Unilever concediază 7.500 de angajați și separă de grup producția de înghețată Magnum şi Ben & Jerry's
0Unilever a anunțat marți că va concedia 7.500 de angajați și va separa de grup divizia de înghețată, care produce mărcile Magnum şi Ben & Jerry's, scrie Reuters.

Investitorii au salutat planul, determinând creşterea acţiunilor Unilever, una dintre cele mai mari companii de bunuri de larg consum, cu aproape 6% la un moment dat, avansul fiind apoi limitat la 3%.
Spinoff-ul (termen folosit pentru a descrie operațiunea de separare a de grup a diviziei de inghețată - n. red.) va începe imediat şi este de aşteptat să se finalizeze până la sfârşitul anului 2025, a declarat Unilever, grup cotat la Londra.
Afacerea cu îngheţată este ”în proces de mutare la un sediu central separat din Amsterdam”, dar CEO-ul Hein Schumacher a declarat, într-un apel cu jurnaliştii, că este ”deschis la opţiuni” cu privire la locul în care ar putea fi listată noua companie.
Planul a fost salutat de fonduş investitorului activist şi membru al consiliului de administraţie Nelson Peltz şi de acţionarul Unilever Aviva.
Unilever a declarat că îşi propune să ofere o creştere a vânzărilor de bază de o singură cifră şi o îmbunătăţire modestă a marjei după divizare.
Afacerea cu îngheţată reprezintă aproximativ 16% din vânzările globale ale Unilever, iar în unele ţări contribuie cu o treime sau 40%.
Grupul, ale cărui mărci includ săpunul Dove, Marmite şi condimentele Hellmann, a lansat şi un program de economisire a costurilor de aproximativ 800 de milioane de euro (869 de milioane de dolari) în următorii trei ani.
Modificările propuse ar avea un impact asupra a aproximativ 7.500 de locuri de muncă la nivel global, în mare parte din birouri, costurile totale de restructurare fiind estimate la aproximativ 1,2% din cifra de afaceri totală în timpul perioadei.
Reducerile vor afecta aproximativ 5,9% din forţa de muncă a Unilever de aproximativ 128.000 de oameni.
Planul este o declaraţie importantă a lui Schumacher, care a devenit CEO în iulie şi a prezentat în octombrie planuri de a recâştiga încrederea investitorilor prin simplificarea afacerii, după ce a recunoscut că Unilever a avut performanţe slabe în ultimii ani.