Volkswagen ar putea închide uzine în Germania pentru prima dată în istorie. „Industria auto europeană se află într-o situație foarte solicitantă și gravă”

0
Publicat:

Constructorul auto Volkswagen cântărește dacă să închidă fabrici în Germania pentru prima dată în istoria sa de 87 de ani, în contextul în care încearcă să aprofundeze reducerile de costuri pe fondul creșterii concurenței din partea producătorilor de vehicule electrice din China, scrie CNN.

fabrica volkswagen masca coronavirus foto epa efe

Într-o declarație de luni, producătorul auto german, una dintre cele mai mari companii auto din lume, a afirmat că nu poate exclude închiderea fabricilor din țara natală.

Volkswagen a anunţat că se simte forţat să pună capăt programului de securitate a locului de muncă, existent încă din 1994, care împiedică eventuale concedieri până în 2029, adăugând că toate măsurile urmează să fie discutate cu Comitetul de întreprindere.

„Industria auto europeană se află într-o situație foarte solicitantă și gravă”, a declarat directorul general al Grupului Volkswagen, Oliver Blume. „Mediul economic a devenit și mai dur, iar noi concurenți intră pe piața europeană. Germania, în special, ca loc de producție, rămâne tot mai în urmă în ceea ce privește competitivitatea.

Cel mai mare producător european de automobile consideră că o mare uzină de asamblare, precum şi o uzină de componente din Germania sunt "depăşite", a informat Comitetul de întreprindere de la VW, care a promis că va opune o "rezistenţă acerbă" la planurile Consiliului director.

"Situaţia este extrem de gravă şi nu poate fi depăşită prin simple măsuri de reducere a costului", a informat directorul mărcii VW, Thomas Schaefer, într-un comunicat de presă.

Marca VW, care generează cea mai mare parte a vânzărilor grupului german, este prima din portofoliul său de mărci, ce va fi vizată de un program de reducere a costurilor care îşi propune realizarea unor economii de 10 miliarde euro până în 2026, pentru a putea supravieţui în tranziţia la automobilele electrice.

Volkswagen, care a demarat un efort de reducere a costurilor de 10 miliarde de euro (11,1 miliarde de dolari) la sfârșitul anului trecut, pierde cotă de piață în China, cea mai mare piață a sa. În prima jumătate a anului, livrările către clienții din această țară au scăzut cu 7% față de aceeași perioadă din 2023. Profitul operațional al grupului a scăzut cu 11,4%, la 10,1 miliarde de euro (11,2 miliarde de dolari).

Performanța slabă din China vine pe măsură ce compania pierde în fața mărcilor locale de vehicule electrice, în special BYD, care reprezintă, de asemenea, o amenințare tot mai mare la adresa afacerilor sale din Europa.

Planurile de reducere a costurilor ale Volkswagen vor întâmpina o rezistență puternică din partea reprezentanților sindicatelor, care dețin aproape jumătate din locurile din consiliul de supraveghere al companiei, organismul care numește directorii executivi.

IG Metall, unul dintre cele mai puternice sindicate din Germania, a acuzat luni managementul defectuos pentru deficiențele firmei și a promis că va lupta pentru a proteja locurile de muncă.

„Astăzi, consiliul de administrație a prezentat un plan iresponsabil care zguduie însăși fundațiile Volkswagen, amenințând masiv locurile de muncă și locațiile”, a declarat Thorsten Groeger, negociatorul principal al IG Metall.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite