Grindeanu: Locomotiva care a cauzat accidentul de la Galați a ieșit din revizie în dimineața acelei zile

0
Publicat:

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a transmis, luni, în cadrul unei întâlniri cu presa, că locomotiva care a provocat accidentul de sâmbătă din Gara Galați, a ieșit din revizie în dimineața acelei zilei.

Ministrul Transporturilor a făcut primele declarații după tragedia de la Galați, Foto: Gov.ro
Ministrul Transporturilor a făcut primele declarații după tragedia de la Galați, Foto: Gov.ro

Este în desfășurare o anchetă și ar părea ciudat din partea mea să mă pronunț înaintea rezultatelor anchetei, dar pot să vă spun un lucru în premieră. Locomotiva care a cauzat accidentul din 25 martie a ieșit din revizie tehnică în depoul Ploiești în dimineața acelei zile. Acea locomotivă a ieșit din revizie tehnică, a făcut o cursă de la Ploiești la Galați. Toate aceste rapoarte vor fi publice și vor fi prezentate”, a spus Grindeanu, adăugând că a aflat informația abia luni după-amiază.

Conform ministrului Transporturilor, „de zeci de ani, acest sistem a fost subfinanțat”.

Standardele tehnice în sistemul ferivoar trebuie să fie asigurate mereu la cei mai buni parametri pentru ca asemenea tragedii să nu se mai repete. Tot din capul locului trebuie să spun că de zeci de ani acest sistem a fost subfinanțat. Asta e o realitate pe care nu o putem să o negăm. Rolul unui ministru al Transporturilor este să se asigure că se fac investiții în infrastructura feroviară, iar astăzi, cu permisiunea dvs, vă voi prezenta câteva din aceste investiții, sau începuturi, demarate în 2022, și bineînțeles continuate. Înainte de a intra în detalii, trebuie subliniat faptul că sunt foarte multe lucruri de făcut în domeniul feroviar. Acești zeci de ani de subfinanțare ne-au adus într-o situație nu tocmai fericită și tot ceea ce înseamnă program operațional de transporturi sau PNRR înseamnă de fapt o reformă din temelii a acestui sistem feroviar”, a spus Grindeanu.

Verificare după accidentul de la Galați

Ministrul Transporturilor a solicitat CFR Călători să facă „urgent o verificare tehnică a materialului rulant feroviar aflat în uz”.

Anterior accidentului de la Galați, am luat decizia reexaminării tuturor mecanicilor de locomotivă și materialului. La nivelul MT a existat tot timpul deschidere vizavi de propunerile pe care CFR Călători le-a făcut pe parcursul anului 2022. Au solicitat mărirea prețului biletelor, costul lor, bazată pe faptul că această companie are resurse financiare insuficiente pentru operare și mentenanță. Anul trecut, la MT au fost aprobate toate modificările legislative necesare pentru ca CFR Călători să fie eligibil pentru finanțare europeană prin PNRR. În 2021, CFR Călători nu era eligibil prin PNRR pe zona de reparații la locomotive și vagoane. Acest lucru s-a întâmplat (...) Acum aș vrea să vă spun cum stăm: s-a încheiat achiziția a 37 de trenuri moderne. Primele garnituri vor începe să vină începând cu anul acesta. Se află în perioada de evaluare tehnică încă 82 de trenuri”, a mai precizat oficialul.

Aș vrea să vă spun în mare cum e cu parcul de vagoane și locomotive la CFR. Au locomotive în jur de 1100. De toate tipurile, diesel, electrice, automotoare.... Vagoane vreo 2100. În uz CFR Călători are cam 40% din locomtive, deci undeva în jur de 400 și ceva și tot cam 40% vagoane, deci 900 și ceva. Faptul că nu s-a investit, ca n-au existat sume care să acopere nevoile din zona CFR ne-au dus într-o situație nefericită. Am încercat să reparăm o greșeală pe care au făcut-o alții. Vor veni din zona de PNRR peste 200 de milioane de euro, cu posibilitate de creștere a acestei sume până la 350. Faptul că nu s-a investit zeci de ani în CFR, că n-au existat sume care să acopere nevoile din zona CFR, ne-au dus într-o situație nefericită. Asta este consecința a zecilor de ani de subfinanțare. Singurul lucru pe care îl pot să fac - și îl voi face - este să cer Adunarea Generală a Acționarilor să ceara Consiliului de Administrație de la CFR Călători să facă o evaluare a managementului acestei companii. După ce se termină ancheta în curs, Corpul de Control va fi trimis la CFR Călători.”, a mai arătat ministrul.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite