Pasajul de la Drajna: când ar putea fi deschis circulaţiei

0
0

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioşteanu, anunţă că antreprenorul pasajului de la Drajna îşi menţine ritmul bun de lucru pentru a-şi respecta termenul asumat de finalizare.

Lucrări pe şantierul pasajului de la Drajna, Foto: Facebook Ionel Irinel Scrioşteanu
Lucrări pe şantierul pasajului de la Drajna, Foto: Facebook Ionel Irinel Scrioşteanu

Conform ultimelor date transmise de secretarul de stat, a fost finalizată montarea tuturor celor 165 grinzi prefabricate ale pasajului și s-a realizat 26% (78 ml) din dala de suprabetonare.

De asemenea, au fost realizate patru podețe din cele cinci aferente drumului.

În prezent se lucrează la cofrarea, armarea și betonarea antretoazelor și dalei de suprabetonare, necesare pasajului.

,,Se lucrează, în continuare, la îmbunătățirea terenului de fundare cu lianți hidraulici și se fac umpluturi din material coeziv. Până acum, s-au folosit 26.000 mc lianți hidraulici și 60.000 mc de umpluturi din material coeziv. Se lucrează și la așternerea pietrei sparte, necesare drumului. Până acum, s-au așternut 10.000 mc de piatră spartă.”, a menţionat oficialul pe pagina sa de Facebook.

Potrivit acestuia, continuă şi lucrările de relocare a rețelelor de telecomunicații, a rețelelor de transport petrol și a conductelor de apă.

,,Vă reamintesc că amplasamentul acestei lucrări a fost predat constructorului la data de. 11 ianuarie, anul acesta. Este vorba despre realizarea unei supra-traversări pe DN21, cu o lungime de 2,7 km, iar pasajul propriu-zis se va întinde pe 305 m. Pasajul va traversa totodată și DN 3A Lehliu – Fetești, drum național paralel cu CF 800.”, precizează Ionel Scrioşteanu.

Pasajul de la Drajna va fi parte integrantă a viitorului drum TransRegio (TR ISTER) Brăila-Slobozia-Călărași-Chiciu, de aproximativ 142 km, din care 35 de kilometri sunt pe teritoriul județului Ialomița.

Valoarea investiției este de peste 98 milioane de lei, fără TVA, din fonduri externe nerambursabile, iar termenul de execuție este de un an și jumătate.

,,Dar, încă de la desemnarea companiei câștigătoare, am discutat cu conducerea Arcada, care și-a asumat că va realiza pasajul înainte de termenul prevăzut în contract.”, subliniază sursa citată.

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a transmis, la sfârşitul lunii iulie, că lucrările la Pasajul de la Drajna, din judeţul Călăraşi, au fost realizate în proporţie de 50%, iar în aceste condiţii sunt şanse ca pasajul să fie deschis mai devreme de termenul pe care îl prevede contractul - iunie 2023.

„Am verificat astăzi (29 iulie n.r.) lucrările de la Pasajul de la Drajna, din judeţul Călăraşi. Sunt mulţumit de modul în care evoluează lucrările! Constructorul român a ajuns aproape la 50%, în condiţiile în care a început lucrările în luna ianuarie! Dacă va menţine ritmul de lucru, sunt şanse mari ca Pasajul de la Drajna (2,74 km) să fie deschis mai devreme decât prevede contractul (iunie 2023).”, a transmis ministrul Transporturilor.

Pasajul de la Drajna va traversa DN3A şi linia de cale ferată Bucureşti - Constanţa şi face parte din viitorul Drum Expres Călăraşi-Brăila.

În legătură cu drumul expres TransRegio Galaţi - Brăila - Slobozia - Drajna - Autostrada A2 - Chiciu, ministrul Transporturilor a afirmat în iulie că acesta este cel mai mare proiect pe care l-a dat către autorităţile locale, respectiv Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitare formată din CJ Galaţi, CJ Brăila, CJ Călăraşi şi CJ Ialomiţa, care a semnat un protocol cu CNAIR.

Economie


Ultimele știri
Cele mai citite