Lanţul american de cafenele Starbucks deschide luni, la Iaşi, prima sa unitate din nord-estul ţării şi a 12-a din România

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lanţul american Starbucks va deschide luni prima sa cafenea din nord-estul României, situată în incinta Palas Mall din Iaşi, numărul unităţilor din reţeaua naţională ajungând astfel la 12, a anunţat vineri compania.

Cafeneaua, prima din cele două unităţi pe care Starbucks vrea să le deschidă în Palas Mall din Iaşi, va avea o suprafaţă de 150 de metri pătraţi, iar vara va fi completată de o terasă de 100 de metri pătraţi, potrivit comunicatului.

Mai are unităţi în Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara şi Constanţa

Ultima cafenea Starbuck a fost inaugurată pe 19 decembrie în Bucureşti, în incinta Hanului lui Manuc. În prezent, lanţul american are 11 locaţii, dintre care opt în Bucureşti şi câte una în Cluj-Napoca, Timişoara şi Constanţa.

Pe lângă cele două unităţi care vor fi deschise în Iaşi, Starbucks analizează pieţe precum cele din Sibiu, Craiova şi Braşov, vizând să-şi extindă reţeaua până la 30-35 de unităţi în următorii cinci ani.

Relocări strategice în Bucureşti

Starbucks a închis recent unitatea din AFI Palace Cotroceni, înlocuită de cafeneaua Brioche Dorée, brandul adus pe piaţa locală de directorul şi acţionarii grupului Kenvelo împreună cu un partener francez.

Americanii au semnat însă un contract cu mall-ul pentru un alt spaţiu, cu zonă de servire, situat aproape de intrarea în cinematograf.

De asemenea, compania vrea să închidă şi să relocheze anul viitor cafenelele din clădirea America House (Piaţa Victoriei) şi din mall-ul Promenada, pentru prima unitate având o înţelegere pentru un spaţiu mult mai mare la intrarea pe Calea Victoriei.

Lanţul de cafenele a obţinut anul trecut o cifră de afaceri de 7 milioane de euro pe piaţa locală, în creştere cu 20% faţă de anul precedent.

În România din 2007

Starbucks a intrat pe piaţa din România în aprilie 2007, deschizând prima cafenea din Europa Centrală şi de Est, ca rezultat al unui joint-venture încheiat cu partenerul său european, grupul elen Marinopoulos.

Grecii au pierdut franciza lanţului de cafenele în România, acţionariatul fiind schimbat la începutul anului cu un joint venture între mai mulţi antreprenori bulgari şi compania-mamă.

Lanţul american are peste 20.000 de cafenele în 65 de ţări şi este cunoscut şi pentru marca proprie de cafea.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite