Ramona Mănescu nu-i mai dă nicio şansă belgianului de la Tarom: „Mandatul lui Heinzmann se încheie pe 19 noiembrie“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mandatul CEO-ului Tarom, Christian Heinzmann, se va încheia pe 19 noiembrie, a declarat ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, după ce belgianul anunţase anterior că îşi doreşte să-şi continue activitatea în cadrul companiei aeriene şi după această dată.

„Mandatul domnului Heinzmann se va termina pe 19 noiembrie. Ceea ce i-am cerut domnului Heinzmann a fost să vedem şi noi care sunt măsurile pe care doreşte să le implementeze până la 19 noiembrie şi în ce fel acestea vor avea un impact pozitiv asupra companiei. Acesta este singurul lucru care mă interesează şi ne interesează la minister: compania Tarom să fie eficientă şi ce măsuri sunt luate“, a afirmat ministrul Transporturilor.

Surse apropiate situaţiei au declarat, pentru „Adevărul“, că Mănescu a luat în calcul prelungirea mandatului lui Heinzmann cu încă un an, însă au existat presiuni din partea secretarului de stat Nicuşor Marian Buică, responsabil pe zona aero, 

Mănescu a mai spus că deocamdată nu au început procedurile pentru alegerea unui înlocuitor al lui Heinzmann.

Belgianul Christian Heinzmann, managerul privat al Tarom, al cărui mandat a fost scurtat în această vară la un an până la 19 noiembrie, a declarat săptămâna trecută că vrea să-şi continue activitatea în cadrul companiei şi a discutat situaţia sa cu ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, de la care aşteaptă un răspuns.

„Doamna ministru mi-a spus că s-a uitat la detalii, va încerca să înţeleagă ce se întâmplă şi îmi va da un răspuns“, a spus Heinzmann. El a calificat discuţia drept „foarte plăcută“, potrivit Mediafax.

„Adevărul“ a scris în luna iunie, în exclusivitate, că Heinzmann a fost constrâns să semneze o anexă la contract prin care i se reduce mandatul de la patru ani la un an. El a semnat anexa la cererea lui Dan Pascariu, preşedintele Consiliului de Administraţie.

„Dacă nu aş fi semnat, aş fi fost concediat“, a spus Heinzmann, potrivit Mediafax.

De asemenea, „Adevărul“ a mai scris despre presiunile la care este supus managerul Tarom pentru a demisiona, fiind rugat zilnic „să se îmbolnăvească sau să se ceară sub orice motive doreşte“. 

Heinzmann a arătat că, după ce a semnat anexa, a fost informat ulterior că Nicolae Demetriade a fost numit vineri în funcţia de director executiv al Tarom de către Consiliul de Administraţie şi că va trebui să colaboreze cu acesta, dar nu a primit documente oficiale în acest sens.

"Cum l-aş fi putut eu forţa? El a semnat un addendum la contract de bună voie", a declarat la rândul său Dan Pascariu.

CA-ul Tarom a hotărât la 22 iunie să urgenteze aplicarea măsurilor din planul de management prin numirea lui Nicolae Demetriade în funcţia de administrator-director executiv.

CEO-ul Tarom afirmă că a discutat ulterior situaţia sa şi cu fostul ministru al Transporturilor Relu Fenechiu, însă lucrurile nu s-au schimbat.

Heinzmann apreciază că decizia de revenire la forma iniţială a mandatului său, pe durata de 4 ani, ar trebui să vină fie din partea acţionarului majoritar al Tarom, Ministerul Transporturilor, fie din partea Consiliului de Administraţie, dar admite că nu ştie daca situaţia sa va fi modificată până în luna noiembrie.

„Rolul meu nu este atât de evident pe cât ar trebui să fie“, a spus Heinzmann, precizând că administratorii au propriul stil de management al companiei şi pot influenţa lucrurile pe care le consideră importante.

Printre subiectele care au generat opinii diferite se numără cel legat de vânzarea unei părţi din flotă, operaţuiune pe care Heinzmann nu o consideră oportună în actuala perioadă, cât şi privind dezvoltarea comercială a companiei, CEO-ul dorind în acest sens începerea unor curse pe distanţe mari.

Planul de management, aprobat de Consiliul de Administraţie în luna martie, prevede pierderi de 143 milioane lei în acest an, de 18 milioane lei în 2014, urmând ca în 2015 şi 2016 compania să realizeze profit de 92 milioane lei, respectiv 173 milioane lei.

Compania urmăreşte de asemenea o creştere a numărului de pasageri transportaţi cu 100.000 pe an, de la 2,3 milioane în acest an la 2,6 milioane în 2016, şi o majorare a gradului de încărcare a aeronavelor, de la 68% în acest an la 75% în 2016.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite