OMV Petrom Marketing a pierdut definitiv procesul cu Consiliul Concurenţei, însă amenda a fost redusă la 109,8 milioane de lei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
OMV Petrom Marketing opera la data amenzii benzinăriile OMV
OMV Petrom Marketing opera la data amenzii benzinăriile OMV

Consiliul Concurenţei a câştigat definitiv procesul cu OMV Petrom Marketing, după ce aceasta a contestat o sancţiune a autorităţii anti-monopol din 2011, însă amenda a fost redusă de instanţă de la 137,2 milioane de lei la 109,8 milioane de lei, a anunţat, joi, instituţia.

OMV Petrom Marketing opera, la data amenzii, benzinăriile OMV. Reamintim, la sfârşitul anului 2011, Consiliul Concurenţei  a amendat şase mari companii petroliere cu amendă de aproape 880 milioane de lei pentru încheierea unei înţelegeri anticoncurenţiale legate de retragerea de pe piaţă a unui sortiment de carburant.

În urma investigaţiei, autoritatea de concurenţă a constatat că cele şase companii au încălcat atât Legea Concurenţei, cât şi Tratatul de Funcţionare al Uniunii Europene (TFUE)  prin stabilirea retragerii simultane pe piaţă a sortimentului de benzină Eco Premium.

Astfel, autoritatea a amendat Petrom – care opera atunci benzinăriile Petrom şi Petrom V - cu 366,5 milioane de lei, în vreme ce OMV Petrom Marketing a primit o sancţiune de 137,2 milioane de lei.

Mai departe, Rompetrol Downstream a fost sancţionată cu 159,5 milioane lei, Lukoil România a primit o amendă de 136,8 milioane de lei, MOL România – 80,2 milioane, iar ENI România – 11,1 milioane de lei.

Consiliul Concurenţei a câştigat irevocabil şi procesele cu MOL România, Rompetrol Downstream şi Eni România.

Din 2011 până acum, MOL a cumpărat benzinăriile Agip ale ENI România.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite