Motivul pentru care numeroase licitaţii pentru marile proiecte de infrastructură bat pasul pe loc: CNAIR

Motivul pentru care numeroase licitaţii pentru marile proiecte de infrastructură bat pasul pe loc: CNAIR

Însăşi Compania de Drumuri este vinovată pentru faptul că numeroase licitaţii pentru marile proiecte de infrastructură întârzie, sunt suspendate sau blocate, este de părere Asociaţia Pro Infrastructură, care acuză CNAIR că nu răspunde la solicitările de clarificări depuse de ofertanţi.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Vă mai amintiţi cum, de fiecare dată când am atras atenţia Ministerului Transporturilor şi CNAIR că licitaţiile pentru marile proiecte de infrastructură rutieră durează nepermis de mult, aceştia s-au scuzat dând vina pe legislaţia privind achiziţiile publice? De 15 ori a fost modificată această legislaţie în ultimii 3 ani (Legile 98-101 din 2016) şi de fiecare dată diletanţii de la conducerea instituţiilor vizate ne-au asigurat că licitaţiile se vor finaliza mult mai rapid. Realitatea? Am spus tare şi răspicat în nenumărate comunicate că nu legea e problema, ci oamenii total nepregătiţi din CNAIR”, acuză reprezentanţii API.

Asociaţia Pro Infrastructură a realizat o listă a licitaţiilor pentru mari proiecte de infrastructură care zac blocate din cauza CNAIR:

„1. Autostrada Transilvania (A3). Pe tronsonul Biharia-Chiribiş licitaţia a fost lansată în august 2017, instanţa a întors două decizii eronate ale CNAIR şi o aşteptăm pe a treia, fix la fel ca pe Târgu Mureş-Ungheni unde, mai grav, procedura a fost lansată în octombrie 2016!

Mai vreţi în Ardeal? Mai avem. Nădăşelu-Zimbor-Poarta Sălajului şi Nuşfalău-Suplacu de Barcău: licitate în martie 2019, suspendate din august 2019 pe motiv că oficialii CNAIR nu au răspuns la solicitările de clarificări ale ofertanţilor.

2. Autostrada A1. Secţiunea 5 din Sibiu-Piteşti: lansată în iulie 2017, încă nefinalizată. Tunelurile de pe lotul 2 Lugoj-Deva: pornite în iulie 2019, licitaţie suspendată din august 2019 pe motiv că CNAIR nu a răspuns la solicitările de clarificări ale ofertanţilor.

3. Modernizarea (dublarea) Centurii Bucureşti (DNCB) între DN2 şi A2: licitaţie lansată în aprilie 2017, încă nefinalizată. Autostrada de Centură (A0) Nord loturile 2 şi 3: lansate în iunie 2019, licitaţii suspendate din august 2019 tot pentru că amatorii din CNAIR nu au răspuns la clarificări.

4. Drum Expres Craiova-Piteşti loturile 3 şi 4: licitate în august şi septembrie 2019 şi suspendate din octombrie 2019 pentru că... da, CNAIR nu a răspuns la clarificări!

5. Drum Expres Brăila-Galaţi: pornit în octombrie 2019, procedură suspendată... vezi punctul 4. Ne repetăm, ştim.

6. Centuri rutiere. Galaţi: lansare octombrie 2019. Târgu Mureş: pornită în iulie 2019. Iaşi Sud: lansată în iunie 2019. Toate trei, aţi ghicit, sunt suspendate pentru că... diletanţii CNAIR nu au răspuns la clarificări”.

Potrivit API, toate aceste licitaţii sunt blocate strict din vina „responsabililor” din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi a documentaţiilor execrabile pe care aceştia le pun la dispoziţia antreprenorilor, nu din cauza legislaţiei modificate excesiv.

„Aşteptăm cu interes ca Guvernul Orban să demonstreze că poate înţelege ce se întâmplă cu adevărat în aceste proiecte şi să ia de urgenţă măsurile care se impun”, conchide API.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: