În ce condiții se poate anula o cerere de portare într-o altă rețea. ANCOM: „Acest lucru se poate realiza exclusiv de către titularul numărului”

0
Publicat:

ANCOM a ținut să vină cu o serie de precizări în legătură cu modalitatea prin care clienții operatorilor de telefonie mobilă își pot anula cererile de portare, în condițiile în care se înregistrează tot mai multe cereri de acest fel.

Românii își pot anula cererile de portare cu cel puțin 24 de ore înainte. FOTO Arhivă
Românii își pot anula cererile de portare cu cel puțin 24 de ore înainte. FOTO Arhivă

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a anunţat, joi, 18 iulie 2024, că anularea unei portări se poate face cu cel puţin 24 de ore înainte. În condițiile în care apar probleme cu portarea, românii trebuie să se adreseze furnizorilor în reţeaua în care au intenţionat să-şi porteze numerele şi dacă lucrurile nu sunt lămurite să contacteze ANCOM, potrivit news.ro

Pentru că, în ultima perioadă, numărul celor care solicită anularea portării unui număr de telefon a crescut semnificativ, ANCOM readuce în atenţia utilizatorilor finali faptul că acest lucru se poate realiza exclusiv de către titularul numărului, la operatorul la care a solicitat portarea, cu cel puţin 24 de ore înainte de data şi ora stabilite pentru finalizarea procesului de portare”, au transmis reprezentanţii ANCOM.

Ce înseamnă acest lucru pentru utilizatori

Dacă ai inițiat o cerere de portare a numărului de telefon, este important să știi că ai dreptul să te răzgândești. Cu toate acestea, pentru a anula procesul, trebuie să contactezi noul operator (cel către care dorești să-ți porți numărul) cu cel puțin 24 de ore înainte de data programată pentru portare.

Utilizatorul depune cererea de anulare a portării la operatorul unde a solicitat iniţial portarea (furnizorul acceptor). Formularul tip pentru cererea de anulare a portării poate fi obţinut de la furnizorul acceptor. Dacă solicitarea de portare a fost depusă prin mijloace de comunicare la distanţă, cererea de anulare poate fi transmisă furnizorului acceptor într-un mod similar.

Cererea trebuie depusă cel mai târziu cu 24 de ore înainte de data convenită de utilizator împreună cu operatorul pentru realizarea portării. Atât pentru realizarea efectivă a portării, cât şi pentru calcularea termenului de portare/anulare a portării se iau în considerare doar zilele lucrătoare. După primirea cererii de anulare, furnizorul are obligaţia de a confirma primirea şi procesarea acesteia, informând utilizatorul despre statusul cererii de anulare. Este foarte important ca utilizatorii să solicite şi să păstreze o dovadă a primirii şi acceptării cererii de anulare a portării de către furnizor”, au transmis reprezentanţii ANCOM.

Ei subliniază că respectarea termenului limită de 24 de ore înainte de data stabilită pentru portare (care poate fi doar zi lucrătoare) este esenţială în procesul de anulare a portării. Neîncadrarea în termenul legal presupune procesarea cererii de portare, iar un proces de portare finalizat nu mai poate fi anulat.

Portarea, precum şi anularea portării se pot solicita doar de către titularul contractului sau reprezentantul legal al acestuia.

ANCOM afirmă nu este în măsură să dispună anularea unui proces de portare întrucât nu se poate substitui demersurilor ce trebuie realizate de către părţile (furnizor acceptor şi utilizator) implicate în acest proces.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite