr care ar fi ştiut, la final, cine este. Şi care ar fi avut un viitor determinat de examenul de bacalaureat teoretic (deci universitate) sau profesional (deci o meserie bine ştiută şi apoi ştiinţe aplicate).

acum 2 zile · comentarii (0)

Şocul a fost să realizez că până când nu omoară-arde-pângăreşte tot de jur-împrejur, mediocritatea nu are linişte. Mărturisesc, în inocenţa mea, uimirea de a vedea împlinirea programatică a răului înzidită visceral în vieţuitorul mediocru. Frica naşte ură. Ura răscoleşte din hăuri atavismul prey-predator. Încolţită, prada (mediocritatea, adică) are un gând şi numai unul: să şteargă de pe faţa pământului ameninţarea de moarte. Meritocraţia, adică.

luna trecuta · comentarii (5)

Printre modificări ale legilor justiţiei, dezincriminări şi comisii infinite de anchetă pentru tot felul de subiecte marginale, în Parlamentul României se discută şi lucruri importante. Noi ne facem datoria şi vă aducem în atenţie o problemă gravă ce ar putea fi rezolvată de către Senatul României chiar în actuala sesiune parlamentară, astfel încât viitorul an şcolar să înceapă cu perspective mult mai bune pentru fenomenul abandonului şcolar.

luna trecuta · comentarii (0)

Nu m-aş fi oprit asupra comunicatului de presă al deputatului Laurenţiu Leoreanu, vicepreşedinte PNL, dacă n-aş fi avut şi eu informaţii care conduceau la aceleaşi concluzii. 50% din şcoli nu au suficienţi bani să achite către stat contribuţiile sociale reţinute, atenţie, din salariile brute ale profesorilor! Furt pe faţă! Situaţia îmbracă aspecte penale care trebuie cercetate de către organele în drept.

luna trecuta · comentarii (28)

Suntem în plin proces de aprobare a proiectelor de manuale pentru ciclurile primar şi gimnazial. Nu este prima oară când scriu despre curriculumul şcolar şi despre manuale. Degeaba. Mă şi mir că mai am răbdare să mă aplec asupra acestui subiect, ştiind că vorbesc la pereţi, scriu, dar nu citeşte nimeni, dintre cei cu putere de decizie, ce spun. Şi nu sunt păreri personale.

acum 2 luni · comentarii (22)

Am salutat în momentul apariţiei programul CRED, un proiect cu finanţare europeană. Părea unul dintre posibile răspunsuri  la teribilul avertisment lansat  de Liviu Dragnea la recentul Congres PSD: „România are nevoie disperată să recupereze cele aproape trei decenii în care reforma educaţiei a eşuat“. Din păcate, doar vorbe.

acum 2 luni · comentarii (0)

În momentul de faţă, toată activitatea de producere a manualelor şcolare pentru anul şcolar 2018-2019 este blocată. Toată legislaţia secundară a fost construită în baza OUG 76/2017, de transformare a Editurii Didactice şi Pedagogice într-o entitate economică cu capital exclusiv de stat  care să se ocupe de producerea manualelor şcolare, eliminând competiţia adusa de alte edituri, competiţie generatoare de calitate.

acum 2 luni · comentarii (3)

Mărturisesc, cu umilinţă, că mă invadase o umbră de  speranţă când l-am auzit pe Dragnea rostind această frază la recentul Congres al PSD. Avea guvernul său, premierul său, parlamentul său. După cum se observă, instituţiile pe care le controlează îl ascultă cu sfinţenie. Mai puţin cele din justiţie,  pe care şi vrea să şi le subordoneze.

acum 2 luni · comentarii (14)

Azi s-a votat o modificare la Legea Educaţiei Naţionale prin care învăţământul general obligatoriu este de 15 ani. Ca mai întotdeauna se iau dorinţele şi se presupune că vor deveni realităţi, fără analiza costurilor, a resurselor, a perioadei de timp necesare pentru implementarea acestor dorinţe.

acum 3 luni · comentarii (4)

Din 2015, peste 200 de elevi participă la competiţia Bright Speakers care le testează talentul oratoric, persuasiunea, argumentarea şi imaginaţia în realizarea şi susţinerea unui discurs public. Concursul Bright Speakers ajunge anul acest la cea de-a V-a ediţie.

acum 3 luni · comentarii (0)