„Trenul SF“ Hyperion, spaima CFR Călători, va intra pe ruta spre litoral de la 1 august cu o garnitură specială
0Societatea de transport feroviar de călători Softrans, operatorul trenurilor Hyperion, va trimite din 1 august spre litoral, pe ruta Craiova-Bucureşti-Constanţa, o garnitură nouă, separată de cea care circulă acum spre munte, de la Craiova la Braşov, a declarat pentru „Adevărul“ Nicolae Mihai, directorul general al companiei.
Hyperion a fost supranumit de presă „Trenul SF“ datorită designului modern al garniturii (şi la exterior, şi la interior) şi facilităţilor pentru pasageri, dar mai ales pentru faptul că la bordul „navetei“ feroviare există semnal Wi-Fi pentru accesul gratuit la internet.
O nouă garnitură
„Spre deosebire de organizarea din 2014, acum vom avea un tren permanent pe relaţia spre munte (Craiova-Bucureşti-Sinaia-Braşov) şi un al doilea tren, special, pe relaţia spre litoral.
Am fi dorit să pornim spre mare mai devreme, dar din cauza unor probleme suntem nevoiţi să deschidem ruta Craiova-Bucureşti-Constanţa tot de la 1 august, ca şi anul trecut“, ne-a declarat Nicolae Mihai.
El a precizat că tarifele practicate în 2015 pentru cursele Hyperion Craiova-Constanţa vor fi identice cu cele practicate în 2014.
Asta înseamnă 70 de lei pentru un bilet de la Craiova la Constanţa, respectiv 40 de lei pentru Craiova-Bucureşti sau 40 de lei pentru Bucureşti-Constanţa – tarife cu cel puţin 30% mai mici decât cele practicate de operatorul de stat CFR Călători.
În prezent, la CFR Călători biletul de la Craiova la Constanţa (InterRegio, clasa a doua) costă 94,5 lei, iar de la Bucureşti la Constanţa – 62 de lei.
Hyperion, date tehnice
- nu se fumează în acest tren şi nici nu este dotat cu un spaţiu dedicat
- beneficiază de internet şi prize
- trenul este prevăzut cu Wi-Fi gratuit
- investiţia totală se ridică în jur de 5 milioane de euro
- trenul este vopsit în multe culori, din fabrică pentru a scăpa de grafitti
- trenul este prevăzut cu senzori care monitorizează aerul din vagoane: cantitatea de dioxid de carbon emanată de pasageri, temparatura optimă şi umiditatea.
„Trenul acesta este omologat, este în regulă, acum se vor face numai nişte teste de recepţie de către Autoritatea feroviară, care sunt normale pentru fiecare produs“, a afirmat recent Radu Zlatian, consultant în cadrul companiei Softronic.