Ministrul Transporturilor: „Cumpărătorul ar fi putut plăti pentru CFR Marfă”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ramona Mănescu, ministrul Transporturilor, a declarat, luni seară, că ministerul a îndeplinit toate condiţiile pentru transferul de proprietate şi că Grup Feroviar Român ar fi putut plăti pentru acţiunile CFR Marfă. Ea a precizat că procesul de privatizare va fi reluat.

Comisia de privatizare analizează posibilitatea sau oportunitatea reţinerii garanţiei de către stat”, a afirmat Mănescu, într-o declaraţie oficială.

„Astăzi s-a implinit termenul de 60 de zile , GFR nu a plătit. Am cerut Comisiei şi consultanţilor un punct de vedere. Statul român, Ministerul Transporturilor l-a investit cu responsabilitatea de a conduce Comisia de privatizare pe Cristian Ghibu, cel care a semnat contractul de privatizare in septembrie. Incă din debutul mandatului meu, am avut 2 cerinţe precise: să se concentreze asupra procesului şi să păstreze situaţia în legalitate. Pot să spun că s-a intmplat asta. Rolul ministrului s-a redus la responsabilizarea comisiei şi la a mă asigura că Ministerul şi-a indeplinit toate obligaţiile. Ministerul şi-a îndeplinit obligaţiile contractuale. Am văzut comunicatul GFR. Cumpărătorul ar fi putut plăti, renunţând la condiţiile suspensive: finalizarea conversiei creanţelor, indeplinită de vânzător, o altă condiţie - avizul favorabil al Consiliului Concurenţei - acesta era exclusiv in sarcina cumpărătorului, ce ar fi putut face notificarea după câştigatea licitaţiei, dar a făcut-o doar la 22 de zile”, a precizat ministrul, potrivit Hotnews.

Potrivit GFR, privatizarea CFR Marfă a eşuat pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei.

Omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul Grup Feroviar Român, a declarat că va participa la o nouă încercare de privatizare a CFR Marfă dacă procesul va fi reluat.

„Îmi pare rău că lucrurile s-au încheiat aşa, noi ne-am îndeplinit întotdeauna obligaţiile la termen şi în mod complet. Nu este treaba mea să emit judecăţi despre cine este de vină, dar pot să vă spun cât de dezamăgit sunt de modul în care s-au desfăşurat lucrurile. Îmi pare rău nu doar pentru impactul asupra Grup Feroviar Român şi a mea, ci şi pentru cei 11.000 de angajaţi ai CFR Marfă, pentru că nu avem acum o privatizare de succes cu o companie românească şi pentru cum se va vedea asta în afara ţării”, a declarat Gruia Stoica, citat de Mediafax. 

Până în prezent, GFR a plătit o garanţie de 10 milioane de euro şi un avans de 20 milioane de euro, reprezentând 10% din valoarea tranzacţiei. Pentru finalizarea privatizării GFR ar fi trebuit să mai achite 170 milioane de euro.

În luna iunie, GFR a fost declarat câştigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni.

Mai multe despre privatizarea CFR Marfă

Privatizarea CFR Marfă a eşuat. După trei ore de negocieri, GFR şi comisia de privatizare nu au ajuns la niciun acord

Procesul de privatizare a CFR Marfă a eşuat după ce reprezentanţii Grup Feroviar Român (GFR) şi membrii comisiei de privatizare din Ministerul Transporturilor nu au ajuns la niciun acord privind transferul de acţiuni în proprietate privată. 

EDITORIAL: Semnificaţia eşecului privatizării CFR Marfă

Nu că mi-aş fi făcut cine ştie ce iluzii. Constat doar, pentru a "n" oară, că aproape tot ce atinge statul se usucă.   În ciuda contextului internaţional dificil, de-ar fi să menţionăm doar criza financiară din America, guvernele României merg inconştient spre prăpastie.

Băsescu, despre privatizarea CFR Marfă: Prim-ministrul nu ar trebui să se teamă dacă a respectat legea

Administraţia prezidenţială a reacţionat după afirmaţia premierului Victor Ponta, potrivit căreia funcţionarii statului s-ar teme deoarece preşedintele României ar fi dat ordin să fie anchetaţi de către DNA. Bogdan Oprea, purtătorul de cuvânt al lui Traian Băsescu, notează că niciun funcţionar al statului nu ar trebui să se teamă de justiţie dacă a respectat legea.

EXCLUSIV Privatizarea CFR Marfă: ce condiţii contractuale şi-au asumat, dar nu au îndeplinit instituţiile statului

Lipsa unei poziţii clare de la Consiliul Concurenţei, întârzierea conversiei în acţiuni deţinute de stat asupra CFR Marfă şi lipsa avizului pe care Ministerul Transporturilor trebuia să-l obţină de la finanţatorii societăţii pentru schimbarea structurii acţionariatului sunt principalele piedici în calea privatizării transportatorului feroviar. Piedici puse de stat, nu de investitorul desemnat câştigător al licitaţiei de privatizare.

EXCLUSIV Negocieri dure pe CFR Marfă: comisia de privatizare vrea ca Gruia Stoica să plătească fără ca ministerul să-şi fi îndeplinit obligaţiile din contract

În urma discuţiilor purtate timp de câteva ore astăzi, la Ministerul Transporturilor, au rezultat mai multe variante de lucru care converg către ideea ca ministerul să primească banii fără a-şi îndeplini obligaţiile.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite