Polonezii lucrează la un tren care se deplasează cu o viteză de până la 550 km/h
0Compania poloneză Nevomo cercetează un tren maglev care se deplasează cu până la 35 % mai repede decât trenurile ICE actuale.

Multe căi ferate din Germania au nevoie de renovare și, prin urmare, nu permit decât o fracțiune din viteza dorită. În Germania, trenurile pot circula cu o viteză maximă de 350 km/h pe liniile de mare viteză, însă situația căilor ferate obligă la viteze mult mai mici, scrie focus.de.
Cu conceptul lor de vehicul feroviar plutitor, start-up-ul Nevomo din Polonia arată ce se poate obține din rețeaua feroviară existentă. Pentru că prototipul dezvoltat circulă pe vechea infrastructură și se presupune că poate atinge viteze de până la 550 km/h.
Mai întâi Hyperloop, apoi Magrail
Conceptul polilor se numește Magrail, compus din Mag net și Rail way. După cum sugerează și numele, este o combinație între calea ferată clasică și un tren maglev. În timp ce calea ferată circulă pe șine, un maglev plutește pe un ghidaj și nu atinge pământul. Electromagneții care îi dau numele ridică vehiculul, îl accelerează și îl frânează.
Astfel, se elimină frecarea dintre șină și roată, ceea ce crește semnificativ eficiența și permite viteze mai mari. În același timp, trenurile maglev accelerează mai repede și, prin urmare, își pot menține vitezele ridicate pentru mai mult timp. Cu toate acestea, este nevoie de o infrastructură specială pentru aceste vehicule, ceea ce face ca utilizarea lor să fie costisitoare și să necesite mult timp.
Nevomo abordează această problemă. Inițial, compania cerceta un Hyperloop, adică un tunel în vid cu un sistem feroviar inclus, după modelul Tesla. Dar a devenit rapid clar că construirea unui nou sistem de infrastructură ar depăși costurile. Astfel, compania s-a concentrat asupra integrării componentelor magnetice în rețeaua feroviară existentă. Rezultatul - Magrail - se bucură deja de succes în cadrul testelor inițiale. Un vehicul de testare plutește pe pista de testare din Polonia. Acesta se ridică automat în timpul mersului și, până în prezent, atinge o viteză de 135 de kilometri pe oră.
Pistele existente trebuie să fie modernizate
Dar vehiculele Nevomo nu pot circula pur și simplu pe vechile șine, relatează revista online heise.de. Sistemele de ghidare electromagnetică trebuie să fie montate pe părțile laterale ale șinelor și în centru între șine. Acestea mențin vehiculele pe șine și creează o undă magnetică pe care vehiculele plutesc.
Cu toate acestea, această modernizare este mult mai ieftină decât construirea unui nou sistem de transport. Nevomo vorbește de 5 milioane de euro pe kilometru de cale ferată . Această investiție nu este cu siguranță nejustificată, mai ales având în vedere frecvența germană necesară. Dar, în cursul extinderii electromagnetice a căilor ferate, ar trebui înlocuită în același timp și tehnologia de semnalizare dărăpănată.