Piața auto în 2023: Care au fost cele mai vândute modele electrice

0
Publicat:

Înmatriculările de autoturisme noi au crescut în România, în primele şapte luni din 2023, cu 22,2%, în comparaţie cu perioada similară a anului anterior, arată datele publicate, joi, de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Autoturismele „verzi" au înregistrat un salt 36,5% în 2023, Foto: Arhivă Adevărul
Autoturismele „verzi" au înregistrat un salt 36,5% în 2023, Foto: Arhivă Adevărul

De asemenea, autoturismele „verzi" au înregistrat un salt 36,5% şi au ajuns la o cotă de piaţă de 22,9%.

Conform statisticii oficiale, pe piaţa naţională, în topul primelor zece mărci de autoturisme şi autovehicule comerciale, după primele şapte luni din acest an, pe primul loc se află Dacia - cu 29.044 de unităţi, urmată de Renault (8.935 unităţi), Toyota (6.677), Volkswagen (6.345), Ford (6.130), Skoda (6.076), Hyundai (5.554) Mercedes-Benz (5.133), Suzuki (2.770) şi BMW (2.681).

Segmentul autoturismelor reprezintă aproximativ 84% din totalul pieţei şi a înregistrat, în luna iulie 2023, un volum de 13.431 de unităţi, cu 12% mai mult decât în luna similară din 2022.

În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în intervalul de referinţă, motorizările pe benzină înregistrează o scădere de 1,4% faţă de perioada similară din anul anterior, ajungând, astfel, la o pondere de 63,9%. În ceea ce priveşte autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de 1%, de la an la an, şi deţin o cotă de 13,1% din total.

Vânzările de mașini electrice

Pe de altă parte, autoturismele „electrificate", respectiv cele electrice (100% şi hibride plugin), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), au ajuns la o cotă de piaţă de 22,9%, după primele şapte luni, pondere care depăşeşte cu 9,8% cota deţinută de motoarele diesel. În acest sens, autoturismele 100% electrice deţin o cotă de 10,4% din piaţă în primele şapte luni ale anului 2023, comparativ cu 7,9%, cu un an în urmă.

Achiziţiile din categoria autoturismelor ecologice s-au majorat cu 36,5%, în primele şapte luni din acest an, comparativ cu perioada similară din 2022, fiind de remarcat creşterea importantă a autoturismelor 100% electrice (+62,7%) şi a celor plug-in hybrid (+48,8%).

În timp ce, în luna iulie 2023, autoturismele electrice raportează o creştere de 86,4% faţă de luna similară a anului trecut, în prima jumătate a anului s-a consemnat o creştere de 62,7% faţă de anul precedent pe acest segment.

De asemenea, autoturismele plug-in au cumulat volume semnificative, în creştere cu 60,5%, în iulie 2023 vs iulie 2022, respectiv cu 48,8% în primele şapte luni, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Totodată, vânzările de autoturisme full hybrid au crescut cu 7,9% faţă de luna iulie 2022 şi cu 11,5%, raportat la primele şapte luni ale anului trecut.

Clasamentul primelor cinci cele mai vândute autoturisme 100% electrice este condus de Dacia Spring (4.094 de unităţi). Pe locurile următoare se clasează Tesla Model Y (1.109 unităţi), Renault Megane (586 unităţi), Tesla Model 3 (552 unităţi) şi Volkswagen e-UP! (364).

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite