UPDATE Simulare BAC. Subiectele la proba obligatorie. „La Matematică, multe chichiţe”. La Istorie, la clasa a XI-a, subiecte grele

UPDATE Simulare BAC. Subiectele la proba obligatorie. „La Matematică, multe chichiţe”. La Istorie, la clasa a XI-a, subiecte grele

Miercuri, elevii de clasa a XI-a şi a XII-a au susţinut simularea pentru proba obligatorie a profilului, Matematică sau Istorie în funcţie de profilul studiat. În acelaşi timp, Consiliul Naţional al Elevilor continuă protestul dăm #foaiagoală, pe care l-a început la simularea probelor de la Evaluarea naţională. La Matematică subiectele au fost dificile cu multe chichiţe. La Istorie, grele şi irelevante.

O fetiţă de 10 ani a câştigat medalia de aur la un concurs naţional de IT: Cum arată jocul programat de ea

O fetiţă de 10 ani a câştigat medalia de aur la un concurs naţional de IT: Cum arată jocul programat de ea

Într-un domeniu în care băieţii încă sunt majoritari, Carla Timofte, o fetiţă de 10 ani din clasa a IV-a la şcoala Spectrum şi elevă în cadrul Logiscool, Şcoala Internaţională de Programare şi Robotică pentru copii şi adolescenţi, a fost premiată cu una dintre medaliile de aur la concursul naţional de Ştiinţă, Tehnologie şi Design firSTep la categoria ”Interactive Learning”.

Simulare Bac. Continuă protestul „dăm #foaiagoală“

Simulare Bac. Continuă protestul „dăm #foaiagoală“

Elevii claselor a IX-a şi a XII-a încep astăzi simularea probelor de la Bacalaureat, care se va încheia în 21 martie, urmând ca în 29 martie să fie anunţate rezultatele. În acelaşi timp, Consiliul Naţional al Elevilor continuă protestul dăm #foaiagoală, pe care l-a început la simularea probelor de la Evaluarea naţională.

Am vorbit cu Mihai despre birocraţia românească sufocantă, experţii evaluatori din competiţiile naţionale, plagiat, lipsa de predictibilitate în finanţarea sistemului de cercetare românesc, despre ce procent ar trebui să investească statul în competiţii de proiecte ş.a.m.d.

acum 27 zile · comentarii (0)

Vasile Ernu în dialog cu Sebastian Ţoc, sociolog, cercetător ştiinţific la ICCV. Recent a apărut o carte foarte utilă şi importantă. Este de fapt un studiu semnat de cercetătorul Sebastian Ţoc – „Clasă şi educaţie. Inegalitate şi reproducere socială în învăţământul românesc”, Editura Pro Universitaria 2018

luna trecuta · comentarii (4)

Până într-a IX-a am învăţat într-o şcoală de comună, undeva în nordul Moldovei. Ştiu ce înseamnă frig în clase sau fum de la focul în sobe. Am văzut şi laboratorul de chimie degradându-se, pentru că şcoala nu mai primea fonduri pentru instrumentar sau substanţe. Îmi amintesc şi de aparatele şi de accesoriile din sala de sport a şcolii care se distrugeau de la un an la altul, pentru că nu erau înlocuite.

luna trecuta · comentarii (13)

Acum un an, Ministerul Cercetării şi Inovării (MCI) publica pe site-ul oficial un comunicat cu titlul „Progres în inovare recunoscut la nivel mondial. România a urcat pe Locul 42“. Se făcea referire la Global Innovation Index 2017 (GII) care arăta, într-adevăr, un salt de patru locuri faţă de 2016.

acum 2 luni · comentarii (0)

Acolo unde nemulţumiţii văd risipă sau impostură eu văd de fapt simpla funcţionare a unui aparat de producţie. Dacă aceste reviste de mâna a treia nu ar exista probabil că nu am avea nici conţinuturile ilustre din revistele de rang internaţional. Sau, oricum nu ne-am da seama cât de valoroase sunt acestea.

acum 2 luni · comentarii (3)

Modul de organizare indică o anume viziune asupra funcţionării şcolii. Ceea ce observăm noi, în continuare, este o şcoală organizată în jurul planificării vieţii cadrelor didactice şi structurilor administrative din sistem. În prezent este nevoie să oprim cursurile pentru organizarea de examene şi avem nevoie de timpi pentru organizare, planificare, raportări, concedii şi reparaţii, demersuri mai degrabă de suport pentru educaţia propriu-zisă.

acum 2 luni · comentarii (1)

Vorbeam zilele trecute cu o prietenă care are copilul la liceu. Ştiind afinitatea mea către educaţia pentru înaltă tehnologie, m-a întrebat ce să îi recomand, ce să facă cu copilul ei astfel încât să aibă o şansă în plus în viaţă. Ce materii să urmărească, ce să citească, ce să studieze, ce oameni să întâlnească, în ce anturaje noi inspiraţionale să intre? Cum să aibă motivaţia corectă?

acum 2 luni · comentarii (2)

Atunci când vrei să înveţi o limbă străină nu există prescurtări. Altfel spus, “no shortcuts”! Nu s-a inventat programul magic prin care să îţi poată fi imprimat în memorie vocabularul unei limbi străine şi nici nu te vei trezi vorbind fluent dacă asculţi poveşti, în timpul somnului.

acum 2 luni · comentarii (3)

Am o senzaţie de greaţă în stomac şi nu-mi găsesc puterea de-a mă ridica din pat. Laura mă sună iar. E colega mea de bancă şi are ochi albaştri. Vrea să ştie dacă nici astăzi nu voi ajunge la şcoală, ca în alte zile. Nu-i răspund. Îmi dau telefonul pe silenţios ca să nu-l mai aud, să mă ascund... de ea şi de restul lumii. Mai am aproape o lună şi jumătate până la BAC.

acum 2 luni · comentarii (11)

Traduse pentru guvernarea din educaţie, regulile ar spune: tratează-l pe elevul cel mai vulnerabil aşa cum crezi că se cuvine să fii tu tratat de către „şeful tău“. Prin „şef“ înţeleg pe cineva care te poate „obliga“ să suporţi consecinţele, să îţi asumi riscurile. Toţi avem şefi. Există oameni care nu au şefi, însă nu ajung să intervină. Şi există decidenţi care pierd contactul cu realitatea.

acum 3 luni · comentarii (0)
Postari Recente