Românii au făcut cumpărături online de 250 milioane de euro în 2022. Cu cât a crescut comanda medie

0
Publicat:

Magazinele online locale, înregistrate pe platforma MerchantPro, au înregistrat o creştere cu 12,5% a numărului de comenzi, în 2022 faţă de 2021, iar ca valoare majorarea a fost de 22%.

Românii cumpără tot mai mult produse online, Foto: Arhivă Adevărul
Românii cumpără tot mai mult produse online, Foto: Arhivă Adevărul

Conform datelor centralizate, comportamentul de achiziţie al cumpărătorilor a fluctuat între ,,foarte precaut" în luni precum martie, după izbucnirea războiului, când tranzacţiile au crescut cu 5%, până la ,,exuberant", în mai, când evoluţia a atins 30% la nivel de tranzacţii.

În ceea ce priveşte toate magazinele online care folosesc platforma de e-Commerce MerchantPro, inclusiv cele care şi-au început activitatea în platformă în 2022, s-au plasat comenzi în valoare de aproape 250 de milioane de euro.

Comanda medie a fost 56 de euro, cu 12% mai mare faţă de anul 2021, când se situa la 50 de euro.

Printre tendinţele care se remarcă în 2023 sunt investiţiile în automatizări, inclusiv pentru integrarea şi adopţia soluţiilor de inteligenţă artificială, precum şi creşterea performanţei magazinelor din perspectiva vizitatorilor, la nivel de storefront.

,,Automatizarea proceselor vizează reducerea la minimum a intervenţiei umane, creşterea productivităţii pe fluxurile interne şi reducerea riscului de eroare. De aceea, a crescut interesul comercianţilor faţă de integrarea în magazinele lor online a unor soluţii de optimizare a proceselor şi operaţiunilor, inclusiv a unor sisteme de inteligenţă artificială precum precum ChatGPT, Google Translate sau Deepl, care vor permite comercianţilor să se diferenţieze faţă de competiţia lor prin conţinut şi personalizare. De asemenea, antreprenorii din online se orientează către îmbunătăţirea experienţei vizitatorilor site-ului, cu efect imediat în rata de conversie şi vânzări. Din această perspectivă, investiţiile în creşterea vitezei de încărcare, în simplificarea procesului de check-out sau a zonei de fulfillment post vânzare sunt tot mai frecvente", arată MerchantPro.

Analiza MerchantPro - platformă de soluţii Saas pentru e-Commerce - a fost realizată pe datele înregistrate de peste 1.500 de magazine online locale.

MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adresează antreprenorilor din eCommerce din România şi Europa, prin funcţionalităţi competitive de eCommerce, servicii profesioniste de suport şi soluţii personalizate, adaptate necesităţilor specific de dezvoltare.

Platforma este folosită la nivel regional, peste 5.000 magazine online utilizându-i funcţionalităţile în cei peste 15 ani de prezenţă pe piaţă.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite