privatizarea cfr marfa - ultimele știri
Compania de stat CFR Marfă se află într-o situaţie dificilă în prezent, dar noua conducere îşi propune revenirea pe profit operaţional în 2016 şi pregătirea societăţii pentru o privatizare în 2018, a declarat Mihuţ Crăciun, noul director general al c...
Strategia Ministerului Transporturilor în domeniul privatizării vizează, pentru acest an, pregătirea pentru privatizare a două companii, TAROM şi CFR Marfă, în cazul operatorului de transport feroviar instituţia urmând să plătească 1,2 milioane de eu...
Organizaţia Patronală a Societăţilor Feroviare Private din România, o federaţie patronală nouă, condusă de avocatul Vlad Nichita, şi-a propus să debuteze în forţă în spaţiul public printr-o acţiune despre care ar fi trebuit să ştie că nu va avea succ...
Indiferent cine va fi numit la Ministerul Transporturilor, acea persoană va trebui să-şi formeze o echipă managerială deosebit de eficientă, anul 2015 fiind un moment-cheie pentru infrastructura românească. Pornind de la prezumţia că noul ministru va...
Guvernul nu mai caută un investitor strategic căruia să-i dea direct pachetul majoritar de la CFR Marfă şi alege listarea pe piaţa de capital. Mai mult, statul ar dori să strângă din vânzare o jumătate de miliard de euro pentru 51% din acţiunile tran...
Privatizarea CFR Marfă, arieratele din domeniul transporturilor, restructurările din sistemul energetic, liberalizarea pieţei de gaze şi schimbările din Codul Fiscal sunt la fel de neclare şi acum, ca şi la sosirea delegaţiei tehnice care a vizitat R...
„Joi,12 februarie 2015, dl. George Buruiană a demisionat din funcţia de director general al CFR Marfă, funcţie pe care o ocupa din data de 5 iunie 2014“, anunţă compania de transport feroviar, într-un comunicat....
Ministerul Transporturilor va lansa procedura de selectare a consultantului pentru reluarea procesului de privatizare a companiei CFR Marfă, a anunţat, luni, premierul Victor Ponta, confirmând astfel informaţiile privind rezultatul negocierilor dintr...
Nesemnarea unei scrisori de intenţie de către Fondul Monetar Internaţional (FMI), în urma misiunii care are loc în perioada 27 ianuarie – 10 februarie la Bucureşti, nu va avea efecte pe termen mediu şi lung şi nu se va resimţi pe pieţele financiare, ...
CFR Marfă a început în această săptămână procedurile de disponibilizare a 2.500 de angajaţi, care vor fi primi preavizele, plecările efective urmând să aibă loc în a doua parte a acestei luni, a declarat, marţi, directorul comercial al transportatoru...
Directorul general al CFR Marfă, Dan Valentin Belcea, numit în funcţie în luna aprilie, a demisionat marţi de la conducerea transportatorului feroviar de stat, invocând motive personale.
Consiliul de Administraţie al CFR Marfă a început la finele lunii martie procedurile de disponibilizare a unui număr de 2.500 de salariaţi, în conformitate cu angajamentele faţă de Fondul Monetar Internaţional (FMI), se arată într-un comunicat al Min...
România are de absorbit 3,2 miliarde de euro din fondurile europene pe domeniul transporturilor, bani pentru care foştii miniştri Radu Berceanu, Anca Boagiu şi Alexandru Nazare nu au făcut nimic, iar acum noi trebuie să găsim soluţii să-i luam cât ma...
GFR-Grampet, patronată de omul de afaceri român Gruia Stoica, infirmă informaţiile potrivit cărora privatizarea transportatorului de marfă din Croaţia - HZ Cargo - ar fi picat, fapt relatat în presa de la Zagreb, şi susţine că este vorba de o neînţel...
Şase luni. Atât a durat telenovela privatizării CFR Marfă, transportatorul feroviar de marfă cu capital de stat. După lungi negocieri şi tergiversări, licitaţia câştigată de Grup Feroviar Român (GFR), companie deţinută de omul de afaceri Gruia Stoica...
Devansarea unor termene fiscale, renunţarea la contractul cu Bechtel, insolvenţele de maximă anvergură, sancţionarea clauzelor abuzive, eşecul privatizării CFR Marfă sau listările de companii energetice la Bursă au jalonat mersul economiei în acest a...
Firmele au nevoie de o comunicare mai bună cu reprezentanţii instituţiilor statului, care trebuie să înţeleagă că trăiesc din taxele şi impozitele de la privaţi, afirmă Gruia Stoica, proprietarul Grampet, admiţând însă că oamenii de afaceri nu au făc...
CFR Marfă va renunţa la 2.500 de angajaţi anul viitor, estimând că în cadrul companiei vor mai rămâne 6.376 de salariaţi, potrivit proiectului de buget de venituri şi cheltuieli pentru 2014, care prevede şi cheltuieli cu plăţi compensatorii aferente ...
Minsterul Transporturilor a pregătit un nou proiect de buget la CFR Marfă care prevede bonusuri şi cheltuieli aferente contractului de mandat mai mari, venituri în scădere cu peste 9% şi pierderi în urcare de 4,4 ori faţă de varianta aprobată la înce...
CFR Marfă va face disponibilizări în 2014, iar persoanele disponiblizate vor primi, prin excepţie agreată de Guvern, un venit lunar de completare după desfacerea contractului de muncă. Legislaţia actuală, modificată recent de Guvern, nu mai prevede a...
Reprezentanţii finanţatorilor internaţionali – Fondul Monetar Internaţional (FMI), Comisia Europeană (CE) şi Banca Mondială (BM) - au avut la finele săptămânii trecute o întrevedere cu şefii Grampet – Grup Feroviar Român (GFR), companie deţinută de ...
Camera Deputaţilor a respins marţi moţiunea simplă „CFR Marfă - Cronica unei privatizări eşuate“, depusă de către parlamentarii PDL şi PPDD cu scopul de a primi mai multe răspunsuri legate de privatizarea CFR Marfă.
Moţiunea simplă privind CFR Marfă va fi dezbătută luni de plenul Camerei Deputaţilor. Conducerea PDL a decis depunerea la Camera Deputaţilor a unei moţiuni simple cu scopul pentru a primi mai multe răspunsuri legate de privatizarea CFR Marfă.
Guvernul şi delegaţia FMI au convenit să reanalizeze toate etapele procedurii de privatizare a CFR Marfă, pentru a identifica motivele care au condus la nefinalizarea operaţiunii, fără să stabilească deocamdată un termen pentru încheierea procesului ...
Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a declarat, la Galaţi, că prima încercare de vânzare a CFR Marfă nu a fost un eşec, însă timpul ar fi fost prea scurt, astfel că pentru noua procedură de privatizare MT nu mai vrea să se grăbească, ci să fac...
Ministerul Transporturilor va relua privatizarea societăţii feroviare după ce calendarul procedurilor de vânzare va fi negociat cu delegaţia Fondului, prezentă la Bucureşti....
Preşedintele Traian Băsescu a vorbit, în emisiunea „Evenimentul zilei“, difuzată la B1TV, despre protestele de la Vaslui. Şeful statului crede că o posibilă exploatare a gazelor de şist de către România ar putea transforma ţara noastră în exportator,...
Casa de avocatură Muşat&Asociaţii, consultant al Ministerului Transporturilor la privatizarea CFR Marfă, a anunţat că a atenţionat instituţia că termenul de 60 zile prevăzut pentru finalizarea tranzacţiei ar putea fi insuficient pentru îndeplinirea t...
Gruia Stoica, proprietarul Grup Feroviar Român (GFR), câştigătorul licitaţiei pentru CFR Marfă, spune că se simte după eşecul privatizării cu 30 de milioane de euro în buzunar, lucru pe care nu şi l-ar fi dorit.
Premierul Victor Ponta i-a cerut Ramonei Mănescu, ministrul Transporturilor, la începutul şedinţei de Guvern, să reia chiar de astăzi procesul de privatizare a CFR marfă, după ce luni procedura a eşuat din cauza neîndeplinirii unor condiţii suspensiv...
Ministerul Transporturilor plănuieşte să nu-i mai dea înapoi lui Gruia Stoica suma de 10 milioane de euro depusă ca garanţie. Proprietarul GFR: „E obligatoriu să ne recuperăm toţi banii“.
Gruia Stoica, proprietarul Grup Feroviar Român (GFR), compania care a câştigat licitaţia pentru CFR Marfă, a declarat că îl surprinde declaraţia ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu, privind posibilitatea menţinerii de către stat a garanţiei d...
Ramona Mănescu, ministrul Transporturilor, a declarat, luni seară, că ministerul a îndeplinit toate condiţiile pentru transferul de proprietate şi că Grup Feroviar Român ar fi putut plăti pentru acţiunile CFR Marfă. Ea a precizat că procesul de priva...
De ce a eşuat privatizarea CFR Marfă: tergiversările instituţiilor de stat, neîndeplinirea unor condiţii esenţiale de către vânzător şi controversele iscate pe marginea vânzării transportatorului feroviar au compromis transferul acestuia către invest...
Procesul de privatizare a CFR Marfă a eşuat după ce reprezentanţii Grup Feroviar Român (GFR) şi membrii comisiei de privatizare din Ministerul Transporturilor nu au ajuns la niciun acord privind transferul de acţiuni în proprietate privată. Astăzi ar...
Administraţia prezidenţială a reacţionat după afirmaţia premierului Victor Ponta, potrivit căreia funcţionarii statului s-ar teme deoarece preşedintele României ar fi dat ordin să fie anchetaţi de către DNA. Bogdan Oprea, purtătorul de cuvânt al lui ...
Grup Feroviar Român anunţă, într-un comunicat, că a înaintat vineri, 11 octombrie, o cerere oficială către ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, prin care solicită „implicarea directă şi urgentă a ministrului, în vederea evitării unui eşec al pr...
Lipsa unei poziţii clare de la Consiliul Concurenţei, întârzierea conversiei în acţiuni deţinute de stat asupra CFR Marfă şi lipsa avizului pe care Ministerul Transporturilor trebuia să-l obţină de la finanţatorii societăţii pentru schimbarea structu...
În urma discuţiilor purtate timp de câteva ore astăzi, la Ministerul Transporturilor, au rezultat mai multe variante de lucru care converg către ideea ca ministerul să primească banii fără a-şi îndeplini obligaţiile....
Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, participă la o discuţie cu operatorii portuari din Constanţa. Venită cu trenul de la Bucureşti, Ramona Mănescu a fost interpelată de jurnalişti chiar în gara Constanţa. Iată ce răspunsuri a dat ministrul:...
Omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul Grup Feroviar Român-Grampet, a sosit la Ministerul Transporturilor pentru a discuta cu reprezentanţii instituţiei dacă statul şi-a îndeplinit obligaţiile legate de privatizarea CFR Marfă.
Proprietarul Grup Feroviar Român (GFR), Gruia Stoica, susţine că va plăti diferenţa de 170 milioane euro pentru preluarea GFR Marfă chiar şi fără avizul Consiliului Concurenţei, dacă vânzătorul, respectiv Ministerul Transporturilor, şi-a îndeplinit t...
Aşa cum apar acum informaţiile în media, privatizarea CFR Marfă va fi un eşec. Ce declară Gruia Stoică, cumpărătorul societăţii:...
Termenul de finalizare a privatizării CFR Marfă nu a fost prelungit de Guvern în şedinţa de miercuri, astfel că, în lipsa unei alte decizii, Grup Feroviar Român va fi obligat să achite până cel târziu luni încă 170 milioane euro pentru 51% din acţiun...
Premierul Ponta a justificat o eventuală prelungire a termenului de finalizare a privatizării CFR Marfă, scadent la jumătatea acestei luni, prin faptul că Guvernul nu ar putea să transfere compania în proprietate privată nici dacă sunt achitaţi acum ...
Agasat de întrebările pe tema privatizării CFR sau a poziţiei lui Liviu Dragnea în dosarul „Referendumul“, premierul Victor Ponta a cerut în Prahova, unde a venit la inaugurarea unei fabrici de plăcuţe de frână, ca scandalurile să le comenteze la Buc...
Preşedintele Traian Băsescu a declarat că orice om care priveşte la modul în care se desfăşoară procesul de privatizare a CFR Marfă poate considera că mai devreme sau mai târziu acesta va face obiectul unei anchete. Preşedintele a făcut această decla...
Termenul pentru finalizarea privatizării CFR Marfă, scadent la jumătatea acestei luni, va fi amânat până la 20 decembrie, potrivit unui proiect de hotărâre de Guvern elaborat de Ministerul Transporturilor. Astfel, Gruia toica, proprietarul Grup Ferov...
Gruia Stoica, proprietarul GFR, nu accepta să plătească diferenţa de 170 de milioane de euro pentru preluarea CFR Marfă până nu primeşte avizul Concurenţei, iar Ministerul Transporturilor ia în calcul prelungirea termenului-final stabilit pentru 15 o...
Grup Feroviar Român (GFR), compania deţinută de Gruia Stoica, câştigătoarea licitaţiei pentru privatizarea CFR Marfă, va plăti diferenţa de 170 de milioane de euro în vederea preluării operatorului feroviar de stat numai după avizul din partea Consil...
Grup Feroviar Român (GFR) a depus avansul de 20 de milioane de euro în contul escrow, pas necesar pentru preluarea a 51% din CFR Marfă, au declarat, pentru „Adevărul”, surse apropiate tranzacţiei.
Consiliul Concurenţei a trimis azi o solicitare către Grup Feroviar Român (GFR) pentru transmiterea mai multor date privind activitatea şi piaţa, în scopul completării datelor necesare pentru luarea unei decizii privind preluarea CFR Marfă, a anunţat...
Ramona Mănescu, ministrul Transporturilor, va avea un nou secretar de stat. Manuel Donescu, în prezent secretar de stat în Ministerul Economiei, ar putea fi numit în aceeaşi funcţie la Transporturi chiar astăzi. Recent, Mănescu a afirmat că a decis s...
Grup Feroviar Român (GFR), companie controlată de omul de afaceri Gruia Stoica, a semnat astăzi la sediul Ministerului Transporturilor, documentele pentru deschiderea contului escrow în vederea preluării CFR Marfă, au declarat, pentru "Adevărul" surs...
Consiliul Concurenţei, care poate bloca tranzacţia, consideră insuficiente informaţiile primite de la investitorul privat, dar se va prezenta cu „ce are“ la Comisia Europeană....
Consiliul Concurenţei este interesat de observaţiile şi punctele de vedere ale terţilor, inclusiv concurenţi şi clienţi ai părţilor implicate, în legǎturǎ cu preluarea CFR Marfă de către GFR, şi aminteşte că termenul legal maxim în care va emite o de...
Ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, a cerut Consiliului Concurenţei şi consultanţilor un punct de vedere privind termenul de finalizare a privatizării CFR Marfă, stabilit acum pentru 15 octombrie, precizând că o eventuală prelungire va fi disc...
Gruia Stoica, proprietarul Grup Feroviar Român (GFR), luptă contracronometru în privatizarea CFR Marfă: omul de afaceri trebuie să deschidă, până la 2 octombrie, un cont escrow, după care în termen de două zile, cel târziu până la 4 octombrie, să dep...
Grup Feroviar Român (GFR), deţinut de omul de afaceri Gruia Stoica, a depus marţi, la Consiliul Concurenţei, notificarea privind achiziţia a 51% din CFR Marfă. Notificarea cuprinde, printre altele, documente legate de companiile implicate în tranzacţ...