Lovitură masivă pentru Trump: Un gigant auto japonez își mută producția în afara SUA, ca urmare a tarifelor impuse
0Politica tarifară agresivă a președintelui american Donald Trump aduce repercusiuni din partea industriilor: Subaru, care a vândut 68.043 de mașini în Canada în 2024, își mută producția în afara SUA, ca răspuns la escaladarea luptelor comerciale în domeniul auto.

Dintre cele 68.043 de vehicule vândute în Canada anul trecut, peste 17.700 — adică 26% — au fost produse în SUA. Însă, începând cu anul 2026, Subaru Canada va reduce drastic importurile din Statele Unite la doar 10% din totalul vânzărilor, ceea ce înseamnă pierderi de ordinul milioanelor de dolari pentru industria auto americană, notează Daily Mail.
Modelul cel mai afectat este Subaru Outback, produs în SUA, care nu va mai fi exportat în Canada după 2026. În schimb, compania va furniza pieței canadiene doar unități fabricate în Japonia, evitând astfel tariful de 25% impus de Trump asupra vehiculelor străine.
„Această măsură va minimiza impactul suprataxei”, a declarat Tomohiro Kubota, CEO Subaru Canada, pentru Automotive News Canada.
Producția japoneză devine mai rentabilă decât riscurile birocratice și comerciale generate de politica externă a SUA. De altfel, Subaru deja aprovizionează piața canadiană cu SUV-urile de succes Crosstrek și Forester din Japonia.
Compania nu a specificat dacă aceste modificări vor duce la reduceri de personal sau schimbări în fabrica sa din Indiana, unde urma să fie produs Forester începând cu acest an.
Pe fondul războiului tarifar dintre SUA și Canada, mai mulți giganți auto au fost afectați. Stellantis a anunțat concedieri pentru 900 de angajați, Honda a anunțat că modelul Civic Hybrid va avea doar o fabrică de asamblare finală în SUA, iar GM a declarat că își mărește producția de pick-up-uri scumpe fabricate în America. Volvo, în schimb, a retras complet modelul S90 de pe piața americană.
În ciuda măsurilor, CEO-ul Subaru, Atsushi Osaki, a declarat la Salonul Auto Internațional de la New York că marca rămâne angajată pe piața americană. „Ne dorim să oferim clienților noștri americani o gamă variată de opțiuni, în funcție de nevoile lor în continuă schimbare,” a spus acesta.
La baza acestei reorganizări se află tariful de 25% aplicat de Trump asupra vehiculelor importate din aproape toate țările, inclusiv Canada. Guvernul canadian a răspuns prin introducerea unor taxe similare pe mașinile fabricate în SUA, iar industria auto nord-americană a intrat astfel într-un vârtej de incertitudine.