Ministerul Transporturilor anunţă stadiul lucrărilor la tronsonul 1 al autostrăzii Sibiu-Piteşti. Când se va putea circula pe primii kilometri ai drumului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Facebook Horaţiu Cosma
Foto: Facebook Horaţiu Cosma

Stadiul lucrărilor la tronsonul 1 al autostrăzii Sibiu-Piteşti, Sibiu - Boiţa, care măsoară 13 kilometri, a ajuns la 35% stadiu fizic, la un an de la debut, a anunţat într-o postare pe Facebook secretarul de stat din cadrul Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Horaţiu Cosma.

Potrivit acestuia, anul acesta, se mizează pe un progres semnificativ pe toate fronturile, astfel încât în 2022 să se poată circula pe primii kilometri ai Autostrăzii Sibiu-Piteşti.

“La finalul săptămânii trecute am făcut o vizită pe tronsonul 1 de 13 km între Sibiu şi intrarea în defileul Oltului de la Boiţa. La un an de la debutul lucrărilor, şantierul a ajuns la 35% stadiu fizic, constructorul este bine mobilizat, fiind concentrat în special pe podurile şi viaductele ce însumează aproximativ 2 km lungime. Anul acesta mizăm pe un progres semnificativ pe toate fronturile, astfel încât în 2022 să putem circula pe primii kilometri ai Autostrăzii Sibiu-Piteşti”, a scris secretarul de stat,pe pagina sa de Facebook.

Acesta anunţă că, pe tronsoanele 2 şi 3 (cele mai dificile ale Autostrăzii Sibiu-Piteşti ce străbat Valea Topologului şi Valea Oltului) licitaţiile sunt în plină desfăşurare, au fost depuse ofertele, iar Compania Naţională de Administare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) le evaluează cu prioritate.

Pe tronsonul 4 al autostrăzii Sibiu Piteşti, sectorul de 10 km cuprins între Tigveni şi Curtea de Argeş, CNAIR a anunţat la începutul lunii martie câştigătorul licitaţiei. 

“Ne dorim să semnăm contractul de proiectare şi execuţie în cel mai scurt timp, după soluţionarea contestaţiilor”, a mai spus secretarul de stat. 

Asociaţia Pro Infrastructură a anunţat la începutul lui martie că, dacă nu vor fi contestaţii contractul de 2 miliarde lei poate fi semnat în această lună. 

”Costul ridicat se datorează tunelului de 1,3km ce realizează trecerea de pe Valea râului Topolog pe Valea Argeşului”,a anunţat asociaţia menţionând că, în continuarea autostrăzii, de construirea lotului 5 Curtea de Argeş - Piteşti se ocupă firma italiană Astaldi. 

”Contractul a fost semnat în martie 2020. Ordinul de începere al lucrărilor a fost dat în urmă cu 7 luni, şi conţine perioada de proiectare de 12 luni.”, a transmis Asociaţia Pro Infrastructură.

În ceea ce priveşte tronsonul 5 dintre Curtea de Argeş şi Piteşti (30 km), Cosma a precizat că, antreprenorul lucrează la proiectarea de detaliu, iar în aprilie ministerul Transporturilor vrea să obţină toate aprobările şi autorizaţiile necesare, astfel încât la finalul primăverii sa fie demarate primele lucrări şi pe acest sector. 

Potrivit Asociaţiei, cel mai întârziat tronson este lotul 2, între Boiţa şi Cornetu. ”Procedura de licitaţie cu pre-calificare a fost lansată abia în luna decembrie 2020. Autostrada are 31 km de-a lungul defileului Oltului, cu un cost estimat de 4,6 miliarde lei”,au mai precizat reprezentanţii Asociaţiei la începutul lunii martie.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite