Olympus România: Angajamentul pentru calitate și sustenabilitate la Fabrica de Lapte Brașov – Interviu cu Athanasios Giannousis
0Fabrica de Lapte Brașov, parte integrantă a grupului Olympus, se distinge ca un pilon esențial în peisajul industriei lactatelor din România. Inaugurată în 2011, aceasta a evoluat constant, investind în tehnologie modernă și sustenabilitate pentru a răspunde cerințelor pieței și a promova produse de calitate superioară.

În acest context dinamic, am avut plăcerea de a discuta cu Athanasios Giannousis, Commercial Manager al Olympus România, care ne oferă perspective valoroase asupra strategiei de afaceri a companiei, a planurilor de dezvoltare și a angajamentului față de sustenabilitate.
1. Ce rol joacă noul centru logistic în strategia de afaceri a grupului?
În urmă cu aproximativ 10 ani, Hellenic Dairies a demarat un amplu proces de extindere, vizând cele mai importante piețe din Europa. Astăzi, lactatele, produsele vegetale și răcoritoarele marca Olympus se găsesc pe rafturile marilor retaileri din Germania, Franța, UK, Italia, Suedia, Bulgaria și, bineînțeles, România. Toate acestea nu ar fi fost posibile fără suportul unităților de producție din România, țara în care Hellenic Dairies a deschis în 1999 prima fabrică din afara Greciei. Ținând cont de rolul major al României în povestea de succes a Olympus și de strânsele legături care s-au format pe parcursul celor 25 de ani, decizia de a investi constant în dezvoltarea operațiunilor locale a fost cât se poate de firească. Astfel, în 2011, Hellenic Dairies a construit de la zero, în Hălchiu, județul Brașov, una dintre cele mai moderne fabrici de lactate din Europa, a investit continuu în eficiență și sustenabilitate, iar anul acesta a fost atașat acestui proiect unul dintre cele mai avansate centre logistice din punct de vedere tehnologic. Au fost investiți peste 40 de milioane de euro în construcția și dotarea noului centru logistic, iar această sumă dovedește de la sine importanța critică a Fabricii de Lapte Brașov ca parte a strategiei de dezvoltare Olympus, cât și nivelul de încredere pe care compania mamă o are în echipa locală și în România.
2. Sunt planificate și alte investiții în România? Ce ținte sunt vizate?
Brandul Olympus s-a dezvoltat și extins foarte rapid în ultimii 10 ani. Pentru a susține această creștere și pentru a rămâne competitivi pe o piață de importanță majoră, precum cea alimentară, investițiile permanente sunt esențiale. Obiectivele grupului în România pentru viitorul apropiat țin de investiții în suplimentarea volumului de producție, necesare atât pentru a răspunde cererii curente, cât și pentru acoperirea cererii prognozate. Fiind unul dintre cele mai importante centre de producție Olympus din afara Greciei, România este și va rămâne în centrul atenției grupului atunci când vine vorba de investiții. Brandul Olympus a ajuns unde este acum datorită calității pe care o furnizează de peste 70 de ani, fără a face compromisuri. Pentru a continua să răsplătească încrederea pe care clienții o acordă alegând produsele Olympus, profitul este tratat în cadrul grupului nu ca pe un câștig, ci ca pe o datorie de a duce mai departe o tradiție începută în urmă cu trei generații.
3. Cât de importantă este sustenabilitatea pentru Olympus?
Conștientizând efectele acțiunilor din prezent asupra viitorului, Olympus acordă o importanță deosebită reducerii impactului asupra mediului și se implică activ în acțiuni sociale de susținere a comunităților. Totuși, obiectul principal de activitate al grupului este furnizarea produselor alimentare de larg consum, în special a lactatelor, o gamă de bază în orice nutriție sănătoasă și echilibrată. Pornind de la această premisă, ne-am dorit dintotdeauna ca produsele pe care le punem pe masa familiilor noastre să fie unele în care noi, cei de la Olympus, să avem toată încrederea. Pentru aceasta, ne asigurăm că toate produsele noastre respectă rețete și tehnici tradiționale care și-au dovedit beneficiile de-a lungul timpului. Mai departe, împărtășim aceste produse și valori cu toți cei care aleg produsele marca Olympus. Privit la modul general, asta înseamnă pentru noi sustenabilitate: alimentație sănătoasă, producție responsabilă, crearea de locuri de muncă, păstrarea tradițiilor și transmiterea lor mai departe. Analizând sumar toate aceste aspecte, se poate vedea destul de clar cât de importantă este sustenabilitatea pentru Olympus.