România, printre țările cu cea mai mare creştere a cumpărăturilor online: cele mai frecvente achiziţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Shopping-ul online continuă să se extindă la nivelul UE, arată datele publicate marţi de Oficiul European de Statistică (Eurostat).

Românii preferă shopping-ul online, Foto: Arhivă Adevărul
Românii preferă shopping-ul online, Foto: Arhivă Adevărul

Potrivit sursei citate, în perioada 2012 - 2022 cea mai mare creştere a cumpărăturilor online în rândul utilizatorilor de internet a fost înregistrată în Estonia (47 puncte procentuale - pp), Ungaria (43 pp), Cehia şi România (ambele cu 41 pp).

La nivelul UE, 91% dintre persoanele cu vârsta între 16 şi 74 de ani au folosit internetul în 2022, din care 75% au cumpărat sau au comandat bunuri sau servicii pentru consum propriu, informează Agerpres. Ponderea celor care au cumpărat online a crescut de la 55% în 2012 la 75% în 2022, o creştere de 20 pp.

Cea mai ridicată pondere a utilizatorilor de internet care au cumpărat sau au comandat online bunuri sau servicii în 2022 s-a înregistrat în Ţările de Jos (92%), Danemarca (90%) şi Irlanda (89%), iar cea mai scăzută în România şi Bulgaria.

Ce au cumpărat europenii

Cele mai frecvente achiziţii online au fost articolele de îmbrăcăminte (inclusiv vestimentaţie sportivă), încălţăminte şi accesorii (comandate de 42% din cumpărătorii online).

Dispozitivele portabile sunt urmate de livrări de la restaurante, lanţuri de fast-food şi servicii de catering (19%), cosmetice (17%), mobilă, accesorii pentru locuinţă şi produse de grădinărit (16%), cărţi printate, reviste sau ziare (14%), articole sportive (excluzând vestimentaţie sportivă, 14%).

În 2022, în rândul utilizatorilor de internet din UE, 21% au utilizat platformele de economie colaborativă pentru a cumpăra sau comanda bunuri fizice de la alte persoane, în timp ce 6% şi-au închiriat spaţiul de cazare, 1% au utilizat un serviciu de transport şi sub 1% au comandat servicii menajere prin astfel de platforme.

Persoanele cu vârsta între 25 - 34 de ani şi 35 - 44 de ani aveau în 2022 o tendinţă mai ridicată decât media să cumpere bunuri de la alţi vânzători privaţi, cu o pondere de 29% în rândul utilizatorilor de internet din UE.

Situația în România în 2022

În România, magazinele online locale, înregistrate pe platforma MerchantPro, au înregistrat o creştere cu 12,5% a numărului de comenzi, în 2022 faţă de 2021, iar ca valoare majorarea a fost de 22%.

Conform datelor centralizate, comportamentul de achiziţie al cumpărătorilor a fluctuat între ,,foarte precaut" în luni precum martie, după izbucnirea războiului din Ucraina, când tranzacţiile au crescut cu 5%, până la ,,exuberant", în mai, când evoluţia a atins 30% la nivel de tranzacţii.

În ceea ce priveşte toate magazinele online care folosesc platforma de e-Commerce MerchantPro, inclusiv cele care şi-au început activitatea în platformă în 2022, s-au plasat comenzi în valoare de aproape 250 de milioane de euro. Comanda medie a fost 56 de euro, cu 12% mai mare faţă de anul 2021, când se situa la 50 de euro.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite