Întârzieri pe Autostrada Ploiești-Buzău: CNAIR trebuie să reevalueze ofertele pentru lotul al treilea
0Compania Națională de Administrare a Infrastrcturii Rutiere (CNAIR) va trebui să reevalueze ofertele de pe lotul al treilea al sectorului Ploiești – Buzău, de pe Autostrada Moldovei, în urma unei contestații a firmei Danlin, anunță Asociația Pro Infrastructură.
„Situația se complică pe Autostrada A7 Ploiești-Buzău lot 3. În 26.01.2023 Curtea de Apel București (CAB) a decis menținerea hotărârii CNSC și a admis contestația celor de la Danlin pe cei 13,9 kilometri ai A7 dintre Spătaru (Buzău Sud-Vest) și nodul cu DN2B spre Brăila (Buzău Sud-Est).”, au transmis reprezentanții API pe pagina de Facebook.
Potrivit acestora, povestea începe „ușor-ușor să semene nepermis de mult cu alte epopei din istoria CNAIR.”
În cazul de față, licitația a fost lansată în data de 01.06.2021, ofertele au fost depuse în 16.09.2021 și primul câștigător, Trameco, a fost desemnat în 07.03.2022. Acesta a fost contestat de trei competitori, iar doi dintre ei au avut câștig de cauză.
După prima reevaluare, în 27.10.2022 a fost dat un nou câștigător: Nurol. Dar turcii au fost contestați de Danlin și de Tefken, iar CNSC a admis acțiunea celor de la Danlin. Așa că s-a mers la CAB, iar judecătorii au dat pe 26 ianuarie decizia definitivă: CNAIR trebuie să reevalueze ofertele Danlin și Nurol, explică Asociația.
„Vă scutim de explicațiile complicate și vă spunem doar concluzia. Între altele, există două variante probabile: ori vedem al treilea câștigător, Danlin, și apoi contestația Nurol (aproape o certitudine în acest caz) ori se anulează licitația dacă CNAIR descalifică ambele oferte rămase în cursă. Clar este un lucru: deznodământul se amână cu luni bune, indiferent de scenariu!”, mai arată sursa citată.
Stadiul, pe scurt, pe celelalte tronsoane ale Autostrăzii A7
„Pe Ploiești (Dumbrava)-Mizil cei de la Pizzarotti au un ritm complet nesatisfăcător, ajungând la un progres fizic de aproximativ 5% după 5 luni de la emiterea ordinului de începere lucrări (22.08.2022). Mult mai bine stau vecinii de la Coni-Trace pe Mizil-Spătaru (Buzău Sud-Vest): în jur de 10% cu ordin emis în 11.08.2022. Ambele sectoare au termen contractual de finalizare aprilie 2024.”, informează specialiștii.
De la Buzău Sud-Est și până la Bacău Sud (Nicolae Bălcescu) sunt 7 loturi în lungime de 178,34 kilometri și o valoare totală de aproape 2,2 miliarde euro fără TVA. Toate sunt în tolba UMB.
„Antreprenorul a intrat în teren în mai multe zone și va accelera progresiv pe toată distanța, pe măsură ce vremea îi va permite și va reuși să-și mobilizeze „armata", așa cum singur și-a intitulat-o. Ultimele trei segmente din cele 13 finanțate prin PNRR ale Autostrăzii A7, între Bacău și Pașcani, așteaptă decizia CNSC care va veni probabil spre sfârșitul lunii februarie, după ce Danlin a depus contestații pe fiecare lot ca urmare a desemnării câștigătorului inițial (tot UMB) în 22, 23 respectiv 29 decembrie 2022.
Dacă CNSC respinge acțiunea Danlin, atunci CNAIR trebuie să semneze contractele. Dacă se admite, chiar și parțial, urmează o reevaluare sau un recurs la CAB și deznodământul se prelungește (cel puțin până) spre jumătatea anului.”, mai arată Asociația Pro Infrastructură.
Autostrada Ploiești-Buzău
În data de 27 octombrie 2022, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunța că o asociere de constructori turci a fost desemnată câştigătoare a contractului pentru construcţia Lotului 3 (Pietroasele-Municipiul Buzău) al Autostrăzii Ploieşti-Buzău (secţiune a A7).
Lotul 3 al Autostrăzii Ploiești – Buzău (Pietroasele-Municipiul Buzău) are o lungime de 13,9 km și trebuie finalizat în 20 de luni.
Pe acest lot urmează să fie construite inclusiv 8 poduri și un pasaj cu lungimea de 1,26 km.
Secţiunea Ploiești - Buzău din Autostrada A7 este împărţită astfel:
- Lotul 1, Ploiești (Dumbrava)-Mizil
- Lotul 2, Mizil-Pietroasele
- Lotul 3 Pietroasele - Buzău